Terrängträning 2009

Sv: Terrängträning 2009

Man MÅSTE inte rida upp för märket, det ingår liksom bara ;)

Och kom ihåg, man går ALDRIG på kurs för att visa upp sig utan för att lära sig ;)
Nänä, men jag VILL ju! :D Jag tror att vi klarar det plättlätt också, egentligen, men jag blir ändå nervös att det ska bli tokigt. (För då är det garanterat mitt fel, inte hästens.)

Igår skottades terrängbanan i Bollnäs fram. Allt för att påskynda snösmältningen och minska ner tiden fram till första terrängträningen. Vi längtar må ni tro.
Hmm... Måste man vara medlem någonstans för att träna mer er i Bollnäs?

För att delta på klubbens träningar behöver du vara medlem. Kolla in på hemsidan (Bollnäs Ridsällskap).
Banan kan också hyras ut till andra klubbar. Kontakta ridskolan för info.

ser riktigt fint ut! :) det är synd att mycket av skogen är nerfälld vid gärds, vet inte om det har varit efter en storm eller om det är gjort på maskin, men så fint som det var förut är det inte :(

Synd, jag är redan medlem lite varstans så jag har inte råd med fler medlemsskap i år.

ser riktigt fint ut! :) det är synd att mycket av skogen är nerfälld vid gärds, vet inte om det har varit efter en storm eller om det är gjort på maskin, men så fint som det var förut är det inte :(

allt är ju relativt. Normalt skogsbruk :laugh:

Jmfr jag så är där mkt mer skog nu än vad det varit innan. :p

och nej jag är inte gammal :rofl:

I dag såg jag dom första ungarna som luftade sina ponnyer på terränghinder i Mantorp. Allt är ännu inte snöfritt men håller värmen i sig blir det nog riktigt ridbart till helgen.

heheheXD vadå gammal?! :D jag har inte sagt något om att du skulle vara gammal XD

det var länge sedan jag var där nu, men detta året ska jag nog dit och se på tävlingarna, om jag inte har missat dem :S iaf, första gången så tyckte jag att det var jättefint med all skog minns jag iaf XD året därpå vet jag inte om det var nersågat men jag tror det :crazy: aja det spelar ingen roll :p jag kanske är lite minnesförvirrad eller liknande :D

*kl*

Terrängträningarna har startat på Hermanstorp! Ridskoleeleverna hade visst vart där o hoppat redan förra veckan.

På annandagen hoppas jag o Tiger kunna vara med en unghästgrupp på för oss årets första terrängträning :bump:

I dag såg jag dom första ungarna som luftade sina ponnyer på terränghinder i Mantorp. Allt är ännu inte snöfritt men håller värmen i sig blir det nog riktigt ridbart till helgen.

:eek::eek::eek: På banan ??? :eek::eek::eek:

Inte de som skall tävla hoppas jag! Tänk på att en och annan :devil:-ÖD & TD kikar på Buke ibland

O nej, inte har det varit några tävlande som tränat efter att banan stängts i Mantorp:angel:

kl
Idag gjorde vi första "terrängträningen".
Tränade vatten hemma i sjön med unghästen.
Vattentrning008.jpg

Vattentrning016.jpg

Hur gick din terrängträning..för visst skulle du träna i början på veckan?
Just nu har vi lite bekymmer med tänder dock.. inget som du märkt av på tiger ?

Det blev ingen för pålle är halt :( Vi trodde först det var ngt med skoningen men det har snarare blivit bättre o är kanske en vrickning eller nåt, syns bara på böjt spår. Så han har vilat en vecka nu o ska vila iaf en till :)

Tiger har inte tappat som han ska, han fick plocka ut ngra förra året. Förutom vetten som klabbade till det med hans vargtänder innan vi köpte honom och tog honom till vår tandläkare, men det är ju enbart ett yrkesfel :mad:

Jag vet inte hur han tappat nu längre in, jag kommer inte åt att kika där. Men han verkar inte ha problem förutom det att han börjat gnissla tänder sedan hans galenperiod i januari ;) Hna började när han var sjukt stressad men har sedan fortsatt då o då men mest när han går avslappnat nu eller om han är spänd o krullar ihop sig. Och tränaren tycker inte det är ngt att haka upp sig på så därför avvaktar vi till ordinarie tandläkartid i början på juni.

Vad är det med Qs tänder?

Q har alltid varit sen att tappa sina tänder o två av framtänderna fick vi dra loss själva.
Men nu sista månaden har han tuggat o bitit på bettet så fort vi stått stilla på långa tyglar o på en hoppträning så rusade han iväg lite mot hindren då man tog i munnen men sen har han inte visat nå mer, till för 2 veckor sen då han började gnissla tänder o de blir bara värre o värre.

Har provat alla möjliga nosgrimmor o även utan, provat att höja o sänka bettet.
Han håller på o få betarna i överkäken (ligger precis under tandköttet men inte öm när man tar på dom) men dom kan tydligen ge problem med bettet.
Igår tappade han framtanden som sitter längst ut o då trodde vi att han skulle sluta med gnisslandet men icke.
Visserligen är de bara när han har tränset på sig så jag funderar på om de kan vara något annat bekymmer.
Men när han äter lägger han gärna huvet på sned ibland, så vi ska åka o kolla upp han till veckan.

hoppas tiger är frisk snart.

Tiger har fått båda de där canintänderna eller vad de nu heter, jättestora :D Det är nog det mest manliga han har, haha

Jag misstänker att tandgnisslandet är obehag i tänderna längre in, så även med Tiger. Det känns liksom som att de gnisslar där inne ju :D Men när han är så himla problemfri annars o tränaren uttryckligen sa att så bra som han gick då han gnisslade så kan det inte vara mkt som stör honom för då skulle han inte gå som han gör så valde vi att vänta. Och som vanligt så går han bara framåt i ridningen hela tiden så därför väntar vi.

Tiger äter som en slusk, inget bordsskick alls. Ibland slänger han upp maten o fångar den igen i luften :crazy: Men om Q lägger huvudet på sned såpass att ni märker det känns det ju som att det borde vara ngt ja. Hoppas det löser sig :)

*kl*

Idag ska vi iväg på årets första organiserade terrängträning. Eftersom hästen fått föl är det den första träningen sen 2007 dessutom. Har hoppat en del hinder hemmavid och i skogen annars.
Strålande solsken är det här så det bådar gott för en fin dag :)

Lite bilder från dagens träning som gick bra om än i lite högt tempo (glad häst :angel: )

Grav
IMG_1280.jpg

IMG_1281.jpg

IMG_1283.jpg

:angel:
IMG_1284.jpg

IMG_1285.jpg

IMG_1288.jpg

Liknande trådar

Dressyr Här är alltså filmen från våran första dressyrstart efter 7 år på hoppbanan. Ponnyn är 21 år och har alltid varit rätt hård i munnen...
Svar
0
· Visningar
1 163
Övr. Hund Bråka har ju genomfört sitt MH. Och det var visserligen i början av April men kom på att jag nog inte nämnt det för er :o Annars brukar...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 763
Senast: Magglo
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: LLaika
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka