Terrängträning 2009

Sv: Terrängträning 2009

vi var iväg i Tranemo onsdagen den 15onde

Första gången för hästen någonsin, va galen men hoppa som ja vet inte vad, han stampa ifrån så jag hann liksom inte riktigt med, nu ska jag bara övertala sambon att terängkortet ska införskaffas så vi kan börja tävla :D

http://sofiashastsida.zoomin.se/P1912242#body
http://sofiashastsida.zoomin.se/P1912251#body
http://sofiashastsida.zoomin.se/P1912254#body
http://sofiashastsida.zoomin.se/P1912255#body livsfarliga stocken :grin:

Och idag var det vår tur att kasta oss ut för första gången i år...ni får hålla till godo med lite bilder medan filmen laddas upp...:)

27197039.jpg

27197040.jpg

27197043.jpg

27197050.jpg

Tänk att det alltid är lika kul att hoppa terräng...:banana::banana::bump:

Åhå vad jag blir sugen och tänk att det fanns lite hinder i Mariestad jag kör förbi ganska ofta och det har sett så himla öde ut men träna gick ju ändå ser jag ;)

Duktiga o fina ni är! Syns att pållen tycker det är kul!

Nu är det mindre än en vecka kvar till kursen i Hofors börjar! :bump: :banana:

Jag hoppas att jag kommer ihåg kameran och att någon vill fota mig om/när vi kommer över nåt hinder, för jag har inga som helst ridbilder på mig och donnan förutom från tornerspel. Terrängbilder vill jag ha! :)

Du kan vara lugn för att Mija står där med kameran i högsta hugg annars :banana:

Kika in på www.lakriitzfoto.pixbox.se så kan du se och njuta

Solen skiner, imorgon åker mobila hindren ut på utebanan och så gott som all snö är borta :bump:

Låter bra! :) Blir det bara utebanan och mobila hinder eller blir det "stora" banan också?

Det blir nog delar av "riktiga" terrängbanan också. Ena vattenhindret är OK:)

*knapplån*

Jag och Tirana var på vår första terrängträning någonsin förra veckan. Det var superkul och är definitivt något vi kommer syssla mer med :D

Både jag o tränaren var nöjd med Tirana som hoppade fint på samtliga hinder. Vi var på SFK:s jakt i höstas så lite terränghinder har vi hoppat, men inte utan "draghjälp" som man ju får på en jakt ;)

Lavinia här på Buke följde med som hästskötare och fotograf, stort tack för de fina bilderna! :)

Uppvärmining
svamp090423_s.jpg

Vi flyger!
hopp090423_s.jpg

hopp2_090423_s.jpg

Yihaa
vedtrave090423_s.jpg

fler bilder i nästa inlägg..

O lite fler bilder :p

nerhopp090423_s.jpg

Det här gick ju bra :)
vatten_galopp090423_s.jpg

uppstalld090423_s.jpg

/Sabina - sugen på att ta det där fälttävlanskortet nu :)

Nämen tack! :) Ska hälsa fotografen och hästen ;)

*kl*

Vi var på Runsten i söndags, en styck köttbulle och en styck numera hopphäst (& Bukekändis, som planerar comeback!). :angel: Fotograferandet överlät jag glatt till Moa. :bow:

Köttbullen, in i coffin (måste man verkligen lyfta på bakbenen över det här plutthindret?)
IMG_2876.jpg

I coffin
IMG_2864.jpg

In i vattnet
IMG_2915.jpg

På väg mot hinder upp ur vattnet. Ser ni hur fantastiskt rädd han är för vatten?! :angel:
IMG_2922.jpg

Fortsättning följer...

Senast ändrad:

(Återstår att se hur glad frk Lena blir på mig nu... :angel:)

Coffin
IMG_2866.jpg

Ut ur coffin
IMG_2880.jpg

In i vattnet
IMG_2912.jpg

Nu laddar vi för tävlingen på Runsten nästa helg! :banana:

Liknande trådar

Dressyr Här är alltså filmen från våran första dressyrstart efter 7 år på hoppbanan. Ponnyn är 21 år och har alltid varit rätt hård i munnen...
Svar
0
· Visningar
1 163
Övr. Hund Bråka har ju genomfört sitt MH. Och det var visserligen i början av April men kom på att jag nog inte nämnt det för er :o Annars brukar...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 763
Senast: Magglo
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: LLaika
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka