Brotschen jag köpte liknar den här som finns att köpa för 1860 kr, eller 160 kr som jag betalade.

1720288205805.png



Nej, kan inte hitta varesig en CE-märkning eller hur giftig den är.
 
Jag har handlat en del där. Betalar med kort och har inte hackats.
Är lite skeptisk till vissa grejer dock och skulle personligen inte köpa typ elektronik eller leksaker åt småbarn, känns inte helt bra att köpa potentiellt giftiga grejer som stoppas i munnen liksom. Jag köper främst växtprylar, typ krukor och planteringstillbehör. Självvattnande krukor är tex något jag gärna köper där då det annars är snordyrt och svårt att hitta i mindre storlek till rimligt pris.
 
Köpt en del från Temu och även Shein, läser recensioner och betalar med Klarna. Inga problem hittills. Beställer mest saker som jag inte hittar på svenska sidor. Men har inte testat betala med kort. Även beställt kläder på båda sidorna och de har generellt varit i riktigt bra kvalitet!
 
Jag har köpt rätt mkt solcellslampor framförallt till trädgården. Jag är jättenöjd med det mesta jag köpt.

Använt Klarna
 
Jag har handlat en del från Temu, flera saker använder jag dagligen.

Jag brukar tänka att jag inte vill köpa saker som ska sättas i en väggkontakt eller saker som kräver en viss säkerhet t ex hästutrustning.
Betalar alltid med klarna, vägrar att lämna ut kortnummer.
 
När jag jämför dem med Wish och liknande är kvalitén på den enskilda prylen helt oväsentlig. Har absolut ingen uppfattning om någon av dem. Det är affärsmodellen och upplägget jag anser vara samma bedrövelse.

Ja jag förstår. Kvalitékommentaren var mer i relation till ”kinaskräp” som jag sett ovan i tråden. Men skräp kan ju ha olika betydelser.
 
Jag har köpt örhängen från Temu. Många. Inga problem.
Hur är det med nickelhalt etc? Jag har köpt en del smyckesdelar tidigare från EBay och testade allt med nickeltest. Tyvärr var det rätt mkt som hade alldeles för höga halter, för höga för att få säljas i Europa.
Även sånt som var stämplat 925 gjorde jag silvertest på och i princip allt var endast pläterat med sterling silver, med annan metall under. Funderar på hur det är med det som säljs via denna sajten..
 
Jag har bla köpt broderade namnetiketter. Var helt hopplöst att hitta den storlek och färg jag ville ha som dessutom såldes styckvis i Sverige.
Har även köpt två prints där. Letade efter två specifika motiv. Det närmaste jag kunde komma var en shop i England och då var det ändå inte precis det jag ville ha.

Jag menade mer en bra produkt utifrån kvalitet och innehåll. Att det kan finnas ett annat utbud när det gäller färg, storlek och mönster förstår jag såklart.
 
Jag menade mer en bra produkt utifrån kvalitet och innehåll. Att det kan finnas ett annat utbud när det gäller färg, storlek och mönster förstår jag såklart.

Kvalitén har varit utmärkt på det jag köpt. Har inget att klaga på, brukar slänga med ett gäng leksaker till katterna när jag ändå beställt och de har varit över förväntan de med.
 
Hur är det med nickelhalt etc? Jag har köpt en del smyckesdelar tidigare från EBay och testade allt med nickeltest. Tyvärr var det rätt mkt som hade alldeles för höga halter, för höga för att få säljas i Europa.
Även sånt som var stämplat 925 gjorde jag silvertest på och i princip allt var endast pläterat med sterling silver, med annan metall under. Funderar på hur det är med det som säljs via denna sajten..

Ingen aning men jag har inte reagerat när jag använder örhängena och mina öron är rätt kinkiga.
 
Jag har köpt ett par saker på temu på deras välkomsterbjudande, men efter det så har jag inte orkat sätta mig in i hur det funkar utan håller mig till aliexpress. Helst hade jag ju köpt i Sverige (om inte annat för leveranstiden), men nästan allt jag köper från aliexpress (mest smyckesdelar och liknande) är precis samma i Sverige (för de flesta säljarna verkar köpa från aliexpress) bara x10 dyrare så då känner jag att jag lika gärna kan köpa från aliexpress från början. Det ska väl vara panduro som inte har aliexpressprylar, men sist jag kollade strasskedjor på panduro så hade de bara en färg och tog typ 99 spänn för en halvmeter. På aliexpress kan du köpa strasskedjor av jättebra kvalité för 100kr för 10m
 
Jag får ständigt upp annonser från TEMU. Ibland ser jag nåt jag är lite intresserad av - men då hamnar jag i nån plats där de säger att detta är minsann bara för nya kunder och så måste man registrera sig osv osv och då klickar jag bort dem. Nu läste jag att folk får sina kreditkort hackade hos Temu. Har nån av er handlat där? Det finns EN sak därifrån som jag gärna velat köpa, men ……
Handlat därifrån massor av gånger. Inga problem. Jag använder Klarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 889
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 419
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 140
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp