Sv: Tell me this is madness!
Den kan inte trampa runt för att bli av med adrenalin, varje gång den försöker inser den att ett ben är uppbundet och tillslut ger den upp. Som i att den accepterar att den lär dö nu.
Vad skulle du tycka var mest obehagligt? Att stå bunden i ett koppel om halsen, med armar och ben fria. Eller att stå med ett ben uppbundet?
Vilken situation skulle du föredra om du tex blev anfallen, stående uppbunden?
Jag har sett hastar fa panik nar de vart uppbundna, de har ovillkorligen slangt sig bakat.
Det är väl stor skillnad på att binda upp en häst(inför sadling tex) som råkar bli rädd och slänger sig, och en häst som man binder upp för att "tämja"?
I de flesta fall har grimman gatt sonder, i de varsta fallen har hasten halkat och gatt omkull baklanges.
Det ar snappet varre tycker jag.
Oroliga hastar trampar daremot runt.
Om en hast blir knackt av att ha sitt ben uppbundet sa ar det nog lika bra att sluta rida den. Men nagon sadan dalig mentalitet har jag aldrig sett.
Det är igen skillnad på om hästen skulle klara att stå med sitt ben fast/bundet, eller om den binds upp i korrigeringssyfte. I det senare fallet vet man ju att man tänker utsätta hästen för något obehagligt. Jag förstår inte kopplingen mellan att rida och att ha benet uppbundet på hästen?
Du sager att det racker med att den ska kunna trampa runt i sidled lite for att bli av med adrenalinet.
Ja, da ar det ju inga problem alls. Hasten i filmen kunde rora sig bra mycket mer an sa.
Den kan inte trampa runt för att bli av med adrenalin, varje gång den försöker inser den att ett ben är uppbundet och tillslut ger den upp. Som i att den accepterar att den lär dö nu.
Vad skulle du tycka var mest obehagligt? Att stå bunden i ett koppel om halsen, med armar och ben fria. Eller att stå med ett ben uppbundet?
Vilken situation skulle du föredra om du tex blev anfallen, stående uppbunden?