Tejpade öron?

Sv: Tejpade öron?

15912551.jpg

Nämen gud :eek: Ser du inte själv hur mycket dina hundar lider?
Ligga och slappa i soffan, vad är det för hundliv ?:D

Skämt o sido, det finns 1085943697346787300 gånger värre saker än hundar som har lite tejp i öronen... :grin:

Tänk om alla på buke skulle lägga ner sin energi på något annat som verkligen var ohälsosamt för djur istället för en liten skit grej som varken gör från eller till. Tänk vilken nytta vi skulle kunna göra då :idea:

Men jag fattar inte vad problemet är? Du tycker att det är okej ,du tycker att alla får göra som dom vill, du accepterar och respekterar det. Vad är då problemet?
Rasklubben har ju bestämt att rasstandarden ska vara på det viset av olika anledningar, då är det ju så. Sen kan man ju tycka att det är dåligt att trimmade hundar får högre poäng för att dom är trimmade men så ser rasstandarden ut för den rasen och då följer ju folk det för att man vill vinna.

Nämen gud :eek: Ser du inte själv hur mycket dina hundar lider?

Här är en som också lider, jag känner mig som en hemsk hundägare :(

S1056895kopia.jpg

:angel:

och till den som undrar vad jag tejpar med så använder jag fixomull stretch, en lapp i örat, formar örat till en strut och tejpar ett varv runt varje öra och sen avslutningsvis tejpar jag en "brygga" mellan öronen. Har även använt skavsårsplåster (Salvequick Sport) inne i örat, ger lite mer stadga än bara tejpen

Det finns på Apoteket.
Ska du använda dig av tandpetare rekommenderar jag dock fixomull som också går att köpa där. :)

Ska skriva upp och inhandla vid nästa resa in till stan och se vad man kan göra av hennes öron. :D
Skadar ju inte o testa iaf. :p

Tack för hjälpen.

du tycker så och visst..har inte skrivt att du inte får tycka så, får man inte tycka anorlunda?

på vilket sätt ändras min hunds pälskvalite tex för att jag inte klipper honom som en springer ska vara klippt?

hundar som schnauzer eller liknande där man måste rycka o så så förstår jag väl med att pälskvaliten ändras om man inte sköter den..men min hund har inte sämre päls för att jag inte klipper honom som springer idealet ska vara.

Du är fortfarande helt insnöad på DIN ras. Och du vet fortfarande inte vad det innebär att trimma en strävhårig hund, eller vad det innebär att låta bli att göra det...

Allvarligt talat, läs på lite om trimning, trimraser (dvs inte bara springerspaniel) och strävhårspäls. Sedan kan du komma tillbaka och fortsätta diskussionen.

nej ja tänker inte komma tillbaka till någon diskussion, jag vet vad jag menar och nej ja vet att jag inte kan mycket om trimning, men du förstår verligen ingenting av vad de är jag skriver så de är inte någon ide att prata om de mera.

antagligen jag som är så korkad och inte kan skriva ordentligen men men..får väl lägga ner hela forumgrejen för att få sånna anklagelser jag fått att jag skulle vanvårda mina hundar..och häst pga att jag är så värdelös på att få fram vad ja menar vill jag inte uppleva igen.

så nej..forum är inget för mej märker jag.

Du verkar ha svårigheter med att både uttrycka dig själv i skrift samt tolka andras skrift?

För det är ingen som förstår vad du skriver (tydligen?) och det är ingen som har anklagat dig för att vanvårda dina hundar och hästar.

Du verkar ha svårigheter med att både uttrycka dig själv i skrift samt tolka andras skrift?
Jo, skamligt att t.o.m. missa att fånen stavas med å. :)

Skämt å sido, kommer ni verkligen längre i denna diskussion? :grin:

skulle hunden faktiskt lida av att inte bli trimmad såpass att man måste anmäla de då borde man kanske sluta avla på den rasen för då är de något som är fel.

Tycker du att man ska sluta avla på ex vis pudel? Klipps inte deras päls och sköts noga så tovar den ihop sig och blir fort sjuk av infektioner och annat. Är det en osund ras för att pälsen måste skötas?

Springern är en väldig skillnad om man jämför med andra trimraser. Men den måste trimmas kring öronen för att minimera riskerna för infektioner där. Ska man sluta avla på den också för att man måste rycka/klippa håret där?

Hundar är framavlade för att vi vill ha dom på ett visst sätt. Själv skulle jag inte välja en trimras för att jag hellre lägger tiden med min hund på annat än pälsvård, men jag tycker inte illa om dom som skaffar hundar som har päls att sköta för det.

Då tycker jag att vi människor, framför allt kvinnor ska låta bli att sätta upp/klippa/färga vårat hår, raka och sminka oss. Männen ska ha vildvuxet tomteskägg och navelludd då det är så vi är skapta från början, kanske ska vi börja springa näck också...:grin:

100% Naturell, here I come!!

*NOT*

Hell yeah! Jag är med :D

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 023
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 835
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka