BallsOfSteel
Trådstartare
Hejsan. Hittade en annons på bl*cket där det var en Chinese Crested valp. På alla bilder hade den ihop tejpade öron. Undrar varför i hela friden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ännu en sjuk grej skapad av människor som har utseendefixering. Spelar liksom ingen roll att det inte skadar hunden, grejen är osund och sjuk ändå. Låt djurena se ut som det dom föddes till.
Jaja, och alla hundar ska få springa lösa o para sig med vad dom vill med? **
vem har bestämt att man måste klippa springern tex. på ett visst sätt för att vara rastypisk? jag förstår funktionen och varför man klipper mycket för hundens skull som öronen som jag tycker är viktigt att man klipper för att de inte ska bli så instängt, men allt annat man ska klippa?
Fast CCns öron ÄR gjorda för att stå, i enstaka fall kan ett öra börja hänga på en valp, och då tejpar man örat.visst de skadar inte att tejpa öronen men måste man göra de för att dom ska stå så är öronen inte gjorda för att stå..då borde de väl vara mer rastypiskt att hunden har hängande öron?
Mina föräldrar har en trimras, om hundarna inte blev klippta och ryckta så skulle hundarna i allra högsta grad lida och det skulle antagligen vara anmälningsbart. Däremot lider hundarna inte ett smack av att bli trimmade.
Vi kanske ska sluta klippa klorna på våra hundar också? För det är ju verkligen inte naturligt!Tänk så många hundar som hatar att få klorna klippta och verkligen liiiider av det.
![]()
Fast CCns öron ÄR gjorda för att stå, i enstaka fall kan ett öra börja hänga på en valp, och då tejpar man örat.
Men vad spelar det för roll om hunden inte mår dåligt av det?
Båda mina hundar har haft öronen tejpade, och jag anser mig själv ändå vara en tämligen bra hundägare.
valpen på våran gård lider inte av att ett öra inte hänger lika mycket som de andra..?