Tecknar tråden!

Ciindy

Trådstartare
:D Nu ska vi börja på en ny tråd med nytt innehåll.
Vi ska altså visa upp hur duktiga/hemska vi är på att teckna :D
Men nu ska vi inte bara slänga upp alla bilder vi ritat utan vi gör det lite begränsat.
Jag börjar med att säga vad jag vill se och den som lägger upp en teckning med mitt önskemål får önska nästa bild. Har ingen det jag vill se går tiden ut efter 2 timmar.

Påminner att man kan ha ritat hundar i olika sinnestillstånd så att ingen tycker att men den hundrasen är ju inte arg, osså blir det en diskution av det istället, här visar vi bara upp vad vi ritat.
Påminner oxå på en gång att man inte beställer avmålningar här utan det tar man via PM...

Jag vill se en nakenhund

Länkar, Tack

Sv: Tecknar tråden!

putteli putt putt. Har ju målat hela dagen nu måste jag ju få visa dom :p

hrm.. måste nog se lite andra som vågar innan jag gör det :p
Nybörjare i teckning nämligen.

Man jag ändrar mitt önskemål till att jag vill se en hund =)

Okej nu kommer mina "nybörjarbilder" (hoppas dom blir bättre med tiden) 2 har jag målat idag och en annan för ca 6-7 månader sedan...

http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=11603638&pic_size=640x480 (fick väldigt dålig färg när jag skannade in den :angel:, och allmänt konstig hund )

http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=11603639&pic_size=640x480 ( ja bilden talar ju för sig själv! sne och konstig, allmänt mysko kropp och huvud, ser nu att den skelar :o)

http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=11603640&pic_size=640x480 (En av dom bilder jag tycker är bäst, men som ändå inte är bra!)

Komentera gärna bilderna, vill ha kretik och gärna tips på hur jag kan bli bättre

Senast ändrad:

det du kan göra är att frenetiskt rita av rita av och rita av samt att studera hundar och deras uttryck för att lära dig se hur dom faktiskt ser ut.
"Att lära sig att rita är att lära sig att se". Du behöver lite bättre djup i dina bilder, men du har ju en väldigt bra bas tycker jag. Fortsätter du blir du nog riktigt duktig.

Hundbilder har jag gott om ;) Här kommer några:
Engelsk setter
Tik fostrar valp
Eng. setter igen
Schäfer
Pudel
Border colli med katt
Welsh springer spaniel
Eng. setter collage
Eng. setter collage igen
Offensivt hot

När det gäller tips till dig så kan jag bara säga -Rita mycket. Man utvecklas för varje teckning. Och som MrsScabtree skrev så är det väldigt nyttigt att rita av foton. Själv kan jag bara rita utifrån ett foto, är helt värdelös på att rita "ur huvudet".

Drömmen är väl att kunna rita som dig :bow: Men du har säkert år av erfarenheter också, eller? Jag får fortsätta rita idag då så ska vi se om jag får några fiffiga ideér ;)

Jag har väl i princip ritat hela mitt liv ;) Fast jag började teckna "seriöst" för 4 år sen. Dock hinner jag inte rita mer än kanske fyra-fem teckningar om året nu när jag pluggar.

Men den var ju jättefin!! :) Såna där böcker är faktiskt väldigt bra när man börjar teckna, man får verkligen en idé om hur djuret är uppbyggt. Sen kan man bygga vidare och vidareutveckla skuggning osv.

Tack så mycket :) Ja det tar ju ett tag innan man lär sig grunderna och när man väl har lärt sig det så är det bara att testa olika typer att skuggning osv. Dock har jag en långhårig hund så mina föräldrars hund får bli testobjekt :D

Guud vad sugen jag blir på att rita när jag er alla era fina teckningar! :love: Måste sätta mejj och rita lite när jag är klar här vid Buke! Bilder kommer att komma in! ;)

ohslmyrens%20001.jpg

:love: :love:

Jag kan ju säga att nu vågar man INTE lägga ut eventuella bilder :p Dock ritar jag inte så mkt efterssom jag blir irriterad över att det inte blir som jag vill :p
Men du är verkligen en förebild !!
fattar inte att man kan rita så snyggt och verklighetstroget!!

Jo det är klart du ska lägga upp dina teckningar, det kan alltid vara bra med lite feedback! Det är iaf jättekul om jag kan vara en förebild för andra, men jag hoppas att mina teckningar inte sänker någon annans självförtroende!

Jag är som sagt bara 12 år är inte världens bästa tecknare! Ritade en fin schnauzer innan. Men jag vet inte hur man skuggar, eller lägger till de dära fina sakerna. Har inte sådana dära tecknarpennor iheller, använder helt vanlig blyerst. De enda pennorna jag har som är "tecknarpennor" är Kolkritor och akvarellfärger! :smirk: Men jag vet inte hur jag ska använda dem! Har ni några tips om böcker där man kan läsa sejj till + att det ska finnas bilder med? :angel::D

Jag är bara 13 och det enda jag har i tecknar väg är 1 tecknar penna... så att lära sig med vanliga grejjor är ju inte fel =)
Får vi se dina bilder ?

En helt vanlig blyerts fungerar utmärkt! Det är just det som jag använder, i olika mjukheter. Sen använder jag även en sk. stomfper för att stryka ut blyertsen, men det går även bra med t.ex. bomullstops också.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar