Tecken på graviditet??

DarkInNight

Trådstartare
Vad har ni haft för tecken på att ni var gravida, INNAN ni fick det bekräftat med grav.test?? :laugh:

Kommer bli spännande att höra vad ni har att berätta!

Sv: Tecken på graviditet??

Jag har bara vetat, ca 1 vecka före bim. Symptom har kommit några veckor efter jag testat +.

Illamående! Jag mådde illa hela tiden, när det var som värst blev jag åksjuk av att vända mig i sängen. Bortsett från det tror jag inte att det var något annat.

Illamående här med.
Mådde illa en morgon men reflekterade inte över det så mycket. Morgonen efter mådde jag illa igen, och då förstod jag. Åkte pronto och inhandlade ett test...som var positivt.

Jag har precis som jerseyko bara vetat, ganska läskigt faktiskt. Utöver det så var det oerhört ömma, spända bröst som skvallrade om att något var annorlunda och såklart utebliven mens. ;)

Jag blev otroligt trött och orkeslös, kunde knappt gå på promenad utan att behöva stanna och hämta andan. Det höll i sig hela första trimestern och en bit in på andra också.

Jag spydde, hade ömma bröst och kände att det var någonting. Hade inte haft utebliven mens innan jag gjorde gravtest ( 3 om jag ska vara helt ärlig för jag trodde inte riktigt på det först :D ).

Jag har haft blodsmak i munnen, ömma bröst och varit vansinnigt trött innan jag har testat positivt.

Illamående, kräkningar och ryggont:/ Inte trevliga upplevelser iaf! Så kommer ha svårt att dölja en kommande graviditet hehe;)

1a gången. Blev illamående (kräktes dock inte).

2a gången. Gick på preventivmedel så tänkte inte på det. Det gick väldigt fort allting.
Jobbade på slakteri och är inte äckelmagad.
Började bli spyfärdig av att se köttsmulor (som skvätte) fastna på väggen :confused::crazy: Ville bara kräkas av det.
Var coca-cola beroende men kunde inte längre ens känna lukten av cola utan vilja kräkas.

Började spy varje morgon och sprang och tog test.

Jag hade mens som vanligt men visade sig att jag var i över 4e månaden.. Jättekul :crazy:

jag hade tydliga blodådror på bröstkorg + vårtor. sen kom det aldrig några mer symtom mer än + på testet:D sen "visste" jag med, hade eg inte behövt ta testet

Kissnödig, kissnödig, kissnödig, kissnödig och ont i brösten. Hade även något som kändes som mensverk vid några tillfällen. Trodde därför att mensen var på gång men satt hårt åt denna gång och att jag hade en konstig urinifektion som inte gjorde ont.

Var inte planerat så jag testade mig sent för jag hade verkligen ingen misstanke om bäbis:crazy:

Leve hela graviditeten med kronisk kissenödighet och hade dasspapper med mig överallt!

Vi höll på ganska länge, så jag hade stenkoll på ägglossningar och hur kroppen kändes vid olika tidpunkter i månaden. Några dagar före mens brukade jag få lite ont i magen, men i augusti förra året kom den känslan över en vecka före beräknad mens och några dagar före uteblev det. Då började jag ana.

Dagen efter att mensen skulle ha kommit var jag på gymmet och tränade. Det var extremt ansträngande trots att jag var träningsvan och inte tog i mer än vanligt. Kände mig nästan kallsvettig och febrig på samma gång som jag visste att jag inte hade nån feber. Då anade jag ännu mer och morgonen efter plussade jag.

Brösten blev lite ömma också, men det hade jag nog inte ens märkt då om jag inte gått och tryckt på dom för att känna efter.

Senast ändrad:

Jag bara visste helt enkelt. Och så lite molande värk i magen ner mot ljumsken.

Jag grät till tv-reklam och filmen Batman och var sugen på AKO-kolor (mintkolor).

(Sedan så kände jag ett väldigt distinkt stick i livmodern 5 dagar efter ägglossningen)

Mitt allra första tecken, vid båda minsta iallafall, var att jag fick humör som en galen hyena....

Sen det sedanliga, ömma bröst, svullen mage och HUNGRIG jämt. Och så blev jag väldigt kissnödig, OFTA. Jag kissar normalt 3 gånger om dagen, ibland bara 2. Båda senaste graviditeterna var jag på toa åtminstonde 7 gånger om dagen....

1:a barnet: At p-piller och letade därför inga tecken, men ända var dom jättetydliga. En vecka innan mens fick jag jätteömma bröst, "hugg" i magen när jag gjorde hastiga rörelser, ingen aptit. Dagen efter mensen skulle ha kommit gjorde jag ett test och blev inte förvanad när det blev ett starkt +.

2:a barnet: Kände ingenting sa jag trodde inte det hade tagit sig. Testade och fick väldigt svaga +. Köpte sen ett CB digital och när det visade "gravid" sa vagade jag tro pa det.

*kl*
Ont i magen, ner mot ljumsken eller vad man kan säga, Illamående+kräkningar 10 gånger om dan (utan att överdriva:cool:) kunde inte äta, ligga, sitta (kunde inte göra nåt) jättesugen på salt lakrits (båda gångerna) Första gången fatta jag inget, gjorde test gick till doktor.. Dom hittade inget svar förens efter 3 månader, jag fick testa allt möjligt! (Gissa om jag var glad?) :eek:

Andra gången fattade jag direkt.

Åt P-piller båda gånerna dock

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 537
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
887
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 640
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 980
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka