Youweremyangel
Trådstartare
Är det någon mer än jag som gillar taxar och tax korsningar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska ta nya bilder så fort det blir lite solsken ute !
Angående blandisar, Jag är emot blandis avel i det stora hela , tycker att det finns så många rena raser så det måste finnas en ras som passar till jsut det man vill ha av en hund,
Taxen tycker jag definitv inte hör hemma att blanda alls , den är speciellt avlad för jakt och spår alltså inte den lättaste lilla vovven Att sen kombinera den med andra envisa raser kan få egenskaper som man inte vill ha ! Tyvärr så är det många som väljer att använda sina taxar i blandis avel pga att det är populärt med små hundar nu, Men dom glömmer bort jakten finns där och envisheten,
Sen ska man inte glömma att taxen har sina diskbråck och ögonsjukdommar, Och något säger mig att avelsdjur på blandis sidan inte alltid kollas för detta . Men en ren reggad tax har checkade föräldradjur ,så då är man en bit på väg i alla fall
Säger inte att taxblandisar är hemska ,men tyvärr inget jag önskar att se på annonser
Din hund är jätte söt
Tesora
Jag har haft en långhårig kanintax och hon var härlig
Ursäkta att jag frågar, men hur stor (eller kanske snarare liten) är en "kanintax" egentligen? Har du någon uppfattning om hennes mankhöjd? Vi har alltid haft bara ovanligt stora "normalstora" taxar nämligen
Jagar man med dem också?