Tävlingstråd september 2011

Sv: Tävlingstråd september 2011

Tack för svaren. Skulle jag promt gärna vilja ha det så kan man ju fråga överdomaren innan :)

Nej det får du inte tävla på. Får inte ha dekoration mer än fodring på nosgrimman. Har pratat med domare som skickat ut startande med guldpiping på nosgrimman (alltså inte fodring utan som en piping mellan lädret och fodringen).

Jag hade ett tävlingsträns för många år sedan med silverpipning på både pannbandet och nosgrimman och det var det aldrig någon som sa något om. På regional nivå, iofs på ponny.

Jag har också tävlat med guld resp. silver på träns runt nosgrimma vid flertalet ggr. Har även sett enskilda dressyrdomare själva tävla med detta. Och även flera andra ryttare. Men nitar har jag aldrig sett ngn tävla med på nosgrimma.

Klinker har jag heller aldrig sett mer än på pannbandet. Jag vet ju att jag inte får tävla med nosgrimman men jag var tvungen bli övertygad då jag tycker tränset är så snyggt :-) damn!

32719721.jpg

Jag o Ninja har varit ute och luftat oss i en lokal LB:1 och LB:2. Lb:1 kändes inte så bra, jag satt mest och slet i henne kändes det som, men i LB:2 an lättade jag mer framtill och red framåt och hon kändes så mycket bättre, det var toppenkul att komma ut lite! Fick väl inte så lysande poäng, 61.7 % i båda klasserna men jag är nöjd, vi har en hel del att jobba vidare på. Bl a behöver jag få ner mina skänklar lite, suck någon dressyrsits att tala om lär jag aldrig få.

Senast ändrad:

Känner igen det där med sitsen haha...var ska man börja?
Tävlat första tävlingen efter sommarbetet idag, LB:2 på 60,33% så inget wow-resultat men jag är rätt nöjd med pållen iaf:)
309862_10150373376485991_678385990_10338492_165967254_n.jpg

Som Fiorano skrev - nosgrimman är inte godkänd för tävling, ska vara ren från dekoration.
Pannbandet däremot är godkänt.

*kl*
Jag och Forsythia har varit i Laholm och tävlat i helgen, ett riktigt bra arrangemang!
Igår (lördags) blev vi 3a i MsvA:1 med ett tangerande av vårat personbästa, 66,357% :)!
Idag tog vi en 2a-plats i MsvB:5 på 66,32%, fick betydligt lägre betalt än förväntat då vi var rätt nöjda med ritten.
Iövrigt nöjd med helgen totalt

301217_10150284977295951_717330950_8254144_1212970492_n.jpg

Åh vad kul! Jag såg dig och din fina häst sist ni var i Laholm, men den här helgen pallade jag inte åka dit, efter att själv ha varit iväg med min pålle :)

KL

Idag har jag och min svarta springare varit på Wallstanäs och ridit MSVC:1, det var andra gången vi red detta program. Med två stora missar som galopp i ökade traven samt takt i skritten slutade vi på 61,49%

Jag är så glad över min lilla stjärna han går verkligen från klarhet till klarhet, för ett år sedan red vi LC och LB tävlingar på runt 60%, hans utveckling gör mig verkligen lycklig och jag är så glad över att jag får vara med om det.

Nu ska bara allt finslipas ännu mer för bättre resultat :)

bilder

dsc01269_166668145.jpg

dsc01264_166668023.jpg

Men du, din fina pålle hade inte kunnat utvecklas så fint om inte du gjorde honom rättvisa;)! Din sits har blivit sååå mycket bättre:bow:! (Och visst är det Liffordtränset från Hööks du har?, passar pålle super:))

Tack så jätte mycket :)

Javisst är det det eller nästan iaf nosgrimma och tyglarna ;), han gillade verkligen inte nackstycket så fick byta :p

Jag var också på Wallstanäs och jag tror att jag skymtade dig, dock inte när du red.

Jag är också nöjd med dagen, vi fick också taktinslag i skritten men förutom det hade vi bara vår näst intill obligatoriska 5a på ökad trav som underbetyg, annars bara 6or och 7or. Landade på 63.83% vilket är högst hittills i MsvC för oss. blev bortpetade från placering av 5e ryttaren från slutet, då åkte vi hem så jag vet inte hur många till som kom före. Nöjd med dagen är jag i vilket fall. :)

Senast ändrad:

Grattis till allas fina ritter och hästar.

Mich, var det du som dubbelt så stor förut?:eek:

Också tävlat i helgen.
Div 1 omg 2 Uppland.
Msv b:4
Bytte strategi och red för kung o fosterland. Fick många fina 8 och 7 :D
Tyvärr så är öppnorna akilishälen och bedöms med ubetyg 5 ( koff2)
Ngr små skitmissar så som andra skrittpirr o ökade traven.
Men många problem redde jag ut och helheten var bättre än på länge!!!
59,6%
Laget kom trea :)

Mycket kul att se utvecklingen hos både dig och hästen under detta året :) - Bra kämpat!

Bara till att testa tills man hittar rätt :p, kul med 8orna o 7orna!
Härligt att många saker blev bättre! :) På rätt väg!

*kl*

Min häst å jag va iväg i helgen för första tävlingen efter sommaren =)
Vi tävlad förvisso LB-LA innan sommaren men ville checka av hans "tittighet" på en LB innan LA tävlingar i okt .. Har inte haft några större framgångar procentmässigt men lyckades trots en jätteseg häst (som nästan bara "dog" på banan) rida ihop 64,49% och vår högsta notering på ett program (innan haft max ca 62 och oftast vart precis under 60)...
Detta va på Orlångens RS lokala tävling och jag lyckades iom den bedriften knipa sista plac =) (delad 8 av 34 startande)

Ser fram emot oktobers starter i LA:1 Fågelbro och LA:4 BRS

Tyvärr är det alldeles för få dressyrtävlingar i höst i Sthlm vilket resulterat i att är man inte inne och anmäler EXAKT 18:00 så blir man reserv på 18:01 osv... Så nu ligger jag som reservplats 35 (dvs 35/40 "klara" men sen som de ser ut nu har varje klass MINST 40 reserver) på 2 tävlingstillfällen... Surt men missar man 18:00 klockslaget får jag "skylla" mej själv :(

Ja det är verkligen en himla hets att hinna anmäla sig. Det brukar dock bli väldigt många avanmälningar just för att det är som det är så det är bara att hålla tummarna. Föredrar dock detta jämfört med de gamla bortlottningssystemet, nu vet man ju i alla fall hur man ligger till och kan själv bestämma hur länge man vill stå kvar på listan för att eventuellt komma med.

Haha aa det stämmer, numera finns bara 60% av mig kvar, 40% är borta så nästan hälften så liten iaf ;)

Victovie: tack så jätte mycket, alltid så kul att höra :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
6 7 8
Svar
159
· Visningar
11 080
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Ibland gör man ju vänner, kollegor, en familjemedlem eller främling glad. Det kan ju vara medvetet eller omedvetet, men oavsett blir man...
Svar
3
· Visningar
208
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka