Tävlingstråd september 2011

Sv: Tävlingstråd september 2011

Aha, misstänkte att det var Dr Doolittle-stoet men hade för mig att den var din;).

Vi har också varit ute! Resultatet blev inte vad hästen förtjänade, däremot lyckades inte jag förvalta hur fin han kändes för dagen, så vi hamnade nånstans mitt i resultatlistan. Jättenöjd ändå, för det är första gången jag lyckats hitta "on-knappen" på tävling.
6144605633

6144605181

Men visst är han snygg :)
6145156584

Wow vilka super%!!!!
Häftig stam på henne med, ser verkligen fram emot att få följa dom framöver! :d Bilder??

Magnum: Stort grattis!! Vad är det för en korsning du har?

*kl*
Var ett tag sen jag uppdatera på tävlingsfronten nu.
Startade en MsvB:4 i Ringsjön i söndags, rätt nöjd med ritten, lite småsaker som kunnat vara bättre samt att vi fick ett omslag i ökade galoppen med en 4a som följd. Slutade ändå på 70% jämnt och vinst med över 7% marginal :).

Helgen innan var jag i Åsbo RF och startade MsvA:1. Kändes inte alls så bra inför starten som hon gått tidigare under veckan, blev dock ngt bättre inne på banan om än spänd i formen. Utifrån omständigheterna gick det ändå rätt okej, dock med ett antal grövre missar och generellt lägre kvalite än vad vi kan. Blev 64,03% och en 7e-plats, 2 snäpp utanför placering.

Sen innan dess tävlade jag i Laholm 5-7 augusti. Ett meeting jag är fantastiskt nöjd med!!
På fredagen startade vi MsvA:1 - gjorde vår hittills bästa ritt i den klassen och höjde vårat personbästa till 66,357% och tog en delad 4:eplats!

På lördagen startade vi MsvB:4 - hade en helt fantastisk ridkänsla, en av våra absolut bästa ritter vi nånsin gjort!! Tyvärr höll inte domaren med och ibland undrade man om h*n tittat på oss eller de som red fram bredvid banan. Blev 68,696% och en tredjeplats. Domaren sa själv senare att h*n hamnat fel och en annan domare som suttit på läktaren kom fram nästa dag och sa bestämt att den ritten skulle ha varit klart över 70%(!). Kändes mkt skönt att höra :), o få bekräftat det man själv tyckte. Det viktigaste i slutändan är ändå att vara nöjd med prestationen.

På söndagen startade vi en MsvB:5. Detta var Forsythias första meeting och det märktes på henne att äventyret började ta ut sin rätt, men hon la bara i en ny växel o gav järnet! Inte prickfritt men med god kämparglöd gav 68,776% och en 2aplats :)!

284121_10150248239615951_717330950_7951258_1616569_n.jpg

254623_10150248239705951_717330950_7951259_750358_n.jpg

En Forsythia som var lika exalterad som jag över att vara på meeting - hon var så lycklig av hela spektaklet på fredagskvällen att hon studsade, bockade, gnäggade och såg mer ut som en fölunge runt om mig i ledtränset än det värdiga 8-åriga sto hon vanligtvis är! :love:
223794_10150248362990951_717330950_7952523_4718316_n.jpg

Gud vad kul att det går så bra, såg att det gick bra för dig i Laholm, följde online eftersom en kompis till red massa MSVB klasser med sina hästar o placerade sig i varje typ :)

Såg att du kommet till Wallstanäs också, kul! Du startar typ 10 nr före mig så det borde vara lagom att jag kommer, kollar på dig och sen lastar ut, perfekt :). Vi ses!

Grattis till era fina resultat! Kul att det gick så bra i Laholm också, där är ju konkurrensen inte att leka med. Tyvärr blev det inget Laholms-meeting för oss i år, vilket annars brukar va en årlig tradition. :(

Ja hon har inte så tokig stam, synd att man inte själv är avelsintresserad, men man kanske hinner ändra sig. :laugh: Har inga nya foton men här följer några på vår lilla svarta pärla.
lillan.jpg

lilli.jpg

lillan1.jpg

Tack snälla, jo har väl film egentligen men vet inte om man törs lägga ut den här på öppet forum! :D Speciellt med tanke på de höga procenten, då finns det väl risk för att man blir sågad till fotknölarna, hehe.

Mycket kan bli bättre och hon behöver fortfarande stärkas och komma upp något i fram. Hon var nästan gratis efter min olycka men nu ser vi fram emot att matcha henne vidare för de större uppgifterna. Hon är så behaglig, behöver liksom inte "tävlingtränas" utan presterar precis lika bra hemma som borta, den andra 05.an e.Florencio är raka motsatsen och är som en virvelvind när man är iväg, men förhoppningsvis växer även hon till sig och då hon är mycket mer häst så tar allt lite längre tid.

Tror inte ni kommer bli sågade, tycker det hade varit sjukt intressant att se den "in action". Och med en såndär fin märr så måste ni ju bli avelsintresserade :p

Nu tycker jag att du är lite blygsam, det är så jäkla grymt gjort!
Jag tycker ni gjorde en fin insats också men ni blev ju helt klart slagna av systeryster.

Hästen rör sig optimalt för klasserna den går nu så det ska bli spännande att se den lite mer samlad i framtiden :laugh:

Tänkte först ha startat en egen tråd men tyckte det var onödigt så jag frågar er här inne istället.
Jag känner mig helt bakom flötet, men får jag tävlar på detta klinker-tränset?

32715933.jpg

Jag har tävlat en hel del men har alltid haft "vanliga" träns med endast dekorerat pannband. Jag har läst TR och då står det att träns och nosgrimma ska vara av läder (givetvis) med diskret dekoration (på pannband).. Detta är väl kanske inte så diskret.
Fasen.

Jag skulle säga nej. Du får inte ha dekoration på nosgrimman.
Det är i alla fall så jag har uppfattat det.
Men jag vet inte om en domare skulle bry sig?

Som jag tolkar TR så får du inte använda nosgrimma med sådan utsmyckning, däremot kan du nog använda pannbandet.

Jag hade då inte chansat, här är det många som på lokal tävling har blivit utskickade pga tex kedjepannband...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
Dressyr Då hade vi fyllt våra 100 sidor i 17, så dags för nummer 18! Superpepp på träningsdag 2 idag🤩
6 7 8
Svar
159
· Visningar
11 089
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Ibland gör man ju vänner, kollegor, en familjemedlem eller främling glad. Det kan ju vara medvetet eller omedvetet, men oavsett blir man...
Svar
3
· Visningar
208
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka