Sv: Tävlingstråd september 2011
Wow vilka super%!!!!
Häftig stam på henne med, ser verkligen fram emot att få följa dom framöver!
Bilder??
Magnum: Stort grattis!! Vad är det för en korsning du har?
*kl*
Var ett tag sen jag uppdatera på tävlingsfronten nu.
Startade en MsvB:4 i Ringsjön i söndags, rätt nöjd med ritten, lite småsaker som kunnat vara bättre samt att vi fick ett omslag i ökade galoppen med en 4a som följd. Slutade ändå på 70% jämnt och vinst med över 7% marginal
.
Helgen innan var jag i Åsbo RF och startade MsvA:1. Kändes inte alls så bra inför starten som hon gått tidigare under veckan, blev dock ngt bättre inne på banan om än spänd i formen. Utifrån omständigheterna gick det ändå rätt okej, dock med ett antal grövre missar och generellt lägre kvalite än vad vi kan. Blev 64,03% och en 7e-plats, 2 snäpp utanför placering.
Sen innan dess tävlade jag i Laholm 5-7 augusti. Ett meeting jag är fantastiskt nöjd med!!
På fredagen startade vi MsvA:1 - gjorde vår hittills bästa ritt i den klassen och höjde vårat personbästa till 66,357% och tog en delad 4:eplats!
På lördagen startade vi MsvB:4 - hade en helt fantastisk ridkänsla, en av våra absolut bästa ritter vi nånsin gjort!! Tyvärr höll inte domaren med och ibland undrade man om h*n tittat på oss eller de som red fram bredvid banan. Blev 68,696% och en tredjeplats. Domaren sa själv senare att h*n hamnat fel och en annan domare som suttit på läktaren kom fram nästa dag och sa bestämt att den ritten skulle ha varit klart över 70%(!). Kändes mkt skönt att höra
, o få bekräftat det man själv tyckte. Det viktigaste i slutändan är ändå att vara nöjd med prestationen.
På söndagen startade vi en MsvB:5. Detta var Forsythias första meeting och det märktes på henne att äventyret började ta ut sin rätt, men hon la bara i en ny växel o gav järnet! Inte prickfritt men med god kämparglöd gav 68,776% och en 2aplats
!
En Forsythia som var lika exalterad som jag över att vara på meeting - hon var så lycklig av hela spektaklet på fredagskvällen att hon studsade, bockade, gnäggade och såg mer ut som en fölunge runt om mig i ledtränset än det värdiga 8-åriga sto hon vanligtvis är!