Tävlingstråd för juni -augusti

Sv: Tävlingstråd för juni -augusti

Öland stämmer bra! Tävlingen hålls där jag har min kuse uppstallad :).

Jätteroligt startfält där i år med massa hästar som jag gärna velat se live! Förutom du och Breccia så kommer det ju en del finfina unghästar och en par godkända hingstar. Alltid trevligt med sån underhållning på promenadavstånd från egna huset :D

Tack så mycket. Hästen är ju som tur är jättefin så man kan överse med att tanten på ryggen inte alltid sitter som hon ska. ;)

Min häst har deb sin första MSV.C2.
Det var hennes 9:e tävlings start allt som allt.
Vårt fokus var att klara kvalet, då hon har så stor galopp har den förvända ställt till det för henne under lång tid, och gör fortfarande.

Hon gjorde ett jämt fin program, men nästan bara 7: or, tyvärr slog hon om i båda bågarna, vilket också resluterade i nästan oberfintliga enkla byten:D

Planen har alltid varit att ignorera att hon slår om, då hon är så känslig, man får liksom helt enkelt chansa och försöka lita på henne.

Trots att dessa missar slog hårt, så fick hon 62,44 % och både jag och piloten var väldigt nöjda och glada.
Roligast var 7: orna i galopp programmet och 7: orna på mellan/ökade gångarterna då hon i mina ögon "tassade" sig igenom dem och blev lite spänd i överlinjen, men ändå fick hyfsat betalt.

Synd att vi har så få MSV:C2, så nästa kval försök blir i höst någon gång.
Jag har bestämt att hon inte ska gå MSV:C1.

:)

Va roligt! Nej det är verkligen inte fy skam att ha sådan klass på underhållningen runt knuten ;)!

mimus: Tråkigt där inte är fler C:2or för er!

Ja jag hoppas det, jag kan ju göra på två sätt när jag känner att traven inte funkar.
Antingen låter jag det bero, chillar och tar att ökningar etc kommer i skymundan eller så hänger jag upp honom i handen & låter det sprattla.
Hoppas att jag inte behöver säga att jag väljer det första ;) jag har problem generellt att få fram halsen, han blir gärna lite kort över lag och det är inget jag vill göra värre, då lägger jag hellre honom lite lägre & "släpper" fram så att säga.

Jaja, ska inte morgonsvamla, på söndag är det på't igen bara & verkligen försöka visa en fin jämn trav med register!

Vad härligt att det ändå blev ett kval. :)
Duktiga B!
Min kamel får debutera MSVB:1 nu i augusti. Ska bli spännande.
Vi har varit på träningsläger nu i veckan och hästen känns mjuk och stabil så det bådar gott.

KL

Det börjar lossna för PRE'n... Tävlade två dagar i Dyltabruk och dag 1 fick han 63,8% i MSVC:2 och blev placerad! 8:a av 31 så rosett, yeeey!! :D

Dag 2 fick han 62,00% i samma klass. Ingen placering men fick därmed kval två till MSVB. Duktig! Kändes bäst i söndagens klass men det är så mycket smak och tycke som bestämmer poängen när han tävlar.

Klicka på bilderna nedan om ni vill se fler :)

Yeahj Grattis till kvalen! Jag såg dig båda dagarna då det är min hemmaplan, dessutom delade jag ut pris till dig :) Stilig kille du har!!!

KL
Dottern startade i Insjön i helgen i hällregn, men fixade sitt andra kval till nationellt trots vädret!
33159676.jpg

KL

Det börjar lossna för PRE'n... Tävlade två dagar i Dyltabruk och dag 1 fick han 63,8% i MSVC:2 och blev placerad! 8:a av 31 så rosett, yeeey!! :D

Dag 2 fick han 62,00% i samma klass. Ingen placering men fick därmed kval två till MSVB. Duktig! Kändes bäst i söndagens klass men det är så mycket smak och tycke som bestämmer poängen när han tävlar.

Klicka på bilderna nedan om ni vill se fler :)

Fiiiiilm: http://www.videofy.me/x9a0pstu/568560

men det är så mycket smak och tycke som bestämmer poängen när han tävlar.

Fast du hade ju en del missar och fick ändå 62%. Samlingsgraden, gången och formen håller inte än för mer än 58-62%. Det syns att ni är på rätt väg men att det inte håller hela vägen ännu. :)

Hade jag varit du hade jag varit super nöjd med poängen...

Jag tycker ni är urhäftiga tillsammans och du sitter så still och bra och låter han få röra sig så balanserat som det går.. kan tänka mig att han är känslig och lätt tappar takt och balans annars. Inte många PRE man ser ute på den nivån som går så fint. Duktiga!!

Fast du hade ju en del missar och fick ändå 62%. Samlingsgraden, gången och formen håller inte än för mer än 58-62%. Det syns att ni är på rätt väg men att det inte håller hela vägen ännu. :)

Hade jag varit du hade jag varit super nöjd med poängen...

Jag hade som mål att rida över 60% båda dagarna och det gjorde vi ju, så är jättenöjd. Är övertygad om att han kommer att kunna gå på 64-65% i MSVC om han håller ihop ett helt program och inte gör några missar. Vi lyckas ju dessutom få missar i dom moment som det är koff 2 på, så det drar ju ner endel..

Jag tycker ni är urhäftiga tillsammans och du sitter så still och bra och låter han få röra sig så balanserat som det går.. kan tänka mig att han är känslig och lätt tappar takt och balans annars. Inte många PRE man ser ute på den nivån som går så fint. Duktiga!!

Tack!! Det är synd att han skulle bli så ostadig bara.. Det kommer fram ibland på tävling när jag tappar lite ridning, hemma är han ju så stadig - suck!!

Vi kämpar på så gott det går, jag har ju en annan riktig häst så ser denna som lite bonus. Spanjoren är dessutom urtypen av "barock" PRE.. men det går det med :D

Ni är så duktiga! :love: Härligt att se er. :) Det blir mumma när allt faller på plats!

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: IngelaH
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Piaff
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka