Tävlingstråd för juni -augusti

Sv: Tävlingstråd för juni

Stämmer att det är, det ser inte konstigt ut :), själv har jag inte haft problem med det men fick höra att underlaget kunde vara ngt kasigt (var likadant när jag var i Falkenberg på UngponnyCh. fast där regnade det mkt, var flera som kasade trots att det var grus, surprice!). Waco kan det nog bättre :). Framridningens underlag är underbart! Hade gärna tagit med hem :D

Haha tack för komplimangen, hade gärna varit 21 o mitt sista YR-år med! Tack :love:. Hoppas!
Vet inte om man ska satsa på U25 eller för hästar upp till 10 år (eller 11?), är sista året för oss båda :p. U25 - unga ryttare på erfarna hästar. Future GP - Hästar <10år -> unga hästar med erfarna ryttare. Vi är inget ;). Blir till att läsa på.

Såg nu att det är upp till 11, yes då har vi 2 år på oss! :bump: Satsa som U25 första året då? (om vi är redo vill säga!)

Men vad var det med underlaget, det var väl på Gärds och på grus??

Visserligen rider jag ju bara fälttävlan där och med broddar iom att jag alltid ska hoppa strax efteråt.,, har faktiskt då aldrig tänkt på att det skulle vara halt..

Ådi tappar fästet där varje gång vi är där så något är det som inte stämmer för honom... Förra året sträckte han ryggen. Underlaget är väldigt luftigt och rör sig mycket troligtvis pga all kvistmassa. På framridningen är det bättre då det är fluffigt överallt medan inne på banan har de försökt få det att hålla ihop mer vilket gör att det släpper efter på vissa ställen. Vissa hästar går bra på underlaget andra inte alls. Antar att det har med vilken "teknik" hästarna rör sig. :)

För Ådi var det nog sista gången han ska behöva gå där. Känns inte shysst mot honom.

*kl*

Grattis alla till fina resultat! :love: Inspirerande!

Jag red min första lokala idag (LB:1), på hemmaklubben så det kändes tryggt. :D Lite spänd o tittig häst på framridningen, men OJ vilken framåtbjudning han hade! :love: Sådant härligt driv, han blev nästan överambitiös så jag fick jobba med att tona ner honom. Väl inne på banan blev både han o jag spända, o båda passiva :angel: Först ville han inte gå ut på spåret, men lyckades lirka ut honom. Stundtals kändes det riktigt bra, men jag rider lite för passivt för att hålla ihop allt liksom. :p Red ihop 63,79% o jag blev alldeles överlycklig! Blev 6:a av 16 starter, 4 placerade. Tror jag var 2-3 poäng från placering. Är jättenöjd! :bump:

Kommer du ner?? Va roligt!! Ja precis, står å skriker ramsor osv, det hade säkert uppskattats jättemycket ;)

Jag får vara glad om Ådi vill gå in på banan även om den skulle ligga helt öde :D Så stora plakat och hejjarramsor är väldigt uppskattat (så länge de är osynliga och tysta) ;)

Vi får vara diskreta innan ritten och hejja på dig efteråt istället;). Dom har dock lagt küren lika illa i år som förra året-samtidigt som det är GP hoppning... Det är liksom bara att hålla tummen att ingen svensk ryttare nollar när du är inne på banan-det blir ett j-kla liv då.

RebeccaJoli: Jajemän visst kommer jag till Falsterbo! Är där onsdag till söndag:). Vi borde nästan ha en bukefika:D!!

Helt klart! :D Jag har dock ingen aning om vilka dagar jag kommer vara där, det brukar bli impulsgrej, jag bor ju så nära :D

Idag har vi varit iväg och ridit en LB:2 och en LA:3. Fick 68 % i den första och 59,3 i den andra klassen. Jag tyckte hon kändes så fin i LA:n men när jag läste kritiken förstod jag att vi visst kommit på dubbla spår i den förvända galoppen :angel:

Båda klasserna inledde vi också lite märkligt men först en lite ojämnt uppställd hälsningshalt som jag försökte rätta till och hästen börjar rygga istället :p. I LA:n var jag lite brysk i framåtdrivningen så då visade hon magen också haha. Men jag är ganska nöjd ändå, hästen känns mjukare och lydigare och det känns som om jag kommer till ridning genom att jag kommit ner i sadeln!

Nu ska vi öva halter och förvänd galopp!

KL

Spanjoren debuterar MSVC:2 på 58,44%... Klena poäng tycker jag!!! Men han faller inte alla i smaken...

FILM: http://www.videofy.me/x9a0pstu/546620

dsc_4151_206797212.jpg

Jag själv har ju inga tävlingar kvar men idag åkte jag, min tränare och min sköthäst ända till Finspång för deras debut i Intermediaire I, som de vann med 67,9%! Är så glad och stolt över dom! :D

Jag och min allroundhäst kämpar på med dressyren. Det blir allt bättre på träning, men så ska man lära sig rida på tävling dessutom...

Idag var vi iväg och red en LB:2. Hon var lite matt i värmen, släpptes dessutom på bete för en vecka sedan och som vanligt tappar jag henne inne på banan och har henne inte helt på hjälperna. Det känns som att vägen mellan oss är längre inne på banan, att hon är mindre lyhörd, men jag är också mer spänd och får inte till det. Sen tar jag i ordentligt och då svarar hon mer än jag väntat mig...

Fick grova missar i form av felridning, omslag (rent! :bump:) i mellangaloppen, travinslag i början av ökade skritten och en fin galoppfattning i början av andra mellantraven. :angel:

Totalt 56,67%.

Några tips för att sluta falla framåt? Jag blir tokig!!
Bild från banan innan start:
trav.jpg

Å jag var på samma tävling som Marvin :D
Jag däremot var glad över att vädret gjorde "min" häst lite lugnare.
Det är hennes andra lokala tävling någonsin.
Hade en grov miss när hon fattade fel galopp plus att hon har lite för lätt att spänna sig. Skrapade ihop 59,67 % och hamnade på en 8:e plats av 15 starter.
Tyckte överlag att domaren gav ganska låga procent, förutom till vinnaren! (som hade 10% mer än 2:an, men det ekipaget borde inte rida fler LB :grin:)

392392_239569576146269_1811346996_n.jpg

Marvin, jag har en lösning på ditt sitsproblem :idea:
Skickar sms i morgon ;)

Fina ni är! Du rider så bra! Vänjer man sig vid den där gången, kan inte hjälpas att det ser lite obehagligt ut i travlängningarna :p

kl

Marvin, ni är ju jättefina, tycker om din häst jättemycket! Jag är ju också en sån person som alltid lutar mig framåt men det är bara att träna och tänka mycket på det.

Vimsan, vet hur skönt det är att komma iväg med hästen när man har småbarn hemma, jag tycker det var bra, du har väl inte ridit den hästen så jättemycket?

Tack!
Jag har märkt på träning att ju mer jag får henne lösgjord och hon "går av sig själv" desto mindre lutar jag framåt när jag inte behöver kämpa så mycket. Men det är ju bra bit kvar tills hon är sån på banan, och där har jag så mycket annat att tänka på.

Vimsan: Jag väntar med spänning!

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: IngelaH
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Piaff
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka