Tävlingstråd för juni -augusti

Sv: Tävlingstråd för juni

Fasen vad duktig du är! Så himla inspirerande :)

Sen såg jag på tdb att du ska komma till "mitt" stall och tävla i augusti! Skitkul att få se er live :)

Såg oxå det och blev riktigt glad! Sjukt kul att få se live :bump:
Själv ska jag äntligen få tävla igen i helgen, MSVB:4 och debut i MSVB:5 - sjukt pepp! Har gått otroligt mycket framåt på sista tiden och om jag bara håller mig ifrån att hala in halsen blir det nog riktigt bra!

KL

Nu ska min "lilla" hoppehäst bli dressyrhäst. Debut förra helgen i MSV C:1 med inlånad ryttare. 63,4%.
Idag red jag själv :o samma klass och vi skrapade ihop 67,23% och en tredjeplats. :D Inte illa av en gammal hopptant som knappt orkar sitta i sadeln hela travprogrammet.
525834_10150959612248260_809276410_n.jpg

Låneryttaren på bilden.

Kl

Var iväg & red en MSVB:4 & debuterade i MSVB:5 i helgen.
B4an var slätstruken, vi missade en bakdelsvändning men annars var allt ok. Dock verkligen inte mer än så, jag har sjukt svårt att sitta i traven och då får vi inte till ökningarna som annars är vår paradgren, sjukt irriterande!
Han var inte tillräckligt framme för benen men skötte sig ändå bra.
64,13% och en sjätteplacering.
Igår var det MSVB:5 och det kändes grääääsligt, vinglade satan i båda öppnorna (återigen travproblemet) och jag tappade stigbygeln i en mellantrav.
Alla slutor fungerade dock, sjuor på dom & alla byten, missade båda skrittpiruetterna (släpp munnen för fan..) samt att han blev för laddad i serien, bytte efter mig i första & dubbelstudsade i andra men sista var ok.
Ena snirkelsnorken blev jävligt spännande oxå...
Resultatet blev 62,24% och 10/19, ok för debut men det stör mig att jag rider traven så illa! Är verkligen sjukt sur, inte på hästen men på mig själv. Han går ju som jag rider helt enkelt. Det är ändå sjukt kul att galoppen blivit så mycket bättre & det är bara att trava satan hemma i veckan inför nästa helg.

Grattis till er alla som gör så bra ritter!

Jag och Flisan var iväg i lördags och startade MsvC1 och MsvC2. Hon var tokpigg på framridningen till första klassen och det tog låång tid innan jag fick något vettigt jobb i henne, dessutom var framridningsbanan som en lervälling. Väl inne på banan skötte hon sig fint, en dålig ryggning men i övrigt utan några större missar men fortfarande mycket som kan bli ännu bättre. Det resulterade i 70,0% och en andra placering.

Inför MsvC2.an kändes hon riktigt fin och det höll i sig även inne på banan. Vi hade fint flyt i skolorna och fick tom. till bakdelsvändningarna. Enkla bytena från förvänd kan fortfarande bli betydligt bättre. Jag var riktigt nöjd efter avslutad ritt och den resulterade i hela 71,78% med supertrevliga komentarer från domaren, bla. skrev hon "Mycket fin häst. Tok-trevligt!!" Vi red som nummer två i klassen så det blev lite väntan och när bästa väninnan (Donnatello här på buke) går in och gör en kalasritt blev det lite nervöst en stund. Hon fick dessutom exakt samma procent som oss men vi lyckades slå henne på koeffecienterna. :D

Dagen var därmed verkligen lyckad med en andra placering och en vinst på fina procent i klasser som vi fortarande tycker är lite svåra och det finns så mycket som kan bli ännu lite bättre. Åhhh vad jag älskar min fiiina Fröken Svart. :love:

MEN åååhh vad roligt!! Grattis grattis grattis till dom superfina procenten, det är ju helt otroligt :D:D

+ MaryMary & Pommery

Tack snälla! Det är en underbar häst på alla sätt och vis, förmodligen det bästa stoet som man kan tänka sig. Men det har varit en lång väg. Hon har alltid varit oerhört ambitiös och arbetsvillig men är iom det oerhört känslig och extremt vaken. Jag har helt klart blivit en bättre och mer medveten ryttare sedan jag fick henne som 3-åring och hon är verkligen allt jag hade önskat. Det finns liksom så hejdundrandes mycket mer i henne som jag hoppas att vi kan plocka fram lugnt och metodiskt, men det är då inte lätt men ack så roligt!

Ja som ni förstår av mitt skryt så är jag så oerhört glad över min lilla virvelvind som äntligen gått och blivit en någorlunda förståndig 7-åring. Jag hoppas bara jag har förmågan att förvalta henne på bästa sätt även vidare upp i klasserna. :)

Se det inte som skryt. Det är ju fantastiskt att få vara glad över framgång när man kämpat hårt för den!

Sv: Tävlingstråd för JULI

Sommardressyren på Hippologum avverkades i helgen och vi var såklart med. Efter julgranen förra året så var förhoppningarna rätt höga. Det gick dock inte riktigt som jag tänkt mig, hästen tjafsade en del i några klasser och en dag av tre sabbades totalt av spöregn och 30 cm lera på banan. Vi lyckades i alla fall skrapa ihop en tredje placering i LA och en fjärde och en sjätte placering i Msv. C.

IMG_8024.jpg

Neejdå, jag ser det inte heller som skryt. Så kul för dig att du har en häst du är väldigt nöjd med och att det ger så stor framgång :)

Sv: Tävlingstråd för juni -augusti

*KL*

Det är ju inte så mycket tävlingar nu så jag tog mig friheten att förlänga tiden för den här tråden istället för att skapa en ny. Jag hoppas att det inte gör något.

+ Pommery

Vad bra, jag hade nog kunnat skriva en hel novell om min fina Fröken Svart (speciellt efter en sådan här höjdarhelg!) ;)

Många känner nog likadant men jag slutar aldrig fascineras över hästarnas "willing to please" det är nog därför man blir så oerhört ödmjuk till sina fina fyrbenta. :love:

+ Sassiball + IronWill: Tack! :love:

fio: Haha, då såg du alltså det jag var minst nöjd med under helgen? ;) Söndagens framridning var inte riktigt optimal, men hon växte till sig desto mer när vi sen kom in på banan - något som jag älskar ofantligt med denna häst (hennes mamma Frida var precis likadan) - hon presterar alltid bäst på banan eftersom hon älskar att visa upp sig :love:
Tack så väldigt mycket fio :bow:, jag blir lite rörd tom :´)

Mimus: Oh tack mimus, värmer att du tycker det! :bow:
Ja hon är verkligen något speciellt :love:

PrinceFair & Charlottee1975: Tack så hemskt mkt!! :bow: :love:

+ Breccia_: Tack!! Oh tänker ni på Öland? :) Ska bli väldigt roligt att åka dit igen! Är så otroligt fint där.

Smulan87: Stort grattis till framgångarna, superfina procent och komplimanger! :banana:

Krockodil: Ingen dålig summa kardemumma ändå, grattis!

Breccia: Grattis till placeringen, ni sätter traven till nästa gång ;)!

Jeps: Ser ut till att vara en riktigt fin häst, härlig bild! Mkt bra % med de omständigheterna! :) Kul med nya dressyrryttare på väg uppåt!

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: IngelaH
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka