Tävlingstråd för juni -augusti

Sv: Tävlingstråd för juni

*kl*

Har faktiskt glömt bort att jag tävlade den 2-3/6 med "lille" Ove!
Framridning ute i ösregn och blåst, dag två hade det iaf slutat att blåsa men regnet fullkomligt vräkte ner. Har verkligen aldrig varit så blöt... :D Hade en vinterdunkappa på mig och det regnade igenom den...men det var hemskt skönt att få komma in och rida på fint underlag så.

Red en MsvC1 först, hade verkligen en superfin känsla genom hela och enligt mig var det bästa genomförandet någonsin i den klassen. Dock glömde jag bort halten så fick -2 (:devil:). Vi skrapade ihop 69,79% vilket räckte till en seger! :love: Därefter var det en MsvB2, det flöt på helt ok och vi hade en fin känsla - dock saknas en del styrka i galoppen men jag är jättenöjd med rundan och den gav 63,02% och en andra placering (3p upp till vinnaren).

Dag två red vi endast en MsvC2, där allt flöt på fint - är mest nöjd över att jag verkligen var helt avspänd och glad! Så otroligt nöjd med min fina häst som man verkligen kan lita på! Fick ihop 68,67% och en seger!

Nu har vi lite semester eftersom jag ska gifta mig på midsommardagen, därefter planerar jag att starta igen framöver augusti/sept :)
Kram på er!

Nu har vi lite semester eftersom jag ska gifta mig på midsommardagen, därefter planerar jag att starta igen framöver augusti/sept :)
Kram på er!

Åh va roligt!! :banana: Grattis i förskott :D

"Min" lilla fux kommer från samma uppfödare som din Ove.

sassiball Ja, det var himla kul att komma ut på tävling igen!
Nä, jag har inte ridit henne så mycket efter graviditeten.
Det har kanske blivit 1 och ibland 2 gånger i veckan sen i slutet på mars.
Men jag och ägaren rider henne väldigt lika så för hennes skull gör det inte så mycket. Det är värre för mig :p

Idag fick kamelen glida omkring med sin 'riktiga' tävlingsryttare eftersom jag vaknade med hemsk halsont, feber och ont i hela kroppen. Hade verkligen velat rida själv idag eftersom det var sista tävlingen för säsongen men jag tror att jag hade kommit av hästen i samma tempo som jag satt upp. Dvs på andra sidan... :o

Min tränare kom trea i förklassen med en annan elevs häst och så toppade hon dagen med att vinna LB:1an på 77% med min. Känns som en lyckad dag för henne. :)
Hästen och hon hör ju inte riktigt hemma i klassen men jag tyckte det var bättre att hästen fick gå än att slänga pengarna i sjön...

ret2_Hallsta17jun041.jpg

ret2_Hallsta17jun047.jpg

ret2_Hallsta17jun144.jpg

Tyvärr inga bilder/filmer från ritten då det regnade hela klassen. Det var många som hade problem att halka sig ut från leråkern med bilar och transporter sen. Tur man har 4-snurr.

Senast ändrad:

:)

Vi har varit i väg på 2 MSV:C2, en Pay and Ride som vi var väldigt nöjda med då det var första försöket 63,79%
Idag gick hon en programridning och fick 71%, hon var inte helt stadig i formen och tassade i mellangångarterna så jag tror att det hade med det hårda underlaget att göra.

Svårt att veta hur detta förhåller sig till tävling, men hon ska i alla fall debutera om 2 veckor, så då lär vi få svar.

Pay and ride tycker jag var toppen, sådant borde det finnas mer av.:)

Vad roligt! Ja, det är alldeles för få pay and ride eller programridningar (för min smak). När man har lika bra tävlingsnerver som den nervösaste fullblodsgaloppören så är det skönt med småtävlingar :angel:

Men igår pallrade jag mig iväg på KM:et och gjorde en fegisstart i form av LC:1, första gången på 8 månader jag ens lämnar anläggningen med hästen så jag är nöjd! Skrapade ihop 69,63% och en blågul rosett. Omdömet "Fin och jämn ritt på mycket fin häst. Fina vägar". Rolig läsning!

Namnl%C3%B6st-11.jpg

19.jpg

fiiinaflingan.jpg

Tack! :D
Jasså, vad är det för pålle? Har ju Ove's syster hemma nu så det blir 5e hästen från samma ställe ;)
Kram

Det är en äldre liten dam född -93 e Bellini u: Mazuma.
Mabella heter hon, jag tror hon var tänkt till dottern.
Tror hon såldes hit till Blekinge för ca 10 år sen.

Knapplån

Var i Ulricehamn och red sista omgången av div 1 och startade i msvc2. Hade en del missar men får ändå vara nöjd med 62%, var ju första gången vi red det programmet också.

Norpan har lite svårt att skritta när vi är på tävlingsbanan, hon vill helst trava och galoppera så man kan knappt driva henne så skrittdelarna blir inte så bra som man skulle önskat. Driver hon så taktar hon typ. Har inte detta problem på träning så jag antar att det bara är att vänta ut henne så kanske hon lugnar sig en vacker dag ;)

Ok! Det är samma mamma på den som min finaste Magic som jag tappade.
settis: Det är ju rätt vanligt när dom blir spända. Så det brukar gå till sig! Fick ett tips annars att skritta av hästen på diagonaler (eller andra vägar som är i prog.) så lär dom sig det, tycker det fungerar bra på mina! :D

Tack för tipset! Men hon skrittar bra hemma och på träning så där går det att påverka henne bra tycker jag. Hon är ju bara 15 år så det kommer väl ;) Har man spenderat sin ungdom på hoppbanorna så tycker man nog att skritt är onödigt ;)

*kl*
Jag hoppar in i tråden då jag gjort min första start i för i år den 19/6. En lb:1 och en lb:2. Fick 67,9% och blå rosett i lb:1 an. Detta är min och hästens femte start totalt ( jag har inte tävlat tidigare, hästen en sexåring som jag haft som föl .)

Är jättenöjd med hur hon sköter sig!

Vi har inga superambitioner utan jag skulle vara nöjd om vi kunnde tävla på la-nivå på sikt.
Är högt satsat för mig som inte trodde jag skulle komma ut på lc-nivå ens:angel:..
Taggar nästa start som blir Lb1 och en La:1 ( hua )..

Grattis till placeringen o de fina %en!

Grattis allihopa till era framgångar! :)

*kl*
Själv kan jag bara summera helgen som Magisk! :love:
Har satt 2 nya personbästa - i både St George och Intermediaire I!!

I St George blev vi 3a på 68,509%, mkt tight i topptrion! Grymt nöjd med både häst, ritt och placering :D

Och i dagens Intermediaire I lyckades vi knipa en 4eplats i hård konkurrens på hela 69,605%!! :banana: :banana:
Helt perfekt avslut inför den stundande semestern för både mig och Forsythia - för mig i Egypten och för Forsythia i hennes kära hage :)

Intermediaire I
http://www.youtube.com/watch?v=lZchBHgKTtA&feature=youtu.be

St George
http://www.youtube.com/watch?v=6o8HXT0Wqqs

Riktigt bra jobbat! Ni är grymma, Grattis! :)
Varför har inte buke en gilla knapp!

Grattis till placeringen o de fina %en!

Grattis allihopa till era framgångar! :)

*kl*
Själv kan jag bara summera helgen som Magisk! :love:
Har satt 2 nya personbästa - i både St George och Intermediaire I!!

I St George blev vi 3a på 68,509%, mkt tight i topptrion! Grymt nöjd med både häst, ritt och placering :D

Och i dagens Intermediaire I lyckades vi knipa en 4eplats i hård konkurrens på hela 69,605%!! :banana: :banana:
Helt perfekt avslut inför den stundande semestern för både mig och Forsythia - för mig i Egypten och för Forsythia i hennes kära hage :)

Intermediaire I
http://www.youtube.com/watch?v=lZchBHgKTtA&feature=youtu.be

St George
http://www.youtube.com/watch?v=6o8HXT0Wqqs

Så kul att se filmerna.. jag såg er på framridningen idag ;) Missade tyvärr programmet. Men jag såg 2an och 3an och säger bara lilla lilla Matilda har blivit stor, helt fantastiskt! Ni är såååå duktiga bland alla dessa proffsen. Jag tar av mig hatten, mer kan jag inte säga :bow:

Tänk att något som kräver många års slit, kan se så makalöst lätt och elegant ut.

Hon måste vara något alldeles extra, din Forsythia.:love:

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 5 augusti, Måndag Personal slutar hela tiden, det går inte lika fort att få in ny personal... Men vi deltagare är lydiga medborgare och...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: IngelaH
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Piaff
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka