Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är jag på fel forum och fel land men. Håller på med vinthundar i Finland, och ser att det är en stor risk att det inte blir någon hundsäsong alls i år. Hos oss är hela maj inställt och eftersom epidemin peak tros bli i maj så tänker jag att hela juni åtminstone är tomt.
Så tråkigt...
Jag skulle åka. Tävlar dressyr, känner oftast inga av mina medtävlare vilket gör att jag inte pratar med dem och kommer heller aldrig nära dem.
Hur tänker ni alla gällande tävlings året 2020 med tanke på Covid- 19?
Som tävlingsarrangör så står man nu inför ett stort dilemma, att hålla i tävlingarna eller inte?
Men ni som tävlar hur tänker ni?
Kommer ni åka på era planerade tävlingar?
Nu bor jag också utomlands och här är det en icke fråga da all idrott är inställd från knattesport till eliten i alla sporter. Som det ser ut nu blir det ingen sommarsäsong alls (alla träningar är också inställda så först måste de komma igång) men alla hoppas vintersäsongen kan köras som vanligt.Hur tänker ni alla gällande tävlings året 2020 med tanke på Covid- 19?
Som tävlingsarrangör så står man nu inför ett stort dilemma, att hålla i tävlingarna eller inte?
Vi har lag i elitallsvenskan. Har ingen större lust att åka 70 mil genom landet för att sen vara på en liten anläggning med två toaletter i 3 dygn tillsammans med folk från halva landet.
En lokaltävling dit jag hade kunnat åka till och rida min klass och sen åka hem är en annan sak.
Förbundet är så fegt i den här frågan.
Var väl därför ridsportsförbundet nyligen fick kritik av en smittskyddsläkare som förbjöd en tävling på grevagården..Håller helt med! Tävlingar lokalt kan ju vara ok men att tillåta folk från hela landet är helt galet
I Finland är det förbjudet. Inga större människosamlingar än 10 Pers. Så blir ju väldigt små tävlingar..Vi har bara utomhustävlingar och kommer tänka extra på allting runt om gällande smittan, så förhoppningsvis kommer vi kunna ha tävlingarna Men om det inte blir några starter så är det ju svårt
Var väl därför ridsportsförbundet nyligen fick kritik av en smittskyddsläkare som förbjöd en tävling på grevagården..
Jag tycker också att det är respektlöst att hålla igång de större tävlingarna där folk åker långa avstånd för att delta. Galet.
Ja, de framstår ju inte direkt som smartast i klassen..Ja precis, men förbundet håller ju inte med och kör på med massa andra tävlingar som drar folk från hela landet!
Ja, de framstår ju inte direkt som smartast i klassen..
Jag tycker det är så otroligt dåligt hanterat av förbundet.
Men jag tror det snart kommer ut nya rekommendationer från FHM och då kan inte förbundet komma undan sin dåliga krishantering.