Tävla utan käkrem?

Polly_Mulle

Trådstartare
Okej, jag måste ha pannband och nosgrimma på tränset när jag tävlar dressyr - det kan jag köpa, men käkrem då? Får jag tävla med till exempel ett islandsträns som ingen har?

Och när vi kommer till pannbandet, är det okej med ett litet bett i mitten av pannbandet? Det är läder från sidorna och hela vägen fram till bettet men inget läder just under det. Får ta en bild tror jag...

Sv: Tävla utan käkrem?

Jag tävlar utan käkrem, har till och med påtalat detta för domare och det var inga problem.
Däremot har någon domare varit fundersam över mitt breda blanka pannband. Det är mörktblått, ser nästan svart ut. Har dock inte blivit diskad pga det.

i TR står de att pannbandet måste vara i enbart läder, ev med diskret dekor

Tack! Alltid något! Är lite tjurig över det med pannbanden bara, det är ju klart mer diskret med ett litet bett i mitten än vad många andra har... sreass i överflöd... knappast diskret....

Det finns pannband med bett i mitten men som även har läder bakom. Ett sånt kan du ju försöka leta upp :)

Joo men själva grejen är att det pannbandet jag har på mitt favvoträns var ett rent helvete att få på plats... Så jag tar helst inte isär det och skulle gärna ha samma träns till både hopp och dressyr. Samma bett o nosgrimma så varför krångla... Men det går lösa sig...

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 104
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 501
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025