Tävla islandshäst i dressyr.

Sv: Tävla islandshäst i dressyr.

Jag tvivlar starkt på att det finns med som valbart moment så då borde man inte få det!

Spansk skritt är inte tillåtet i dressyrprogram eftersom det inte är bedömningsbart.
Man får lov att ha med rörelser som inte är valbara (När jag tävlade FS1 så fanns det iaf ingen lista med vilka rörelser man fick ha, utan det var mer eller mindre frivilligt. Ville mna visa galoppsluta, så varsågod :))

Spansk skritt däremot finns inte med i något vanligt dressyrprogram alls, inte ens på GP-nivå. Så det finns liksom inga regler för hur man bedömer det :)

Det är väl så att vill du tex ha med en galoppsluta så får du det, men du kan inte få några extra poäng för att det är en svårare rörelse, så det smartaste är ju att göra sitt program så enkelt som möjligt och bara innehålla rörelserna som krävs. Så var det ialla fall för några år sedan när jag tävlade mkt i FS1.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 648
Senast: Badger
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka