Sv: Tävla islandshäst i dressyr.
Övergångar mellan gångarter och tempo, tycker jag låter osm att man ska ha ngn tempoväxling i varje gångart...
Det lättaste här är att helt enkelt höra av sig till en fomare, det gjorde jag när jag skulle göra mitt SM-program
F.ö kan jag hålal med om att det borde vara fasta progrma istället! Att ha FS1 tar för mycket tid både för ekipage och domare, då det är mycket svårare att bedöma.
Dessutom tycker jag personligen att en som bara rider stora volter i alla gångarter inte ska vinna över någon som gör ett riktigt dressyrprogram bra...
ALLTSÅ: Ska man ha FS1 ska man ha vanliga kür-regler (t.ex att man får poäng för svårighetsgrad), annars kan man lika gärna ha ett C-program, ett B-program och ett A-program... och på SM borde det naturligtvis ridas det svåraste...
Det blir nästan lite pinsamt annars.... "Kolla, storhäst-ryttare! Vi kan rida dressyr på våra hästar också! Fast flera SM-program innehåller bara volter.... hoppsan... "
Oj, nu dillade jag en massa
Som sagt, fråga på bara, men jag är bäst på att svara på frågor gällande tips och råd, inte reglerna. Det kan en domare bättre