Tävla islandshäst i dressyr.

Josephine

Trådstartare
Har planerna på att börja tävla Drafnar i FS1 också denna säsong kanske och nästa :) Men vilka tävlingar brukar hålla även i dressyr? Vad är kval till SM i det och någon som brukar tävla som vet ungefär hur man lägger upp ett program. Haha det var ett tag sedan jag tävlade dressyr. Kan man få lite tips om programm:D?

Sv: Tävla islandshäst i dressyr.

Okej, det var ganska högt. Men jag vill tävla det iaf. för skojs skull. Men vilka tävlingar kan man kvala på då? Alltså eller är det frågan om vilka dommare som dömmer?.:D Noll koll känner jag!!

Vallfaris lätta hade förut dressyr :angel: annars är det inte så många som har FS1

Jo det är en bit att åka liksom, men Lindköping (Framtids) kanske borde gå. Vet du när den är??

Okej, skall tjata på morsi. Jag har värsta bra musiken:angel: Nu är det bara program kvar:D Någon som har förslag??

Okej, skall tjata på morsi. Jag har värsta bra musiken:angel: Nu är det bara program kvar:D Någon som har förslag??

Det beror ju helt på vad din häst är bra/dålig på. Skriv en lista på alla era starka säkra kort. Gör ett program endast baserat på det du är bäst på. ;)

Det blir kanske stenholmen. Gud va nervöst, det kommer säkert gå bajs, men kul skall det bli:love:. Får se skall prata lite mer med mor min.

Okej, jo det är ju smartast såklart.

Skall se om jag kan få lite hjälp av Gina. Han är väldigt jämn i alla gångarter, tölten är väl den som är "svagast" eller vi har lite taktproblem. Men det blir hela tiden bättre och bättre och den är riktigt flott då man rider honom. Galoppen är helt klart den starkaste gångarten där vi kan samla mest poäng, han går i stadig form i samtliga gångarter och har lätt att bära upp sig och arbeta på böjda likväl raka spår. Vi har börjat med skänkelvikningar i traven men det är inte något jag vill visa upp direkt idagens läge:angel:... Kanske kan hjälpa något om ni kan se er framför er hästen:rofl:

:p Nej, jag vill inte att någon kollar. Vi kommer göra så grymmt bort oss, jag lovar:rofl:! Haha, så nu var det bara uppsättning programmet kvar då:D

Nehe då, det tror jag inte! Har sett lite bilder på din häst, han är ju superfin! Jag testade o tävla FS1 på Lag-SMuttagningen nu i våras, hehe...det gick *hmm* inte så bra ;) hahaha

Men det är ju hemma han går så ju:angel:!!

Va kul, eller kul att du tävlade :) Vad fick ni för poäng. Hur lade du upp programmet?

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 648
Senast: Badger
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka