Tatuera sig under tidig graviditet?

A

aannoonnyymm

Det är så att jag har en sen länge inbokad tid för tatuering av armen i slutet av om ett par månader.

Nu har jag och pojkvännen börjat planera skaffa barn, mina funderingar ligger på om man kan bli med barn nu och ändå göra tatueringen eller om det är bättre skjuta upp tills dess.

Jag har försökt söka på det men inte hittat något varken bu eller bä.
Eller jo på ett ställe läste jag att det inte är någon fara att tatuera sig när man är gravid så länge man inte blir sjuk av det och det är en seriös och ordentlig tatuerare.

Vill ju inte avboka men samtidigt känns det tråkigt att behöva vänta med bäbisverkstan tills den är gjord. :crazy:

Sv: Tatuera sig under tidig graviditet?

Hej
Jag var med min vännina som tattuerade sig igår, vi kom in på just det med att tattuera sig under graviditet. Han sa att man bör ej tattuera sig då man är gravid pga att kroppen är mer kännslig och risken för infektion öker avsevärt så han tattuerar ej gravida kvinnor.

Ta inte ut segern i förskott!!

Hinner du bli gravid så kan du ju avboka tiden, men hinner du inte bli gravid så är det ju bara att köra på och göra tatueringen.

Seriösa tatuerare tatuerar inte gravida. Man är känsligare mot infektioner och blir mycket lättare sjuk (hur ska du veta att du inte blir dålig innan du gjort tatueringen?) Dessutom ökar blodmängden väldigt mycket så fast du inte brukar blöda så mycket när du tatuerar dig är risken stor att du blöder som en gris och tatueringen blir jätteful.

Sen blir kroppen känsligare när man är gravid. Jag har väldigt hög smärttröskel, har både fött barn och krossat handen utan att uppleva det som smärtsamt. Men nu kan jag knappt noppa ögonbrynen utan att tårarna sprutar, det gör asont och jag blir jätte röd. Raka sig under armarna gör t.om. ont och jag funderar på att köpa hårborttagningscreme istället :rofl:

Jag har tatuering, men har inte varit gravid.

Om det är så pass tidigt i graviditeten tror jag väl inte att det ska spela någon större roll. Är det en väldigt stor tatuering kämpar ju kroppen för att läka "såret". Det kan ju göra att man lätt blir lite förskyld efter tatueringen är gjord.

Men jag håller med Ramona, hinner du bli gravid så är det ju bara att avboka tiden om du känner dig osäker, men hinner du inte bli gravid finns det ju inget som hindrar.

Kroppen är ju ännu känsligare i början av graviditeten! Här färgar inte ens frisörena håret på kunder som är gravida mellan v. 0 - 12 för risken för missfall är så stor då.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 508
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Är gravid i vecka 25. Har hästar, jobbar 100% och har ett barn på två år. Detta brukar fungera väldigt bra. Har lite hjälp med hästarna...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
13 099
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 874
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka