Fråga till er andra hobbybagare; vad har ni för (hand)elvisp, och är ni nöjda med den?
Jag har en gammal trotjänare som fyller 18 år i år och som jag befarar börjar bli lite sliten (ex så låser inte visparna sig inte alltid helt perfekt när jag kopplar på dem), så jag tänkte att jag skulle investera i en till. Jag hade ofta behövt 2 uppsättningar elvispar ändå när jag bakar, så om min gamle vän håller ett par år till så gör det ändå inget om jag investerar i en till
Mina krav är att den ska vara bekväm i handen, snabb och relativt stark, men inte så att jag kommer blanda deg med degkrokar med den utan den kommer användas mest till smet, maräng, vispgrädde osv. Den ska vara stabil och kännas genuin och inte vara alldeles för plastig och kännas "billig".
Och ett sista "nästankrav" (alltså att jag föredrar om det är så men det är inte HELT avgörande men NÄSTAN helt avgörande) är att den finns i rosa
.
Jag har läst lite recensioner och hittills fastnat mest för en Bosch MFQ4030 eller en KitchenAid. Är det nån som har någon av dessa och kan lämna ett personligt omdöma
? Finns det några andra toppenalternativ som jag ska kika närmre på?