Sv: Tap In + Drewind???
Haha ok. Möjligt att de inte är vid sina sinnens fulla bruk
Har bara haft med en att göra och jag överdriver om jag säger att hon är tam
Men det är pga hennes humör som hon också sprungit för kung och fosterlan kan man säga, ett riktigt fighterhjärta är hon begåvad med...
Sen var jag inte hundra att humöret kom från Tap In eftersom jag efter många om och men fick köpa hennes lillasyster för 2000 spänn och hon var inte efter Tap In men den hästen var bindgalen
Hon var 4 år och helt ohanterad. Det tog ungefär 1h att fånga henne i boxen för att släppa ut henne i hagen...var tvungen ha en käpp med en krok på och fiska fast kroken i grimman från utsidan för att inte riskera livet
Att tro att man skulle lyckas med inkörning var bara att lägga ner så jag skickade henne till en gammal gubbe som är väldigt duktig på att köra in häst och har en väldig feeling.
Han hade henne i tre månader och sen sa han att det var den svåraste häst han haft, att han gått bet och tömt alla sina påsar. Att han inte kunde göra mer nu så jag tog hem henne och skulle prova själv dum som jag är...
Jag körde henne 3 gånger hemma=livsfara. En gång skenade hon upp för en grushög så vagnen välte och jag trillade ut och sen sprang hon omkring på kornåkern och gjorde kullerbyttor för att bli av med vagnen
andra gången sparkade hon sönder vagnen och slagremmen...tredje gången skenade hon genom byn och över morsans vagn och häst...Färde dagen då jag skulle hämta henne i hagen så vände hon arslet till drog på en riktig tvåhovars spark som träffade mig i bägge benen. Jag trodde benen gick av, det gjorde så jävulusiskt ont...
Jag kommer ihåg synen av hur vi såg ut bara då vi skulle leda hon till och från hagen
vi hade hjälm och säkerhets väst
Jag tror att den hästen var psykiskt störd eller nåt. Det slutade med att jag var tvungen skicka henne till de evigt gröna för att inte riskera att göra mina barn mammalös...Fan jag kommer inte ihåg vem hon var efter, måste gå in på stc och kolla? har för mig att hon var efter victory abroad?!