Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Oj, då är det ju ridavstånd. "Mina" skogar gränsar till Åled:) Jag bor i Skedala.

Kanske ska göra reklam här med, för de som inte följer med så mkt på FB ang vår ritt på Sörmlandsleden 13-14 aug. Man startar på en gård och rider ca 2 mil till en annan gård där man övernattar.

KL*

Annars händer här inte så mkt. Är ensam med de små till onsdag, sen är sambon ledig resten av veckan :banana:
På onsdag får jag fint besök av Eva G, alias Idavallen, och vi ska rida och grilla. Hoppas att det inte spöregnar :)

Aha, det är ju inte så långt hemifrån- och ännu närmare nu då vi är på landet, frillesås (Varberg för er som bor norr över)
Har förövrigt en gammal klasskompis som bor nära dig o har liknande stall o lika fint- har det med orten att göra?? Haha
Fint med lyx stall, men det finns oxå en charm med äldre, enklare stall- det är mysigt.

Kom och hälsa på i sommar! Jag är på semester till 18 juli, men sen är jag hemma:)

Visst vill man alltid ha det man inte har. Jag har många gånger varit avundsjuk på dem som har en stooor lada att förvara allt möjligt i.

Eftersom vi byggde nytt så kostar ju varje kvadratmeter, och då funderade vi på vad vi behövde och byggde därefter. Vad vi inte tänkte på var att vi då hade ponnyer=boxarna kunde varit större (de är godkända för stor häst och lite till), det var bara våra barn och en kompis=ställer inte lika stora krav på sadelkammare, förvaring, egna skåp mm, vi hade planerat loftet till hö och halm=onödigt jobb att slänga upp, för att sen slänga ner (vi fick bygga en enkel foderlada) ja, många utrymmen kunde varit större. Mer bete hade ju inte heller gjort nåt...

Men jag är ändå jätteglad för mitt fina stall!

Vet faktiskt inte vad det heter men det är en skock på 7 hästar. Men det låter som om det kunde vara det :). Man måste in och igenom Skedala iaf.

Ja det är det säkert. En av mina inackorderingar går där, en tvåårig skimmel, korsning PRE, lusitano, arab. Hur ser Kratus häst ut?

Japp den känner jag igen. :laugh: Gå in på hennes profil här, där finns det bild på både henne och Aristokrat.

Håller tummarna att ni får bra väder på onsdag.Se nu till att ha kameran igång så vi andra kan få se lite kort:D

Iiii här har det regnat i ett dygn i sträck (och inte lite heller :mad:)nu så det fick bli en extra vilodag för pållarna men vet ju att det kommer att straffa mej imorgon så det är väl bäst att ladda upp med extra starkt klister :o
Hade i alla fall nöjda hästar som fick komma in och få varm röra samt att de får sova inne inatt.

Här blev det faktiskt ganska fint väder, så jag rensade lite ogräs, och hämtade sen pållen och skrittade en halvtimmes-runda. Han var hyfsat lugn och sansad idag, stod bara still när vi mötte två travare. Lite irriterad på blinningarna, men vem skulle inte vara det;)

Gick en runda för att se om jag kunde känna igen er häst, men i den ena flocken, i backen, på höger sida om grusvägen var de 11 hästar, varav en fjording och "vår" tvååring. Den är det inte då. Den andra flocken på vänster sida grusvägen, alldeles vid samhället hade valt att gömma sig i skogen eller nåt, för där syntes inte en häst. Men där brukar gå två skäckar bl a. Är det den flocken? Jag fick iaf en promenad:)

Gick en runda för att se om jag kunde känna igen er häst, men i den ena flocken, i backen, på höger sida om grusvägen var de 11 hästar, varav en fjording och "vår" tvååring. Den är det inte då. Den andra flocken på vänster sida grusvägen, alldeles vid samhället hade valt att gömma sig i skogen eller nåt, för där syntes inte en häst. Men där brukar gå två skäckar bl a. Är det den flocken? Jag fick iaf en promenad:)

Det är den flocken!:D Min häst är fuxen. För ett par veckor sen så skrittade vi förbi ert stall och hus. Jäkligt snyggt alltså! :love: Om du då såg någon dåre i blå arbetsbyxor, t-tröja, keps och gympadojor i sadeln på en fux tillsammans med en annan ryttare på skimmel så var det jag. :p

Söndag...en skön sådan :)

Slöat på förmiddan. Framåt halvtvå hämtade jag fröken röd och kollade igenom henne. Igår märkte jag att hon ömmade lite på var sida om manken så då fick hon vila. Idag när jag kontrollerade henne var hon inte öm längre men jag beslöt mig för att kolla ordentligt hur sadeln egentligen låg och ser att hööks-padden inte fyller upp tillräckligt så jag hämtade built up-padden och testade den. Jo, sadeln låg mycket bättre så jag red ut. Första backarna ner började hon trixa lite men så märkte hon att det kändes bättre och hon genomgick en totalförvandling. Jag har en ängel till häst:love:...synd bara att det ska ta så lång tid innan man fattar var problemet ligger. Hon har ju under en tid klart visat att det varit nåt som varit FEEEEL ... ack ja...*skäms*:o

Rundan var hur suverän som helst på denna nya fröken. Hon travade med en helt annan säkerhet utmed ravinkanten och var positivt busig istället för protesterande busig. En milsvid skillnad!!!

Så, jag inser ju att det visserligen funkar mycket bra med built up-pad men idealet är ju att jag hittar en sadel som inte är lika stor som den jag har nu...så letandet startar nu.

Rocket ska få sig en genomkörare om några minuter. Lovat maken, juuu, att inte jobba honom när jag är ensam så jag väntar tills han kommit hem.

På eftermiddan kom en väninna förbi och vi fikade gott, rabarberpaj och hemgjord glass :p...hon åkte nyss. Så trevligt!!!

...en bra söndag, alltså :D

bor i norra östergötland :(

KL
här har det SPÖREGNAT NON STOP i snart 24 timmar! Helt sanslöst! Jag tog in min och kompisens häst från regnet tidig eftermiddag så de fick torka upp lite för jag hade träning idag a la vanlig söndagstradition och skulle rida båda för tränaren.
Gick super idag, först red jag min egen och vi fick galoppera massor vilket är hans parad, det är det bästa han vet och han blir så loss och stadig och mjuk :bow: Sen red jag kompisens och även han var mkt duktig idag, han befinner sig på ett lite mer grundutbildnings stadie så vi håller mest på att stärka upp honom med övergångar och framför allt galopp fattningar och upptagningar, idag blev det kvitto på att massor hänt senaste veckorna för han var mycket bärigare och starkare i galoppen, gick att reglera utan att han skottade på eller fick travanslag pga bristande ork och styrka osv. Jättefint pass !
Nu är jag blöt som en hund av regnet och svett :D Blir duschen pronto!

Här på landet vinkar vi på alla, men om jag är hemma nästa gång ska jag vinka mera! Visst har vi det fint i vår lilla hörna av världen. Härliga ridvägar och skön natur. Vi håller tummarna för att de inte kommer att bebygga skogen med vindkraftverk, bara:(

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross