Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Min fullblodis blev panikslagen av sprayflaska första somrarna jag introducerade det. fick spraya på borsten och sen borsta in för att det skulle funka. sen för ett par somrar sen fick jag för mig att prova igen och helt plötsligt bryr sig hästen inte ett dugg om sprayandet - kan spraya precis varsomhelst. Tror han fattat att sprayen hjälper honom :D

att borsta in sprayen är ju bra oavsett, den håller mycket mera effektivt om den borstas in i pälsen. jag brukar spraya och sen gnugga in lite mothårs och korsen och tvärsen direkt.

Min donna reagerar inte alls på sprayen, snarare att hon tycker att det är skönt, hon verkar fatta att det hjälper mot odjur. Tror hon känner igen lukten för vatten är en helt annan femma :p

Till och med när man sprejar upp på insidan av benen, då särar hon på dem och sätter dem längre bak så att området man kommer åt blir så stort som möjligt :love:

Att däremot spola henne med vattenslang är en annan sak, det går bra om det är riktigt varmt ute, då verkar hon tycka att den positiva effekten är större än den negativa :rofl: Annars blir det dans :)

Min kuse vande sig efter ett tag. Jag sprayade försiktigt, från huvudet och med spraybyttan riktat bakåt. Förra året kokade jag ihop en hiskelig soppa själv - :eek: Yäck! Hittills detta året har jag använt Switch - vad använder ni?

Spray är en av de saker min tossiga pålle tycker är helt ok:) Får han bara vara i stallet och gosa är han nöjd med det mesta:love:

Min kuse vande sig efter ett tag. Jag sprayade försiktigt, från huvudet och med spraybyttan riktat bakåt. Förra året kokade jag ihop en hiskelig soppa själv - :eek: Yäck! Hittills detta året har jag använt Switch - vad använder ni?

Switch. Jag är stallets bästa fästingplockare (det är sant) - men på prinsen behöver jag knappt plocka några.

Vart har "fegisen med alla sadlarna" tagit vägen??? Jag har sett trådar där din story behövs + lite pepp!

absorbine ultrashield.
samma medel som i switch plus extra flug/mygg repellent ovanpå det.

bäst på svenska marknaden för tillfället.
på skapet och runt huvudet använder jag hjorthornsolja i spray form. luktar APA och inga flugor går ens i närheten.dessutom håller det sig otroligt länge - MINST t ett dygn.

Ultra shilde och grankådsalva och den salvan är kanon både till småsår och att hålla flygfän på avstånd.

HaHaHa - när jag tänker efter skulle den beskrivningen kunna passa in på mig också. Fegis - jepp. 4 sadlar (inkl den underbara "får-sadeln från Kat!) till en häst :)

Fast jag menade lobell (som hade en fegis-tråd igång).

KL
Insåg att pålen blivit - hm - korpulent. JAG som hyllar "det är bara att röra sig mer......." Ja ja mänsan. Lite "nytt-bete-mage" får man räkna in, men - det är ingen ursäkt. Dessutom har min våg fått fnatt och visar +5kg. Fattar inte.......

Usch! Jag hatar verkligen vågar. Vi har en i huset någonstans :angel:, men jag vägrar att inse att den existerar...

Jag ser hellre det jag VILL se! :cool:

Men sadlar har jag - 2 av - än så länge. En utlånad nu. Funderar på att införskaffa mig en annan (beg) eftersom det är svårt att hitta sadlar till korta ryggar och hög manke som min kuse har (hon är en arab). Min kuses rygg (sidorna) ruggas av de sadlar som jag har. KAN bero på att kusen inte iakttar den diet som krävs för att passa i en ordinär sadel. :angel:

trettio fyllde mn lilla distans gubbe den 29 maj massor med äpplen morötter och knäckis var mycke uppskattat

Switch. Jag är stallets bästa fästingplockare (det är sant) - men på prinsen behöver jag knappt plocka några.

Vart har "fegisen med alla sadlarna" tagit vägen??? Jag har sett trådar där din story behövs + lite pepp!

:o:mad::eek::D Det borde ju vara jag det :)
Fast massa sadlar stämmer inte. Jag säljer dem direkt. Har aldrig mer än 1 sadel hemma :)
Jag har sett nån tråd och t.om svarat men så strulade det och jag orkade inte skriva om allt :)
Ska kolla nu.

Är osäker på vilken tråd du menade. Den med hästen som stannar?

KL*

I år använder vi Switch och Ultra Shield. Himla skillnad mot förra året då vi bara använde Ultra Shield, då var de helt sönderbitna av knotten.

Ang att spraya: Trullan bryr sig inte så mkt. Hon tittar till första sprayningen, och lite när man sprayar mellan benen, som att det killas.
Lasse rycker till och flyttar lite på sig och ser lite förskräckt ut. Fast det är inga större problem.

Vi har Ultra Shield också. Än så länge funkar det bra, vi har mest mygg och flugor än så länge. Snart kommer väl bromsen och då blir det värre, det är den värsta sommarplågan av dem alla. Knott har vi inte mycket av alls här.

Våra båda går riktigt bra att spraya, Rio bryr sig över huvud taget inte. Leo måste vara beredd, annars hoppar han högt :) Det var värre med ponny Soraya, hon gillar inte alls pysljudet så henne svampade vi i stället.

Ponnyn står ju kvar här i vårt stall, hennes nya matte är bara elva år (och går i samma klass som min son) och har inte alls hästvana föräldrar. De är djurkära, men som sagt. Flickan är verkligen superduktig och suger åt sig allt hon får lära sig av tonårstjejerna i stallet. De är fyra stycken mellan 14 och 16 år gamla och de har tagit sig an den här lilla tjejen som en lillasyster som alla vill väl. Det är så himla mysigt och jag blir så varm i hjärtat av att se de här ungarna. :love:

Idag står lastbilsutställning i Västerås på programmet. Lämpligt nog ligger både Hööks och Glada Hästen i samma stad :D Vi ska dessutom ha barnbarnet Vincent hos oss ett dygn då hans mamma ska presenteras för sin nya pojkväns hela släkt. Vi har dessutom dalmatinern Otto (stor och glad idiot) en vecka när hans lilla familj åkt på släktvisit till Ö-vik. En sandlåda har vi tänkt snickra ihop också, sanden är beställd så nu måste vi :laugh: Gropen grävde vi redan förra sommaren ...

Vart ligger Glada Hästen nånstans? Hööks vet jag, där är jag in varje gång men jag visste inte att det fanns en till!

Blir en stor påse morötter, en påse äpplen, 2 burkar hästgodis och så favoriten = 1 godissten idag:d
Har fått "SPA-behandling" både ons-tor av mina stallkompisar.
Ons - helbad med lactacyd
Tor - helklippning och helbad med hexocil
:love:

Har Renons eller eget hemkok till gubben.
Han tål inte RB86, Switch, Nylanders och US... Får stora utslag av dem, nästan som bölder...

Skickat efter Hjorthornsolja fr DK i sprayform, funkar bra.
Luktar bläk... handskar på, munnen stängd. ;)

Mina är vana vid sprayljud oxå. Inget konstigt med det.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka