Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Idag har vi tvättat stallet! Snälle maken har högtryckstvättat och jag har sugit upp all skit och vatten som rinner ner. Härligt med bra tekniska prylar och härligt med hjälpsam make:love:

002-2.jpg

001-1.jpg

005-3.jpg

006-3.jpg

Idag har vi tvättat stallet! Snälle maken har högtryckstvättat och jag har sugit upp all skit och vatten som rinner ner. Härligt med bra tekniska prylar och härligt med hjälpsam make:love:

....och SÅ härligt med ett LYX-stall som får mitt ansikte att anta en grön nyans :)

Fast min MAKE går heller inte av för hackor. Han är BÄST :love:

Min make har börjat med det gedigna arbetet med att rensa ur gamla lagårn där vi ska upp med stöttor för att hålla loggolvet på plats och sen ska den cementerade delen rensas bort och byggas om. Det är först på priolistan så vi kan lägga höt på logen :crazy:...sen ska stallet byggas...

Det var en hel del kolstybb i väggarna/taket så maken såg ut som en sotarmurre när han kom in:eek:...

Den här dagen har regnat bort för min del. Fick besök av svärmor och jag bjöd henne på rabarberpaj med hemgjord vaniljglass. Sen kom gamla ägaren för att hämta lite saker dom inte fått med sig. Jag har ägnat mig åt inomhuspyssel.

Dessvärre har jag konstaterat att fröken röd blivit lite öm i ryggen och det förklarar en del av hennes protester igår. Ska prova med att byta pad...annars är det ny sadel som gäller:cool:...ack ja...

Hjorthornsolja is tha shit!

Tajger: men hur FINT har inte ni?!!!!! Underbart - avis!!!!

Tack alla för att ni berömmer mitt stall, jag har utformat det och maken har bestämt material och sånt. Vi hade det färdigt 2003 på hösten. I efterhand finns det småsaker jag skulle gjort annorlunda, men jag är väldigt nöjd:)
Men jag är övertygad om att ni har mysiga fina stall ni ocksa!

Fnupf. Sadelkammaren i källaren och hästen 3 mil bort. Jo jo......
Skicka en inbjudan så hänger jag på. Du sätter datum.

Glada Hästen ligger på Tallmätargatan 6 i Hälla, liksom på baksidan av det området. Butiken är ganska stor och är himla trevlig på alla vis. Och nej, jag har inga "känningar" där, så jag gör inte reklam för det :)

Ditt stall är verkligen i en klass för sig. Men vårt är inte så dumt det heller, det är rymligt med rejäl stallgång. Bra med fönster, uppvärmd sadelkammare, varmvatten och hög mysfaktor. Så jag är riktigt nöjd jag också. En spolspilta är det enda jag kan sakna, men det är inte hela världen.

Vi kan ha en lite tantcamp här fram i höst, när barnen gett sig iväg igen:) då finns här plats för övernattning. Men du kanske vill sova i stallet, ponnytant;)

Mitt stall är en gammal ombyggd ladugård från 1934.... Så det finns en del att önska... Mysfaktor finns.. Men jag hade önskat bredare stallgång och högre till tak.... Men det fungerar... det är huvudsaken.

Idag har jag tömkört unga madam med draglinor... Hon var lite skeptisk till en början... det var ett tag sen vi satte på dem.. Men efter en stund slappnade hon av. De skall nu hänga med varje pass som selen är på... och snart är det dags att hänga en tyngd där bak... Det går frammåt även om det går sakta...

Men vem har bråttom...???

haha, jag kan också sova i stallet, så fint som det är!!!!

vart bor du? blev lite sugen på tant träff.....:o Det var ditt stall som blev den slutgiliga dragfaktorn :rofl:

Ja se det kunde jag ge mig den på , att självklart befann du dig genom halva landet!

Var befinner du dig då? Jag åkte ju till Kat för en tantcamp - så där en 45 mil...

Tantcamp frammåt hösten låter riktigt trevligt... Har du någon ide om vilktet datum?? Hösten är en rätt lång tid.... Halmstad är ju defenitivt inom avstånd...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka