Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

God morgon... eller go förmiddag snarare... Har precis klivit ur sängen och fått i mig första baljan kaffe... Sparkat liv i dottern som gör sitt bästa för att sova bort sitt liv... Själv har jag jobbat några nattpass och avslutade det hela med att gå av vid midnatt i natt...

Skall gå ut och titta till damerna.. Har inte sett röken av dem på bra länge nu och börjar fundera på om de är kvar i hagen..:cool:

Städning står på programmet idag... Har börjat med chocka tvättmaskinen... Tvättar hundfiltar för fullt... det kan ta död på vilken tvättmaskin som helst.. så ni får hålla tummarna för att den överlever...

I eftermiddag har jag tänkt ta tag i mitt hästliv igen om solen behagar vara mindre generös i dag... Annars får det bli sent i kväll i stället...

Kl
Här har varit kvavt ett par dagar men tyvärr har det inte resulterat i så värst mycket regn-över min plätt på jorden vill säja-i områdena runt omkring var det visst rena skyfall igår.

Har tagit hem hästarna igen,dom har nog saknat sitt stall för där står dom nästan varje gång jag tittar till dom:).

Prövade morgonridning idag innan jobbet,var uppe på hästen 4:20,gick ju bra att hämta tidnigen på det viset också,och hunden fick motion samtidigt.Det ska jag göra fler gånger.När det är så varmt,eller inte direkt värmen men alla insekter som det för med sig, som det är nu lockar det inte med ridning för min del.Jag brukar ju skritta mycket och det blir lätt stressat och hästen ska bara springa.

Men i morse!15 grader,red i kortärmat,helt underbart:)!

Min gråa blir "galen" av insekter så jag måste försöka hitta något insektstäcke som det går rida med. Nu har jag ett ridtäcke som är i samma material som ett flugtäcke. Men av hennes prostester att dömma skulle jag behövanågot mer heltäckande ändå.

Någon som vet var det finns att köpa eller annat smart tips?

Känner igen det där med att inte få nåt gjort...borde börja ta tag i pålle igen, han ser fin ut nu där han går och äter på betet:) Men nu är det student, dottern som skadade sig, jag har fått ont i halsen och är rätt hängig, det går ju inte, hinner inte...Tja, får väl bita ihop tills på söndag iaf:crazy:

Låt honom gå där å se fin ut!!:) Han trivs säkert med bete o lata dagar i hagen:D
Kunde vart värre,kunde gått där o sett ful ut :angel:

Äsch,skämt åsido, men så länge ingen lider så är det väl!
Och jag intalar mej själv att mina hästar tycker det är helt ok att gå och mumsa gräs hela dagarna........

Visst har han det bra:) Men ju längre han går där, desto längre igångsättning blir det när vi faktiskt vill börja rida igen...men vi har hela sommaren på oss, men jag är så sugen på att träna. Och så ska jag ju till Spanien och rida i oktober, och då måste sittknölarna vara tränade, annars kommer det att gå illa att sitta i sadel 5-6 timmar om dagen:crazy:

Idag regnar det och är lite svalare här. Skönt, igår var det tryckande varmt. Var i Gilleleje med mitt arbetslag på en trivseldag, och vi hade det mysigt, men jag hade ont i halsen och var klibbig hela dagen. Har nog nån liten halsinfektion...men det känns lite bättre nu.

Är det dottern som skadade sig som är medryttare på Tage?

Kl
Nu fick vi regn idag,åska med skyfall på morgonen och så har det regnat nästan hela kvällen.Sitter här och värmer mig efter att ha tittat på fotboll,glömde paraply:grin:.

Jag var ute och red i morse också.Nu har jag fått henne att galoppera i backen alla senaste ritterna.Är beredd nu så jag försöker lägga till galoppskänkel och röstkommando och hoppas kunna förlänga sträckorna så småningom.Sugen på att prova på någon annan plats också men vill helst ha en annan häst som stopp före då.

Ja, det är äldsta dottern, som också brukar träna Tage. Jag tittar iaf till honom varje dag, och han gnäggar glatt när jag kommer:) Kan det bero på att jag har mat med mig:angel: näää, jag tror att han älskar mig:love:

I morgon är det student, och här är dukat i uterummet (risk för regn) maten är förberedd, ska slänga ihop pastasalladen och ananaspajerna (önskemål från sonen) och köpa lite färskt bröd i morgon bitti. Är så redo jag kan bli, tror jag...lillpojken:love:

Kl
Dags att börja planera tantcamp:D (även gubbar välkomna givetvis)

Vilka är intresserade och vad vill ni göra? Avsuttet eller uppsuttet?

Uppsuttna förslag:
Vi rider långturer i terrängen häromkring och tältar som övernattning. Vi kan välja att tälta en eller två nätter. Ridningen blir anpassad efter förmåga sas.
Dressyr/hopplektion för den som önskar

Avsuttet:
besök i habo kyrka med tillhörande vägkyrka (gott fika)
studiebesök på stuteri
handla godis på webes (andra sortering, lika gott men mycket billigare)

bad med eller utan häst

Tävlingar är de lite halvdött i juli annars kan man ju åka iväg och titta på något sådant om det finns intresse för det.

Så, kan ni inte skriva vem/vilka som är intresserade, vilka datum ni kan och vad ni vill hitta på?

Kul! Beroende på hur tidigt/sent i sommar det blir kan jag tänka mig uppsuttet, men det beror ju på om Tage är i gång. Annars kommer jag gärna på tantcamp ändå:)

Jag har en hel del på gång före semestern, och sen åker vi iväg 6-17/18 juli, men sen är det ganska lugnt vad jag vet nu. Vet att det är en 50-års-fest på gång i augusti, men har inte fått datum än.

Hade varit jätteroligt att träffas!

Nu har jag knutit sonens slips, maken rymde fältet. Han är så stilig, sonen, alltså, (ja, maken också, för all del:) )får lägga in en bild sen:) Idag blir det fullt upp med uppvaktning av denne min yngste telning:love: Gud, vad ung jag måste ha varit när jag fick alla barn;)

Senast ändrad:

Låter kul med camp:).Kan v28-29.Sedan kan jag inte med säkerhet ta ledigt förrän slutet på augusti p.g.a semesterperioderna(alla vikarier är inne och jobbar).

Jag skulle nog kunna ta hästen med,det är inte så långt härifrån.

En camp låter väldigt trevligt... Men... jag jobbar hela sommaren... och som bekant jobbar jag skift... vilket innebär att jag kanske kan mitt i en vecka och inte en helg....

Alltså... är jag bara ledig så ansluter jag...under förutsättning att det är inom rimligt avstånd.. Jag är öppen för båda förslagen. Uppsuttet eller utan häst.. Är det dessutom inte allt för långt att åka kan jag tänka mig att ta med fröken grå för miljöträningens skull... Jag är rätt så mobil på mina apostlahästar så jag behöver ju inte rida hela tiden.

Mitt tips är.... att den som "håller" campen kommer med förslag när det går att genomföra... sen får man se hur många som har möjlighet att ansluta till det datumet..

Kan tillägga... I mitten/slutet av september kommer det mycket troligt att anordnas en forumträff hemma hos mig. Dock inte en ren buketräff... utan från ett annat hästforum. Om det blir av så blir det fjärde året i rad som detta evenemang går av stapeln. De kommer nog att finnas plats för fler gubbar och tanter....

Gästande hästar är välkomna... och ridvägar finns ... men kräver nog skodda hästar, särskilt om sommaren blir torr och varm. Ridbana finns att tillgå.. och vi brukar utbyta idéer om träning och problemlösning. Förra året var det bara unghästar närvarande så det var mest arbete för hand som stod på programmet.

Vi sover där det finns plats, dvs golvet... var och en tar med sig något att sova på. Är det bra väder så kan man campa på riktigt... Även om något har matallergier så brukar det gå att ordna..

Man får dock inte vara hundrädd... för våra hundar lever med oss inne på gott och ont... och det finns ytterst lite (läs ingen) plats för gästande hundar...

Jag har semester v 27-30, och är i Kroatien v 27-28. V 29 skulle alltså funka för mig.

Syrran - det låter också trevligt. Växjö är inte så långt:)

Oj vad trevligt det låter med tantcamp. Synd bara att jag bor så långt bort. Men idag känns det då som att jag bor nånstans i varmaste afrika. Det är 30 grader varmt i skuggan. Och jag jobbar ju förstås. Men ska på after work ikväll. Hoppas bara att vi får bord ute. Jag ska rida tidigt på morgonen i morgon. Innan det blir för varmt... Men jag klagar inte! Jag njuter.

Piraja bor långt norrut... Hon brukar vara med på "min" träff.... Ni kanske kan sammanstråla och göra sällsis.... Jag har planer på att ta mig upp och hälsa på Piraja efter träffen hos mig... vilket innebär att vi kan vara tre som sällskapar på vägen upp igen.... Bara en tanke....

Jag hoppas mitt schema ser ok ut...beror ju på när syrrans träff är. Ev. är jag på utbildning från v.37 och 8 veckor framåt...i örebro:cool:

Nu är det HELG! Sitter i skuggan på verandan och har just ätit lite väl mycket glass. Det är HETT som i Saharas öken, hästarna slöar i sin lilla skogsdunge. Hundarna ligger i skuggan och flämtar och kvällsbrisen börjar ge sig till känna. Det är SOMMAR och jag njuter hejdlöst:D

...kan vara skönt som avbrott från hetsen på jobbet...jepp, haft en jobbig dag:crazy:

KL
Fredagkvällar utan krav är underbara! Jag har en sådan. Enda tråkigheten är att jag har tagit bort en knuta i ljumsken & fått sy några stygn vilket innebär 10 dagars ridförbud. Synd nu när det är så fina dagar - men jag ska ut på en långprommenad med pållen imorgon istället och leka lite i manegen. Vi har en massa stora bollar och annat kul att plocka fram.

Om ni får till en helg någonstans inte för långt bort (typ Habo) kanske jag kan komma över en kväll iaf (utan häst - men med en flaska vin, en tävling och lite glatt humör!) - det beror på när det blir. Jag ska försöka följa snacket.

Träff med träning från marken & positiv inlärning + långritt gick jag inte vidare med eftersom det inte blev någon respons - men själva aktiviteten blir av i alla fall (tyvärr utan Bukisar). TVÅ gånger i sommar! Kul att träffa nytt hästfolk!

Ska nu läsa ikapp!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka