Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

klart jag ställer honom i cykelstället. var skulle jag annars ställa honom?

Jodå, armen fungera hyffsat. Imorgon går det säkert rida med den också. Wiii:bump:

*KL*
Idag var min nya medryttare här och provred en häst.
Hon gillar mina hästar och tycker de är väldigt snälla och trycka, att umgås och rida. Så hon vill gärna vara medryttare här.
Hon har varit på flera ställen och provridit, men mina hästar är de bästa!!!!:laugh:

Oj oj, sitter och varvar ner efter några timmar på akuten med äldsta dottern. Hon har cyklat och krockat med en annan cyklist och farit med huvudet ner i backen. Fått några klamrar på ett sår och en rejäl hjärnskakning. Hon ligger kvar över natten, så de har koll på henne. Fy, vad det är jobbigt när det händer barnen något:cry: Tack gode gud att det inte var värre, iaf. Hjälm, när man är på väg till krogen? Skulle inte tro det:crazy:

Usch då :eek:, men det förklarar det du skrev på FB då... jag fattade ingenting där..
Hoppas det går bra.

Tack för tips och tricks med följehäst, får se om jag vågar :D

Grattis till nya medryttare och pållar, både 2, 4 benta och på hjul.

Vilket väder vi har haft (iaf i södern) :love::banana:

Det har iofs inte blivit rida av, för vi har haft fullt upp med vedkapning, trädgård och grillning för hela slanten!

Det blir ju lite svalare.. :cry: .. i veckan så då får jag ta igen ridningen :laugh:

Grattis på födelsedagen Jessica!

Hoppas att du får en bra dag! Så, det var därför du bakade tårtor. Trodde du menade för att det är nationaldag, tänkte att det var värst vad folk firar den :D

Tajger: Hoppas dottern kryar på sig. Cyklar är farliga. Min mamma cyklade på en trottoarkant och krossade handleden och då hjälper inte ens hjälm, fast det hade hon iofs inte :)

Nu har jag hittat min gamla westernsadel på nätet, så i helgen så åker jag och hämtar tillbaka den :)
Ikväll fick 2 trötta hästar komma in och sova inne. De stod och halvsov när vi borstade, så tyckte det var synd att ta ut dem igen :)

Haha, du byter sadlar som andra byter t-shirt ;)

Jag har just kommit in från hagen, jag var upp och plockade av Leo munkorgen, vi tänkte rida tidigt idag. Hästarna var så trötta, så trötta. Alla stod och sov utom Soraya som låg och sov. De vickade knappt på örat en gång när jag klev in till dem. Surris lyfte på halsen och bligade lite på mig innan hon somnade om. sötnosarna :love:

och har sittar jag och kommer inte ivag..kroppen vill inte vakna.. men maste ut och fodra de hemmavarande och sen stoppa valdemar i trailer och hit the E18...det ar inte langt bara jobbigt att kora sjalv..
kommer att sakna den lille lufsen, fanta kommer att sakna den lille lufsen.. 13 augusti kan inte komma snabbt nog.. for da ar det nar jag aker och hamtar honom..for gott, da behover han inte aka mer igen for resten av sitt liv.. woohoo
inget nytt annars, alla mar bra, skruttis vaxer och ater nu bade pellets och ho som en stor palla.. och roligast av allt ar att leka i vattenhinkar.. hon doppar halva huvet in dar och sen skakar av sig sa madeira blir genomsur.. ute ar det forstas massor av spring.. jag tror hon skall bli en racehorse...

solen skiner, kissen sover och jag skall ta mig ivag.. toots yalls

Stort GRATTIS till tant älgen:banana:

Min gamla hund fyller också år idag, han blir 15. Märks dock inte på honom att han har dessa år på nacken. Pigg och yster som en unghund:love:

Jag har ledigt idag...solen strålar obarmhärtigt sen tidigt. Blir nog en kvällsrunda med hästarna för det lär bli i varmaste laget på dan...men kanske ska utnyttja det till att jobba Rocket lite. Dock är min plan i huvudsak att ta det lugnt och bara vila...behövs efter 5 dagar på jobbet:cool:

Jag får önska en trevlig resa i alla fall.... Och håller med om att augusti inte kan komma fort nog.

Idag är här varmt... Smällhett redan på morgonen. Det kommer att bli en lång varm dag. Ogillar i allra högsta grad...

Tjejerna gör ingen nytta alls för tillfället... Mer än äter gräs förståss. Släppte i går åter in dem i hagen som Loppan rymde ur... Där finns en hel del att gå och plocka i men inte så mycket att de kan föräta sig... Jag har nu "ponnysäkrat" den hagen.... så nu borde de bli kvar där..

I lördags hämtade jag hem hästsläpet som jag köpte för ett par veckor sedan... Det blev en levereans med förseningar... Säljaren skulle byta ut en del slitdelar och det tog lite tid innan alla delar kommit... Men nu står släpet på gårdsplanen... När det blir väder nog skall jag provlasta den äldre av fröknarna... Hon är inte lastade sen hon kom hit som 1 åring med hästbuss .... så det skall bli spännande och se vad hon tycker om det...

I dag blir det inte av i alla fall.... I dag är det för varmt....

Grattis till vovven:banana:
15 måste väl vara en anmärkningsvärd ålder? (kan inte så mycket om hundar)

Ja det är det. Det som gör det lite speciellt med den här är ju att han är så pigg att folk tar honom för unghund:o. Veterinären sa att det var den friskaste 15-åring han sett och att vi skulle få dras med honom ett bra tag till:D.

För nån vecka drog han ju på en 9-timmars äventyrsrunda helt på egen hand utan att bli annat än lite stel på kvällen när han sovit en stund ;)

Måste förbi GG så fort de öppnar på tis. Handla lusernpellets och groov125. Gammelman håller inte hullet:(

om de funnits en flagga här idag hade den vajat på halv stång..

kl 03 i morse var Linus fjording 24 år död. Trots vetrinär o all hjälp gik de inte att häva en grovtarmsförstoppning....fick 15 l dropp o kramplösande 2 gånger . Förmodligen var koliken symptom på något annat . 14 timmar förgäves....:cry:

Linus var en verklig gentleman begåvad med ett psyke man sällan möter..

Har haft förmånen o kört o jobbat ihop med honom genom åren. Alltid glad , arbetsvillig , busig men aldrig elak...gjorde du rätt så gjorde han vad du bad om oavsett va de gällde...

glömmer aldrig när en helikopter landade framför oss ca 20 meter....rädd..näää intressant ska vi kika näramre på den där...:)

klok ..som när vi slog vall o han tvärnitade plötsligt o vägrade gå....pallrade mig av slåttermaskinen o kika i gräset.....ett rådjurskid tryckte i vallen....hade inte Linus stannat hade vi klippt kidet med slåtterbalken...

reslig 151 cm ..muskulös...charmig ...tack Linus för allt du lärde mig o gav mig....du fattas mig ...men vi ses någongång någonstans o en bit av mitt hjärta har du.....see you kompis....

tröst till dig och andra närstående.

Nu kan han hitta på bus med min Linus som betar i trappalanda. Han blev 34!
Din Linus kommer få lära sig allehanda knep som hur man tar sig ur rymmningssäkra hagar, kastar av ryttare elva gånger på en kvart och annat matnyttigt.

Vila i frid kära gammelpållar. Det är ni värda!

Kära gubbe, så sorgligt och självklart saknas dom. Du skrev så fint om honom. Sänder en cyberkram!

Och med min gammeltant Blue Skies (Skyan) som åkte till himlen 7 oktober 1996 kl 13.05 :cry:, 23½ år gammal pga fång.

Min kompis häst, Wirre, som dog 2009 pga av en trolig hjärtattack, 19 år gammal.

Usch va ledsamt det blev såhär på eftermiddagen! Känner med alla som förlorat sina fyrfota vänner. Var själv med en fjord som inte heller klarade sig fast han fick kramplösande o dropp. Det var ngr år sedan och det var inte min men lika sorgligt ändå.........

Gubbtjyv:Så fint du beskriver honom!Tråkigt att det slutade där men ändå härligt med en häst som verkar levt det liv han var ämnad för.Streta i skogen och på åkern,det är väl så en fjordhäst mår bäst:)?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka