Sv: Tanter och gubbe traden part 7
Usch så ledsamt o trist,känns så fruktansvärt sorgligt o tomt när sånt här händer
Enda trösten är väl att han inte lider mer och att du iallafall har så fina minnen av den kloka hästen.
Tröstkramar till dej!!
Här händer det inte mkt,bara jobb,jobb o jobb.....sova,äta och mocka...Ja,ungefär i den ordningen!
Har iaf skickar min fyraåring till seminstationen o hon blev seminerad förra torsdagen o ska snart kollas....Ska bli spännande!
Jag som inte skulle ha fler föl på många,många år! Jaja,man är väl inte sämre än att man kan ändra sej.....
Den lilla rackarmärren har iaf uppfört sej helt acceptabelt hittills.
Snart dax att börja vaka på femåringen oxå. Hon ska föla månadsskiftet juni/juli.Börjar synas lite på henne,men inte har hon ngn jättemage,inte. Brukar skämta om att det är nog bara ett falabellaföl därinne.....
Ska iaf bli spännande att se vad som kommer ut,hoppas mkt på den ungen!
Här är annars lugnt o skönt hemma,ingen stökig fyraåring o inga hingstar,bara de två gamla o femåringen. Så enkelt!!
Vovven mår så bra han kan så vi håller tummarna att han får vara hos oss ett tag till. Tyvärr kan det gå snabbt utför med det problemet han har,så varje dag är en bonus!
Pojken har vi konstaterat att han inte hade bråck. det var en testikel som vandrade upp o lade sej i ljumsken.......fruktansvärt smärtsamt när det händer! Han ska på ultraljud snart o sen beslutas om ev op.
Tja,det var väl vad jag hade att förtälja,som sagt,här händer inte mkt!
Kanske ska man vara glad för det...... Livet är halvtrist,men det kunde vart värre!