Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Beklagar också det är riktigt jobbigt när man mister sina bästa vänner.
Skicka en tröst kram...

Så lessamt det är när ett älskat djur måste lämna oss. Och ändå är det oftast det bästa man kan göra för dom även om hjärtat brister i miljoner bitar. Tröstekram till dej.

Usch så ledsamt o trist,känns så fruktansvärt sorgligt o tomt när sånt här händer :cry:
Enda trösten är väl att han inte lider mer och att du iallafall har så fina minnen av den kloka hästen.
Tröstkramar till dej!!

Här händer det inte mkt,bara jobb,jobb o jobb.....sova,äta och mocka...Ja,ungefär i den ordningen!
Har iaf skickar min fyraåring till seminstationen o hon blev seminerad förra torsdagen o ska snart kollas....Ska bli spännande!
Jag som inte skulle ha fler föl på många,många år! Jaja,man är väl inte sämre än att man kan ändra sej.....
Den lilla rackarmärren har iaf uppfört sej helt acceptabelt hittills.

Snart dax att börja vaka på femåringen oxå. Hon ska föla månadsskiftet juni/juli.Börjar synas lite på henne,men inte har hon ngn jättemage,inte. Brukar skämta om att det är nog bara ett falabellaföl därinne.....
Ska iaf bli spännande att se vad som kommer ut,hoppas mkt på den ungen!

Här är annars lugnt o skönt hemma,ingen stökig fyraåring o inga hingstar,bara de två gamla o femåringen. Så enkelt!!

Vovven mår så bra han kan så vi håller tummarna att han får vara hos oss ett tag till. Tyvärr kan det gå snabbt utför med det problemet han har,så varje dag är en bonus!

Pojken har vi konstaterat att han inte hade bråck. det var en testikel som vandrade upp o lade sej i ljumsken.......fruktansvärt smärtsamt när det händer! Han ska på ultraljud snart o sen beslutas om ev op.

Tja,det var väl vad jag hade att förtälja,som sagt,här händer inte mkt!
Kanske ska man vara glad för det...... Livet är halvtrist,men det kunde vart värre!

Tråkigt, Gubbtjyv:cry: känner med dig. Och tack ni andra, dottern är trött och har två rejäla blåklockor, men det är efter omständigheterna bra. Tage går i hagen och äter sig fet (eller fet blir han nog aldrig) och jag ska snart ta tag i att rida en sväng och känna på honom;)

Håller tummarna att du får ha kvar din vovve ännu en tid.

men stackars grabben din! Hoppas det fixas hjälp snart. Har av förklarliga skäl ingen aning om hur sådant känns, men jag kan tänka mig. HU!

Nej vad ledsamt,usch det är nackdelen med att ha djur.
Du får minnas alla fina stundre ni haft,tröstkram till dej.

Dina hästar verkar ju så trygga och godmodiga, men hur skulle de kunna vara annat med en sån matte :)

Och nu fattade jag tårtorna (efter att andra fattat så att jag enkelt kunde läsa mig till det:o) :p GRATTIS på födelsedagen:)

Känner så för dig, det känns alltid fel när våra djur inte klarar sig :( Men du har många goda minnen av honom och han fick göra nytta, så han var säkert kanon nöjd:)

åh, vad tråkigt för dig Gubbe. Men, som de andra skriver, han är ju i gott sällskap, Nobel är ju oxå där.....

Men, det är alltid svårast då det händer så där fort, oväntat o plötsligt, styrke kramar!

Så ledsamt Gubbe, jag beklagar verkligen. Jag förstår att du känner dig chockad nu, det gick ju så fort. :(

Jag petar in ett par bilder på vårt nya stjärnskott Rio som kom hem till oss i lördags :laugh:

Rio%252520uppst%2525C3%2525A4lld.JPG

DSC_0726.JPG

McMarco: Vilken snygging!:d

Hej alla! Nu har det helt oförhappandes gått en hel månad och jag har fortfarande inte visat några utlovade bilder från Azorerna.. förstår inte riktigt var tiden tar vägen men nu är dom åtminstone sorterade i datumordning, nu gäller det bara att välja ut dom som är bra nog att få visas i denna eminenta tråd.
Pålle har vurpat i hagen, slitit av en sko (den satt på tvären under hoven men som TUR var så fick han inte in tåkappan i sulan) och troligen gått omkull och sträckt sig, skrittar rent men haltar en aning i trav. Veterinären kommer imorgon, han går i sjukhagen bredvid sommarhagen och tycker synd om sig själv. NU ska jag sätta fart och läsa "ikapp" om vad som hänt er alla! Ha en bra tisdag alla!
Starling

jisses vilken snygging. ! :d

Och kram till Gubben. Det är verkligen inte kul när man måste säga adjö. :cry:

Det är lite segt att jobba. Jag har varit ledig för länge och har börjat räkna ner till semestern tror jag. Plus att det är SOMMAR ute. :love:

Sitter här och försöker motivera mej själv till att städa...tja,roligare kan man ju ha!

Ska oxå montera kameran i stallet idag,det börjar ju dra ihop sej till nattvak.
bäckenbanden börjar släppa men i övrigt så syns inga tecken alls på att madamen ska föla om ca tre veckor.

Jag måste ju oxå gratulera till nyinköpt häst,jättefin!

Och till alla er andra som jobbar o tränar era hästar! Vad ni är duktiga!
Själv får jag inte ett skit gjort just nu......

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka