Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Go kväll kära vänner....
Jag slinker in här nu på kvällskvisten.... mest för att ge ett litet livstecken ifrån mig... Jag har inte glömt bort er....
Har tillbringat en stund med att skumma igenom de senaste sidorna....
Själv har jag haft fullt upp.. Det har varit tjänsteresor... och sen fortsatt
turbulens på jobbet... Men jag börjar ana ljuset i tunneln...
Förhoppningsvis får jag inom en snar framtid helt nya arbetsuppgifter... och med det även placering på en annan avdelning... med andra chefer...
Den nya tjänsten är ett steg uppåt... så det känns riktigt bra.
Dock får jag inte besked förrän på fredag så jag vågar inte ta ut något i förskott. Men OM det blir så ... då har jag goda förhoppningar om att jag åter igen kommer att få min fritid till min... och att jag i och med det också kommer att få mer tid över till mina två sen ett bra tag tillbaka eftersatta damer.
Hästlivet rullar på.... Har en trotsig och stöddig fyraårig donna i hagen ... I kväll utmanade hon mig öppet och då var måttet rågat. Det blev dags att ta tjuren vid hornen... Vi hade en en djupgående diskussion om vem som bestämmer... Det är nackdelen med att ha för mycket att göra på jobbet så hästarna blir satta på undantag... 4 åringen har gått för länge i hagen oemotsagd... så hon glömde bort vem hon stack upp emot...
Nåja... diskussionen var för visso allvarlig... men hon kom snabbt på andra tankar och vi skiljdes i samförstånd om att jag fortfarande är den som "bossar"... och hon är min *stand in* när jag inte är där
Den stöddiga damen är dessutom totalt ointresserad av *småglin* för tillfället... Vilket innebär att *glinet* = tvååringen har dödstråkigt i hagen och blir överlycklig när jag kommer ut...
Hon är ett under av samarbetsvilja för tillfället... Hon tigger och ber om uppmärksamhet och att jag skall hitta på en massa konstiga övningar med henne så hon får något roligt att göra.
Nu är jag relativt nyinkommen från dryga timmens visstelse hos damerna. Vädret är kallt och det blåser... Just ikväll var jag väldigt glad åt min stora rejäla men mycket osexiga skoteroverall...