TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Håller med. Jag finns ju inte långt ifrån, så...... Du känner inte någon som vill komma och träna akademiskt eller klassiskt förresten? Jag håller på att försöka fylla upp ett par kurser. Svårt just nu när folk inte vill / vågar anmäla sig pga risk för halka. Jag "tvingas" t o m delta på en clinic som ersättare för dottern. Eftersom jag INTE gillar att rida offentligt gör jag mitt bästa för att slippa (fast lite ser jag fram emot det - jag har fått garantier att tränaren inte äter tanter :)).

Jag läste fel och tyckte att du hade skrivit att du var rädd för myggen. :)

Nä, det är rätt myggfritt just nu...;)

I morgon får pålle åka med dottern till hennes jobb på ridskolan och sova över. Så hinner hon rida i två dagar när hon ändå är på jobbet. Här är så motigt att komma ut just nu, mörkt, blåsigt och kaaallt! Så vi packar pyjamas och matsäck till lillpålle;)

Senast ändrad:

Ha en trevlig tur till London! Ta massor av bilder, inte minst av Herrod`s hästavdelning och stallar! Vi vill ju också se.

Grrr....hur kan de sluta med en så genial sallad? :grin:

Nä ligg på dem så jag inte blir arbetslös!!! Men annars så tror jag vi levererar till ICA mfl butiker och de kanske har vett nog att köpa våra sallader.

Annars vet jag att värmlänningarna totalsågade vår nya smörgåstårta. Den ville de inte köpa in. Kan du omvända dem eftersom det är tårtor jag gör och det är lite stilla på den fronten jusst nu?

hej nu är äntligen pållarna nattade jobbar kväll denna vecka annars händer det inte mycke man fodrar mockar skit och ridningen är långt borta halt som bara den :eek: visst två har både brodd o snö sula men tiden vart tar den vägen hoppas våren kommer tidigt ha det bra alla

hej nu är äntligen pållarna nattade jobbar kväll denna vecka annars händer det inte mycke man fodrar mockar skit och ridningen är långt borta halt som bara den :eek: visst två har både brodd o snö sula men tiden vart tar den vägen hoppas våren kommer tidigt ha det bra alla

Go kväll kära vänner....

Jag slinker in här nu på kvällskvisten.... mest för att ge ett litet livstecken ifrån mig... Jag har inte glömt bort er....

Har tillbringat en stund med att skumma igenom de senaste sidorna....

Själv har jag haft fullt upp.. Det har varit tjänsteresor... och sen fortsatt
turbulens på jobbet... Men jag börjar ana ljuset i tunneln...

Förhoppningsvis får jag inom en snar framtid helt nya arbetsuppgifter... och med det även placering på en annan avdelning... med andra chefer...
Den nya tjänsten är ett steg uppåt... så det känns riktigt bra.
Dock får jag inte besked förrän på fredag så jag vågar inte ta ut något i förskott. Men OM det blir så ... då har jag goda förhoppningar om att jag åter igen kommer att få min fritid till min... och att jag i och med det också kommer att få mer tid över till mina två sen ett bra tag tillbaka eftersatta damer.

Hästlivet rullar på.... Har en trotsig och stöddig fyraårig donna i hagen ... I kväll utmanade hon mig öppet och då var måttet rågat. Det blev dags att ta tjuren vid hornen... Vi hade en en djupgående diskussion om vem som bestämmer... Det är nackdelen med att ha för mycket att göra på jobbet så hästarna blir satta på undantag... 4 åringen har gått för länge i hagen oemotsagd... så hon glömde bort vem hon stack upp emot...

Nåja... diskussionen var för visso allvarlig... men hon kom snabbt på andra tankar och vi skiljdes i samförstånd om att jag fortfarande är den som "bossar"... och hon är min *stand in* när jag inte är där :D

Den stöddiga damen är dessutom totalt ointresserad av *småglin* för tillfället... Vilket innebär att *glinet* = tvååringen har dödstråkigt i hagen och blir överlycklig när jag kommer ut...

Hon är ett under av samarbetsvilja för tillfället... Hon tigger och ber om uppmärksamhet och att jag skall hitta på en massa konstiga övningar med henne så hon får något roligt att göra.

Nu är jag relativt nyinkommen från dryga timmens visstelse hos damerna. Vädret är kallt och det blåser... Just ikväll var jag väldigt glad åt min stora rejäla men mycket osexiga skoteroverall...

Vad skönt att du ser en ljusning. Jag ska hålla tummarna för att du får det. :)

Här är det bara så kallt. :( Det är runt -30 hela tiden. Jag är så less. Jag börjar hallucinera om soleksem och myggbett snart.

Tandläkarbesök igen och första gången i mitt liv på gym. Bortsett från jobbet alltså. Så ser min dag ut.

Kl.

Ajajajajajaj vad ont jag har :cry: Så, nu har jag fått gnälla lite!

Operationen gick bra och jag fick ett fint litet gips igen :mad:. Men som tur är så ska det bort om 14 dagar samtidigt med stygnen. Så nu är jag riktigt enarmad, igen!

Sitter och väntar på att Madde Stalledräng ska komma hem och hjälpa mej med flickorna. Lilla apan har väl dragit iväg vattentunnan igen så den står ute i hagen och jag blir så :devil:.

Hur ska man få henne att sluta med det där? Nån som har nåt knep? Vi har slängt in grejer som hon kan ha och släpa runt med men dom dög tydligen inte. Det är tunnan hon ska ha :mad:

KL

Bara -7 och snöar...
Min IBS-mage har gnällt hela kvällen igår + nu på morgonen. Knäppa mage!:(
Mina leder gnäller oxå, de gillar inte denna kyla.

Har inget idag förutom pållen. Ska dit i em för att göra det vanliga - mocka, fixa käk och vatten. Ta in och borsta, ge han flexijointen och lite mellanmål (havre+morötter). Släppa ut i hagen igen om inte klockan är mkt. Lägga in middagsmat + 1 spånbal, är dax för det. Lägger in en bal var 7-8 dag ungefär.

Åka hem och koka linfrön, var inte dax igår, men idag då:laugh:

ge henne en till tunna.. som ar for lek endast.. som om hon kommer att forsta det ja.. haha. kan ju forsoka i alla fall.. annars, och tyvarr drabbar det andra apan ocksa.. om de tommer ut vattnet sa lat dem vara utan helt enkelt.. inte snallt men ibland fungerar det.. och nej de dor inte, bara valdigt torstiga hastar..
glad att du ar en armad, vila nu tassen ordentligt sa den blir bra.. men bli inte FOR frisk, for du skall ju komma pa tant camp ocksa.. lol.. sadar lagom sjukskriven hahah
har -8 C och mulet.. idag sjukgymnast sen telefonsamtal.. och forhoppningsvis snoskottare.. hittade genom kommunen 129 per timme for ett gang som kommer. Visst dyrt men val vart pengarna. Och nu ser jag sma flingor som kommer ner.. ick, behover inte mer av dem alls..
ha en bra dag alla,

Hej på er alla!
Har jobbat färdigt för denna gång,nu ledig i två nätter.
Mockat färdigt halva stallet nu på morgonen,måste nu iväg och handla havre,saltstenar o lite människomat. Ska oxå posta Tant Kats magnesium,sorry Kat,har inte fått tummen ur förrän nu......

Fryser nåt så inih-te! Inte särskilt kallt egentligen,-4-5 ca,men blåser iskallt o halv storm,inte behagligt! Ska väl inte klaga när man läser hur ni andra har det.... -30,snö i mängder osv! Verkar vara tufft väder över hela landet nu!
Det mesta av snön har ju försvunnit här men den j-a isen.....den är supertjock o stenhård! Och hal......
Har gjort slut på allt salt så ska nog investera i lite sånt oxå!

Ha en bra dag!

Gnäll på du...du har ju något o gnälla över...vi andra vi bara gnäller för att :laugh:

Det är lite ynk ynk över dig idag då.....ställer en semla o kaffe där------> som liten trösrt.

Vattentunna får du sätta fast helt enkelt....nu får du väl inte ner någon stolp...men ställ den vid väggen tex o sätt ett spännband i väggen o runt tunnan precvis under översta kanten ....spänn bandet...

eller så gör du som en liten hage runt tunnan med reglar så de inte kan flytta på den....

är bara din krestivitet som hindrar dig ju....:p

Kl
Inte heller jag har glömt bort er men ni kanske lyckats förtränga mig...:p
Dagen här går åt till att kurera ryggen så jag kan åka och jobba. Hästarna och stallet fick jag leasa ut idag.:cry:

Kanske ni skulle göra gluten/laktosfri smörgåstårta!

Visst borde alla få möjlighet att käka smörgåstårta men det finns ingen lönsamhet i det. Det finns inte tillräckligt många allergiker och mao inte tillräkligt många kunder. En sådan tårta skulle bli oändligt mycket dyrare än en vanlig. Sen ska lokalen vara godkänd för att tillverka glutenfritt bröd. Inget som får bakas där vanligt bröd bakas. Då är det både billigare och smidigare för den som är allergisk att göra en smarrig macka med lyxstuk på glutenfritt bröd.

En bra dag med lagom kyla (-2) så jag hade hoppats på en massa ridning idag när Filip var på dagis. Nu fick han istället krupp i natt (igen) :(. Så jag har varit vaken sen 02.15 och sett på film (skrotnisse och hans vänner9 byggt med lego och berättat spökhistorier. Vid fyrasnåret hade kruppen släppt så pass att Filip kunde gå och lägga sig igen. Dock med öppet fönster så jag har frysit som en hund inatt eftersom jag fick lov att sova hos honom.

Givetvis kunde jag inte skicka han till dagis så det blev ingen ridning. Ingen har hört av sig ännu om medryttare men jag har i stället svarat på en annons. Den tjejen verkade lovande men hon var lite undrande om avståndet till hästen. ca 2 mil. Hoppas att hon hör av sig igen.

Väntar på att min goda vänn ska komma på fika. Ska bli kul att se henne. Hon har legat på sjukhus i flera veckor för en mystisk åkomma som de inte kan dignostisera så jag ser fram emot att se henne igen.

Och bilen, suck! Den går som ett troll :love: Jag ska tillbringa resten av mitt liv i den.

Bäst du skaffar trådlöst då, om du inte redan har det.
Om du nu ska tillbringa resten av livet i bilen menar jag...för buke kan man ju inte släppa:D

Kl
Puh,har varit ute på en bilrunda i bygden,på glashala vägar:crazy:, och lagt inbjudan till vår nästa pubkväll i ett antal brevlådor.Brorsdottern Frida var med och hjälpte till.

Vi har ganska mycket aktivitet i vår bygdegård bl.a ca fyra pubkvällar per år.Denna gång är jag med och anordnar.Lite jobb innan och städningen dagen efter men det brukar bli kul och folk i blandad ålder kommer.

När vi hade hand om det förra våren slog en irriterad människa ut ett fönster(och det var jättekallt) det alllra sista när vi skulle ha iväg eftersläntrarna:(.Hoppas vi slipper sånt denna gång.

Titta gärna in på vår hemsida www.thedogtailpub.se så ser ni en del av vad som händer här:)

Annars har det inte hänt så mycket här,det är mest jobba och sova just nu,även jag verkar ha kommit in i en trötthetsperiod utöver det vanliga verkar det som:(.

Bidrar med lite häst på bild.D skrämde mig häromdagen när jag fick se honom i snön,visserligen i solen men jag har inte sett det förut i vinter, och inte gick han upp när jag kom heller.Men det var ingen fara:)han rullade sig lite makligt och gick upp strax efter kortet togs.

32108517.jpg

Så klart du får gnälla när du har ont.
Men inte kalla henne för lilla apan,sånt får man inte kalla små damer för:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar