TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Fy fasin i helskotta Kat. Så bedrövligt. Du har min varmaste medkänsla, indeed!

(Tradolan kallar vi för Tralala på jobbet, inte utan orsak)

Tänkte först inte skriva nåt om det...men men...gör väl det ändå:cool:

Tittade ut på grannens hus för en stund sen...ca 1 timme sen nu. Såg en rörelse och tänkte först: "Åh dom är här nu"...såg sen lite tydligare att nä...det var inte grannen...det var...eh...Rocket:mad:

Nu har INGEN av mina hästar täcke på sig...nä! Nu får det vara slut med äventyr!!!!!!!!!!!!!! Dubbelkollat stängslet...jodå, det ger ut full styrka runt om och utan täcken kan dom ju försöka ta sig ut:devil:

Jösses vilken fart det är i denna tråd.
Måste nog förtydliga att "mina barnbarn" har fyra ben,är bruna,har svans och väger ca 500 kg:)
Kat (om jag får kalla dig så):Vilken himla otur att du ramla så illa, man kan tycka att det räcker med elände ändå.

Vi har också en rymmarhäst som, efter flytt till hingsthagen, kommit på att man kan dra bort slanorna i grinden och voila...frihet. Som tur är sticker hon o kompisen inte ut på turné men ändå.Igårkväll säkrades slanorna med spännband mm så vi håller tummarna...än har ingen ringt från stallet:)

Karin - fler nyfikna;)

Och Kat - du måste vara mer rädd om dig! Tråkigt med ryggskott ovanpå allt det andra. Skönt att grannen kan hjälpa till lite iaf. Hoppas det ger med sig snabbt!

nu tycker jag synd om dig , de där är inget kul alls .:crazy:

De verkar som de räcker med ett par gånger så blir de utbrytarkungar , kan ju tro de är shettiesgener i han , jädrans häst :mad:

Hoppas med alla tår o fingrar att han blir kvar nu , när han får vara utan täcke , vad mer att göra vete fåglarna :eek:

Jag visade slaktpistolen för en som var hopplös :o men inte ens de gav resultat o de är väl drastiskt kanske , men var lite desperat ett tag där :o

håller tummarna ....

Har hotat min nordis med slakt transport till Italien,när han var som djävligast...
Det har faktiskt hjälpt....eller....inte kan det väl bero på att han blivit äldre o klokare?:angel:

Och det snoar vidare.. och jag har faktiskt gatt till uthuset och det gor bara lite ont.. yep det ar tralala som fungerar.. men skall halla mig stilla jag lovar.. de ringde fran doctors och sa en vecka eller sa .. ja jag far val leva med det.. sen ringer petra och sager hon ar forkyld och kan inte komma i morgon.. oh well, det finns mer folk hoppas jag.. det ar hon som inte far nagra pengar..
nu ar det horisontal som galler..

piraja den dar rocket..... du kan ju alltid satta en bit av staltrad som ett sprot pa honom som da kommer i kontakt med traden.. en jag kanner flatade in det i manen pa sin shettis, det var bitar som stod up.. sa nar shettis forsokte krypa igenom sa kom staltrad i kontakt och det sa zapp.. och det ar formodligen olagligt men hey fungerar det sa... han far val frysa.. far skylla sig sjalv..

hoppas ni alla har en underbar dag i snon.. toots

kl mig sjalv igen.. och undrar var karindk har tagit vagen.. hon skulle val inte ha bananer hoppandes om det inte var goda news..eller\??? ja jag far val ringa till peter om hon inte sager ngt.. lol tala om att vara nyfiken i en strut.. lol.. men vikan ju hoppas det ar goda nyheter for henne.. lol jag kan nastan se de dar sma asnorna springa runt med pallarna dar uppe pa berget..

Hoppas ryggen blir bra snabbt, Kat!
Är det balansen eller is som ställde till det? Du får brodda dina skor om det var det senare.
Synd du bor så långt bort, annars hade sambon kunnat massera din rygg om ett par dagar. Han hjälper många som har idrottsskador och även reuamatiker.

Här är lite småkyligt idag och de ska bli snö i eftermiddag.

Värst vad många hästar som rymmer i år. Tycker man läser om det varje dag.
Våra *peppar peppar* har aldrig gått ut, även om jag glömmer att sätta på elen när jag byter kontakt ibland.

Kat-trist att du skulle skada dig,tungt ovanpå allt det andra din sjukdom ställer till för dig.Tycker du är beundransvärd som orkar kämpa igenom det ena efter det andra.Så här kommer :banana::banana:för att du alltid kommer med uppmuntran till oss alla och hittar på roliga saker och pysslar om dina djur trots svåra förutsättningar.

Kl
Sitter och väntar på hovslagaren.Här är 0-gradigt och har snöat ganska mycket,tungt att skotta med andra ord.

Om du har ett vanligt hundhalsband (kedje), kan du sätta det främst i täcket.
Så den ena sida är mot hästen och den andra utanför täcket.
Hoppas du förstår hur jag menar. Då går elen genom hundhalsbandet, så täcket inte skyddar mot el.

Hej hopp allihopa... Nu har jag åter tid att sitta framför datorn... lillprinsen med päron åkte hemåt igårkväll:cry: så nu ekar det tomt, trist och tråkigt mellan väggarna...

På hästfronten har det vart stenlugnt, vi har inte gjort ett enda ryck alls.... planeringen sket sig rejält iom att lillprinsens mamma fick en saftig Norrlandsförkylning:crazy:

Jag vill hälsa alla nya varmt välkomna till tråden, jag nämner inga namn så har jag ej heller glömt nån eftersom jag i ärlighetens namn skummat igenom tråden ganska snabbt....

Nu, när vardagen börjar knacka på och all julfrosseri är över hoppas jag att det blir lite mer rida och stallmysa...nu behöver man ju inte lägga tid på att ligga i soffan å mummsa knäck så då kanske man rör på döfläsket istället:rofl:

El Camelo mår bra och så även hans polerz... dock har även dom tydligen ägnat sig åt frosseri för jag som trodde det var omöjligt att Kamel skulle bli nått rundare har fått stå i skamvrån...Kamel är RUND:o, liknar mest en röd astroid av gigantiskt mått just nu.... huvva huvva... men å andra sidan så är det väl lika med jag... mina hårt nerbantade kilon kom tillbaka i raketfart under helgerna som gott....:o

Hoppas att Tant Kat inte blir liggandes länge i sin onda rygg...du måste börja tänka lite mer på din egen säkerhet, vännen....

Piraja: Det verkar som om Rocket och Kamel är inne på samma spår när det gäller att hälsa på grannarna.... Kamel gillar också den iden... fast han tar det ett steg längre, (som vanligt, annars vore det ju inte Kamel) så han knatar helt sonika upp på deras altan å ställer sig å spanar in i deras sovrum:angel: klockan 06.00 på morgonen.... Grannfrun var väl inte så glad när hon kom å väckte upp oss för att återbörda rymlingen....

Jaja, nu är jag iaf tbx så nu är väl ordningen återställd...

Ha en underbar dag...

kl mig sjalv igen.. och undrar var karindk har tagit vagen.. hon skulle val inte ha bananer hoppandes om det inte var goda news..eller\??? ja jag far val ringa till peter om hon inte sager ngt.. lol tala om att vara nyfiken i en strut.. lol.. men vikan ju hoppas det ar goda nyheter for henne.. lol jag kan nastan se de dar sma asnorna springa runt med pallarna dar uppe pa berget..

Han skrev tillbaka att jag skulle ringa honom! Så då fanns det ju inte så mycket att skriva.
Nu har jag ringt honom, vi pratade länge. Vist finns det jobb, men kanske bara en helg ibland. Kanske det kan utveklas till mera med mycket jobb och lite tur.
Jag sa ju till honom att han fattades fotosafari att välja på! Det var han medveten om, men fotografen var blivit kär och flyttat. Så det jobb är mitt om vi kan komma överens om ett samarbete.
Tror ni det är realistisk att få så många folk på fotosafari, att det går att leva på ?
Jag tänker prova, jag har ju inte mycket annat att göra. Men vad tror ni om det?

nu tycker jag synd om dig , de där är inget kul alls

De verkar som de räcker med ett par gånger så blir de utbrytarkungar , kan ju tro de är shettiesgener i han , jädrans häst

Hoppas med alla tår o fingrar att han blir kvar nu , när han får vara utan täcke , vad mer att göra vete fåglarna

Jag visade slaktpistolen för en som var hopplös :o men inte ens de gav resultat o de är väl drastiskt kanske , men var lite desperat ett tag där

håller tummarna ....

HA!!!!!!!!!!!! :mad::cool:

Jag begav mig till Härnösand för att köpa lucern och spån, då ringer maken..."Dom är ute igen":mad:

Kom hem, hittar min make slitande med eltråden. Rocket hade bara tagit fart och forcerat den hur lätt som helst och Lilly Rödhätta följde snällt med den unge herrn. Vi slog våra kloka huvuden ihop och så beslutade vi oss för att minska hagen ännu mer. Nu har dom en liten vinterhage, flera trådar som är tunnare = ger ström snabbare. Dom båda har snosat på den och insett att det är ström där:devil:. Dessutom har vi ström i den yttre hagen också och det är fullt blås överallt...Vore väl fasiken om vi inte kunde få dom att hålla sig innanför:mad:. Dock blir dom utan täcke...dom får stå inne och värma sig innan arbete framöver istället.:grin:

Värst vad många hästar som rymmer i år. Tycker man läser om det varje dag.
Våra *peppar peppar* har aldrig gått ut, även om jag glömmer att sätta på elen när jag byter kontakt ibland.

Säg inte för mycket...mina har alltid skött sig tills nu:cool:

sicken jädra buse :eek: en sak jag gjorde när jag hade en utbrytarkung var att jag rakade han på bogen men de bästa var att ta vanlig aluminumfolie du vet o riva remsom som jag tvinnade på tråden s¨å de fladdrade .

nyfikna som hästar är så måste man ju nosa på den där folien o vips fick de en rejäl smäll på mulen. :cool: lite fult men väldigt effektivt

så nu har en inre o en yttre hage då ,, ja nästa steg är en 2 meters mur runt om :)

då fortsätter vi o håller tummar o tår .... knäppskalle till häst :o

Jag har ju vinterkopplat nu, innebär att det är en strömtråd och en jordtråd runt om hela hagen. Dom måste få kontakt med båda trådarna för att det ska bli en "smäll". Vi flyttade hästarna nu till en liten hage för att hindra dom att ta till vana att gå ut på ett och samma ställe. Avskiljningen är en strömtråd, en jordtråd och en strömtråd till så det ska vara lite mer avskräckande *hoppas jag*:crazy:. Nu kan dom bara gå på baksidan av stallet och har en liten yta framför ingången till ligghallen...

Sommartid är det ju jordat i backen och där smäller det till direkt, har ett bra aggregat. Möjligt att jag kanske får hänga folie på i början...ack ja...

Nu ska jag käka och sen ska jag longera bägge i djupsnön. Mina planer på en ridtur gick ju åt fanders p.g.a. hagjobbet istället. *surar lite*

Fotosafari? Jag är nog inte tillräckligt bildad (ursäkta ordvitsen ;-)) , men vad är det?

Roligt att det verkar ljusna för dig Karindk!

Moholmsaraber - nu ser du till att ha en mobil på dig - JÄMT! Jag blev så där arg när jag läste vad du varit med om, så där arg som man kan bli av rädsla för den man är rädd om :love:. Då måste man även säga ut hela namnet för att riktigt betona stundens allvar.

Sköt om dig Kat! Varför finns det inte läkare som kan åka ut till människor som är sjuka? Eller finns det sådana - och var fanken är de nu? :mad:

Grrr :devil:

Fotosafari? Jag är nog inte tillräckligt bildad (ursäkta ordvitsen ;-)) , men vad är det?

Roligt att det verkar ljusna för dig Karindk!
Fotosafari är när man ger sig ut i naturen och fotograferar.
Det är ju roligt om man lyckas fånga djur på bild, men bra naturbilder av andra slag är ju inte fel heller. Man kan ju även fota hästarna eller varandra.
Man ger sig självklart ut till häst!
Nästan alla har idag digitalkamera(utan gubbtjyven, men alla andra!:p).
Antigen i mobiltelefonen, ett litet kompaktkamera eller ett systemkamera. Tyvärr är det inte så många som använder dessa. Ofta på grund av att man tog massor av kort i början, sen blev det inte så bra och då förlorade man intresset.
På dessa fotosafari, tar man sig ut i vacker natur, samtidig lär man sig hur man får det att se lika vakert ut på bild.
När sen de kommer hem och viser upp sina semester bilder vill alla andra ju självklart också åka på fotosafari med mig som guide. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar