TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Vad är det för stam på den? Mor resp far?
Den är ju så himla fin!:love:

Nä nu ska jag oxå krypa ner o läsa en stund.

oh sa var det en ny morgon.. och jag har gjort allt jag kan utom vackt pallar och gett vatten och ho. de far stanna inne idag, vet inte nar jag kommer hem sa battre sa.
men jag ar ren kladd och tvattat har. och plockat undan lite har.. kommer sakert att kollapsa pa taget lol..
och ingen sno annu..vet inte om jag skall vara glad eller inte for det..hoppas ni alla har en bra dag..

Godmorgon!

Hoppas det går bra för dej idag och att du får den hjälp du behöver!!

Här har det iaf snöat inatt,fy!,har dock inte klart för mej riktigt hur mkt,då jag bara stuckit näsan ut genom dörren för att släppa ut hundar.

Ha en bra dag alla!!

Gäsp sitter här och försöker vakna till liv,tack o lov för kaffe:)
Pappan är Uskadar des Malais och mamman är dotterns tävlingsponny.
Hon är importerad från Irland ,en korsning (connemara,hunter ,tinker)
Nåväl då hon fick så bra poäng på en utställning så gjorde vi en chansning som föll väl ut:love:
Din 4-åring då?

Ja den är verkligen fin!

4 åringen är lånad men hon är e Hohenstein II ue Volkenstein II o dräktig med Connaisseur.Oj hon är ju 5 nu....

6 åringen e Qalle och 4 åringen e VDL Empire

Hoppas det går bra, Kat!

Här är lite skönare temperatur idag,-0,5 grader och lite mer snö. Hoppas de kan leverera mitt hö idag eller i morgon, annars har jag hungriga hästar. Men min bonde brukar klara av det. Men vi har några riktigt tuffa backar ner till oss, och jag vill inte ha några ton hö liggandes där...

Förtydligar mej,min egen uppf alltså 6 o 4 år,som jag har lånat ut. Sen har jag en hingst hemma 2år nu Qalle-VDL Empire

Oki har du visat kort på dem?(minnet är inte alltid det bästa:o)Skulle vara skoj att se dem:)

Och,handen på hjärtat,behöver hon ett nytt täcke??? Svar: NEJ!!

Skulle man resonera så skulle det nog aldrig bli nåt nytt:angel: Iaf om du frågar min man, den lilla sötnosen:love: (Han roar sig med att räkna schabrak ibland...)

Tajger: Jag vet!! Jag resonerar själv sällan så...... Men igår var jag duktig tyckte jag....

Pinto: Ja,ngn stans i tråden finns kort,part 3 troe jag!

kl mig sjalv..

ja sa langt kom jag.. var ute 715 och gava pallar ho och vatten.. och sen susa in i huset igen for stadsjacka och vaska och sant.. och vem satter sig rakt pa andan/ryggen med en small tro?? yep yours truly.. och dar lag jag.. och kom varken upp eller ner.. och inget hade jag att ta mig upp med heller... efter en 20 minuter kom jag till slut runt sa jag kunde borja krypa, hemat.. gud jag har ont.. forstas hade jag inte telephonen pa mig utan den lag i fickan pa stadsjackan. och forstas borjade det snoa ocksa.. MKT sno.. tar mig in, ringer grannen som ar equi therapist och hon kom over och konstaterar, yep ryggskott typ skada, ga in lagg dig och ta tradolan.. sa har ligger jag och kan inget annat.. sa det vara bara att ringa doc och nu vanta pa ny tid.. j*drar xflera ganger.. jag har INTE tid for det har.. tack och lov ar granne ledig idag och kommer upp och checkar hastar i lunchtid och sen i afton.. sen det snoar sa far de stanna inne.. i morgon kommer petra sa da far hon hjalpa mig.. yep har mjolk och koffee sa jag klara mig.. och cigs.. med tradolan och heatpacks skall de ga over men jag gar nog sakta e vecka eller sa...
ja jag vet jag ar valdigt klumpig. men det har ar ridicilous.. saker loser sig ...
hoppas ni har enbattre dag.. temp ar ungefar 11 C och det snoar!!! weird weird..

Jisses!!! Du måste vara rädd om dig. Har du någon god naprapat i staden närmast dig? En god sådan kan göra underverk för ryggskottsskadade tanter (har egen erfarenhet :) ) .

Ta det lugnt nu och be någon vänlig själ ta hem massor med sand.

Min tok fick ett nytt täcke igår, visserligen halvbegnagnat från Tradera.
Vintertäcke 300 g, oanvänt för 510 kr:banana:
Få se om det passar herrn. Är 155, men drar i vissa täckesmärkes 165.
Schabrak har jag massor av, använder inga:cool:

KL
-13 här och sol. Har insläpp idag - igen... Baara 6 fodringar denna vecka:o
Min höft bråkar ff med mig så det blir en lugn dag tills jag ska till stallet vid 16-tiden. Surfa lite, kolla lite på FB.
Ev slå en pling till hovis om att slå på helsula på herrn.

Aj då! Tur att du kom in och kunde ringa grannen och synd att du missade tiden vid doktorn och hoppas du får en ny tid fort.

Här är det full fart, Mathilda och Melvin kom när klockan var strax efter 8 i morse.

Spännande Karin! Är oxå nyfiken :D

Neeeej!!!! Sicken jädra otur du har!!:mad:
Hoppas detr ger sej någorlunda snabbt iallafall.

Pinto,jag ska se vad jag kan göra ikväll!! Måste ha hjälp.....

Karin,jag är oxå nyfiken så ini bänken........!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar