TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Mormödrar är välkomna, så klart. Är själv mormor till både barn och hundar, men ingen häst. Dom är mina egna. Ja, en är femtonåriga dotterns men hon bor ju hemma än så det räknas som min ;)

Tjohoo! Mildare väder i mina trakter en vecka framöver. Förhoppningsvis i dina trakter oxå Kat! Förutsatt att jag läste rätt... Inga sommarglimtar direkt som hos Karindk, men en får va´ gla´ för det lille!

Välkommen Tigermamman!

hehehe du far mocka eller i koket.. faktiskt jag behover ingridienslista for den dar chickensallad som jag hade harom dagen.. den var god och ngt att gora for alla som middag.. sand nar du har tid..
malas behovs det men det ar for kallt i march, men sen har ju madame madeira en trollman ocksa... som jag bara maste fa utredd innan babies kommer.. hennes har ar lockigt och jag tror tomtarna kommer pa natten och gor trollflator over natten.. hon ar helt hopplos .. kanske gora trulsan flator och se om det hjalper..

Lycka till hos doktorn! Jag hoppas det går bra för dig.

Till ditt arbetsläger planerar jag att dyka upp. Jag har rätt god tillgång på verktyg och hoppas jag ska kunna lokalisera röjsågen (bensindriven) som är någon slags släktegendom. Jag tror den är hemma hos min moster och morbror. För tio år sedan var jag en :devil: på att såga med klingan, jag hoppas det håller i sig.

nej nej jag vill inte ha mildare vader.. -5 ar alldeles perfekt har.. annars blir det bara is och da kan jag inte varken komma ut eller in.. backen vet du, den dar backen.. och jag har problem att ga som det ar, inte mer slippery slappery..
men a andra sidan vill jag inte ha -20 heller.. -5 till -10 med solsken ar perfekt.. sen skulle ju var vara nice ocksa.. utan leran forstas..

vanta nu, dett ar farfar gubbe som har arbets camp.. min ar bara en weekend.. lol.. var det inte han som skulle ha oss uppe 7am och servera honom frukost i sangen och sen arbeta som ijeets och rida fullfart tillsammans med den adle....i och for sig vore det ju skoj med.. kanske en "mala om stallet " weekend..
men forstas ar du mer an valkommen.. jag har inte borjat tanka pa weekend annu, vill fa doc ut ur mitt system och sant.. om grodis kommer, ja du passerar ju henne pa vagen..
men det blir mkt mat mkt skratt och mkt vin, och mkt gott umgange.. trangt kanske men det ar ok det med.. och hastar alskar att bli gullade med sa..... vi far se vad som hander...

Näe,fy fasiken vad jag har tråååååkigt!!!:(

Jag sticker till det stora varuhuset o shoppar,tror jag:laugh:

-10 här nu...strålande klart och så skönt :) ! Jag vill inte heller ha lera och halka utan nu får det vara så här resten av vintern och så ber vi om lagom snösmältning så att det bara tar bit för bit av snön. Gillar inte skare och sånt och inte is heller...leran får man väl leva med under en kort period. Blir det för halt med is måste jag ju sko båda hästarna och det vill jag inte...näpp!

Var precis ut och kollade till mina raringar och gav dom lite hö och vatten. Det här med jobb är inte dumt. Båda stod och sov i ligghallen och såg mycket förvånade ut när jag dök upp. Kanske Rocket ger tusan i att gå på äventyr nu när han börjar få jobba:cool:

ha ha ha ... spjuvern lär få muskler o energi o bli rastlös de dagar matte inte kan jobba :angel:

misstänker att några hårstrån kommer att bli gråa på matte:rofl:

det törs inte fasen ha någon "camp " :eek: Varenda stollig ungkarl lär ju invadera torpet om de kommer ut att de finns en skock halvgalna kjoltyg i full frihet :laugh:

fast nu får jag nog försöka övervinna höjdskräcken o stappla upp taken o se om jag kan få ner lite snö.. ska de komma 2 dm till börjar de bli mycket ...

jäää-ra elände eländes elände .... mutter --

ha ha ha ... spjuvern lär få muskler o energi o bli rastlös de dagar matte inte kan jobba :angel:

misstänker att några hårstrån kommer att bli gråa på matte:rofl:

HA...dom gråa håren får gärna vänta. Dom har inte dykt upp än så det är nog bäst att dom fortsätter hålla sig borta:cool:.

Spjuverns muskler får växa men energin får han lägga på jobbet *hytter med hela handen*...I morgon planerar jag en tur uppsuttet på fröken Rödhätta och den gode Spjuvern ska få hänga med på släp. Här ska pulsas snö:devil:

ja de är snart de enda som går att göra . Du har väl ännu mera snö än här men märkte idag efter sista snöfallet att 52 cm är tungt:)

Springaren tycker de är en aning jobbigt i obanad terräng men vi håller en skogsväg så öppen vi kan o spåret där går att galoppa i :)

Men kommer de några dm till börjar de bli lite kärvt misstänker jag. Men rygg o lårmuskler börjar de skapliga ut :angel:

Inte har vi så mycket snö, inte...går väl till strax över knäna. La in en bild tidigare i tråden på oss, Rödhättan och jag. Där går vi lite på kanten till grannens täkt och det är inte så jättedjupt annat än bitvis där fröken släpar magen i snön men hon är ju inte någon stor häst direkt ;)
Lägger in den igen så ser du ;)
31975424.jpg

ser ut som här ju ... snön går lika högt på Springaren... hmm han var väl lite slö idag då... får se i morgon , då blir de ett rejält pass , sen vila 2 dagar när jag jobbar ...

hon är fin skruttfian ...

Tack! :laugh:
Och välkommen till tigermamma jag är också ny här sedan igår :)
Har jobbat i dag efteratt varit ledig över en vecka, men det gick ju riktigt bra när jag väl kom dit.
Här har vi minus 7 grader och isbana över hela gårdsplanen :(
Hoppas det inte kommer någon in på gården och trillar omkull och slår sig...
Som tur är så har hagen klarat sig från att frysa till is, så hästarna kan ta sig fram utan kana runt.

Välkommen! Är oxå ny här sedan lör.

När jag stod i godan ro och mocka pålles box, kom 2 kompisar på oväntat besök:laugh: 2 "hästtanter" de med;), en har sommarstallet där min tok hade sommarkollo i somras (bete med box, eftersom gammeln behöver sova inne även på sommaren). Så jag fick avbryta mockandet och hämta in "mammuten" från hagen, de hade inte sett honom sedan september -10. Efter lite skitsnack åkte de vidare till sitt stall, så jag slängde ut token igen. Mockade klart, blandade käk. Tog in Lyrik igen, för en ridtur barbacka. Efter lite hjälp av stallgubben (lastpallarna är för låga) kom jag upp på pålle. Skrittade runt skogen + lite till. Pålle pigg och glad, men lite ömfotad fram:( Han har strålbenshälta fram, har därför skotts med helsula fram i 8 år. I ons när hovis var där, tyckte han att vi skulle prova med att lufta hovarna nu ett tag när det var snö och la på snösula i stället. Men det verkar inte pålle tycka om...:( Så han får nog komma och slå helsula igen.
Skrittade bara 30 min - min höft pajade och gör skitont nu:crazy: Så jag ska nog hålla mig på backen - får tömköra i stället.
Släppte ut pålle igen, la in middagsmat och en spånbal. Sen var klockan så mkt att det var dax att komma in (de går in 17-18 ca), så jag hämtade in honom - IGEN;), och arnika hans bakkotor.
Fick sedan ringa Taxi (min pappa:laugh:), så jag slapp åka 2 bussar hem...
-8 här nu

det finns en packstation i norra varmland, en dansk kille, peter wester har den och gor langritter och sant.. vet inte om han behover hjalp men kanske kan vara ngt att titta in pa. www.pakhesten.nu tror jag det ar.. hans hastar springer i hage aret om och lever utomhus, men det finns stall dar ocksa.. hur mkt arbete det ar och om det ar ngn inkomst vet jag inte heller..

Tack! Nu har jag skickat mejl till honom.
Det känns lite långsökt, men man kan ju ha tur. Jag flytter ju gärna var som helst om jag kan få jobb, men det är inte möjligt att leta jobb i hela Sverige.
Jag gjorde så i två år, men hållt på att bli galen av att sitta vid datoren ständigt. Jag fick ju inte jobb ändå.
När jag istället började träna egna hästar och göra hemsida själv fick jag ju lite jobb.

Jag får väl se om jag hinner doppa näsan i en av de där kycklingsalladerna i morgon och se vad de stoppar i dem. Jag är ju aldrig på sallader mer än om det är panik, utan på tårtproduktionen. men jag gissar på att det är 60 gram gurka och 120 gram salladsmix för det är det i nästan alla ;)

Du gör nog klokt i att placera mig i köket med stängda dörrar. Bara vindunken får vara hos mig :angel:

En diet på tårtor på arbetslägret är väl heller inte fy skam... ;)

Mer att tycka om!

fast nu får jag nog försöka övervinna höjdskräcken o stappla upp taken o se om jag kan få ner lite snö.. ska de komma 2 dm till börjar de bli mycket ...

jäää-ra elände eländes elände .... mutter --
Om inte det är jätte högt, kan du kanske använda ett rep och bräda, som en gunga. Då kan du stå på marken och slänga upp gungan och dra ned snön.
Så är det många som gör här, det fungerar riktigt bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar