Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Vilken fart ni har här!!! Är man borta nåt dygn tar det ju halva dagen att läsa ikapp
.
Har haft sonen med sambo på besök så det blev käk, god dryck och film. Mycket trevligt! Dom åkte igår eftermiddag och jag donade på med lite annat på kvällen.
Hästarna har fått en extra dags vila. Dom skulle ju ha jobbat den första dagen på året men då dom rejsat på natten i djupsnön fick dom den dagen till vila liksom gårdagen. Idag var det dock dags för jobb igen...
Rocket blev tömkörd med sin egen sadel på. Den är lite stor men det ser ut som om han kommer att växa i den fint. Köpte en fin röd westernfilt att ha under en annan pad men det räcker alltså inte. Han måste ha lite mer där under. Dessutom är han "liten"...suck, jorden är alldeles för lång så jag måste köpa en kortare. Han är kul, den gode Rocket, hans hjärna jobbar för högtryck när jag ber om jobb och helt naturligt söker han sig rätt, skjuter under bakdelen och jobbar hur fint som helst...dock efter att först ha försökt bestämma själv mot bettets signaler o.s.v.
...snäll kille dock som inser när det inte går att köra ett eget rejs
Lilly fick en genomkörare på lina idag bara. Hon är kul hon med! När hon missuppfattar nåt och jag måste förtydliga vad jag menar blir hon toksur!!! Piper, ruskar på skallen och gör några jämfota hopp med öronen bakåt
...knashäst!
Nu har Rocket fått täcke på sig igen. F*sen, han blir ju öm i ryggen utan!!! Nu hoppas jag dock att han fattat att tråden leder ström och att han inte "vill" prova igen...
Snön här är fortfarande av den kalla sorten, lös, porös och svår att gå i. Bra jobb för hästarna men tar ju knäcken på en annan
. Det hotas med mer av den varan...suck! Inte utan att man kan känna en viss längtan till våren men vill hoppa över klafstiden, helst!