TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Vilken tur att ni fick tag på nå kärringgöra som ni klarade av :rofl: Kan se er framför mej när ni försöker ta er in i lådan :rofl:

Välkommen hit Tigermamma, jag är både mormor och farmor till 6 ungar, minstingen blir 1 år på lördag och den äldste blir 10 i mars sen kommer dom andra mittemellan där :D

I dag har jag köpt mej ett par myspys byxor med grenen hängandes nere vid knäna och jäklars va sköna dom är, fula som stryk men ack så sköna!

Det har börjat snöa här och det är -11 och hästarna står som alltid i snöväder mitt ute i hagen där det blåser som mest :grin:

Hönätet kom på em men vi har inte hunnit fixa till det än och vi hinner nog inte i morron heller för då kommer Mathilda och Melvin på morron. Dom ska vara här hela dan eftersom mamma och pappa jobbar och det var bara dom två som skulle ha varit på dagis, alla andra barn är hemma på lov.

Välkommen Tigermamma :laugh: Jag är också mormor, till två barnbarn och två katter, hästen är dock min, även om den äldsta sonen rider henne ibland

Kat - jag kommer med både verktyg och motorsåg, och kan använda dem också :) Däremot är jag en katastrof i ett kök:o

Nu har vi en liten "ensamvecka" min prinsessa och jag :D Stallkompisen är borta så jag fixar hennes också, skall försöka få sonen med ut på en tur men hittills har vi ridit ensamma och det är hon inte ledsen för:love:

Snön på ospårat är inte mer än ca 30 cm och väldigt lätt, så prinsessan orkar. Fast jag trodde ju att om det går riktigt fort så hinner hon inte bocka, ack vad jag bedrog mig:eek: men hon fick inte av mig i alla fall.

Så nästa grej hon försökte var att välja väg, helt plötsligt i galoppen såg hon en väg som verkade roligare än den jag red på, 90 graders sväng fortare än blixten:rofl: Efter två olika "utbrytningsförsök" så talade jag snällt om för henne att jag inte skulle sitta kvar om hon hela tiden körde tvärnit, 90 graders sväng och sedan rivstart. Och hur det nu gick till, så uppfattade hon det och gjorde inget mer:banana:

Det ser ut som om jag kan också, om vi blir nån till härifrån söder. Sa vi v 12, 25-27 mars? Men släpp inte mig med motorsåg eller sånt, då hålls jag hellre i köksvärmen:)

voffie, det finns ingen dorr till koket.. bara ett draperi.. hahaha, men du far garna vara dar, men da far du elda ocksa, och bar in ved och sant..men vinladan far stanna dar inne..

brimmis, dom dar byxorna later skona.. men passa bara sa du inte gar ut i hagen med dem pa och de gor en "kelly" med dig ocksa.. lol.. jag kan se det har, de sota snalla oskyldiga flingorna med munnen full av hangiga byxor och mamma brimmis faktande for sitt liv i snon.. lol.. och byxor sakta aker av.. lol..

karindk, hoppas du far ngt svar, lat mig veta vad som hander..

grodis, tittade pa vadret, sno yep, kallt sadar, far bara hoppas snon ligger.. det blir nog pulsande med valdemar har ocksa.. vilket inte skadar honom alls.. fetknoppen..

nu skall jag sova, for morgon dagen ar tidigt i stallet, skall nog lamna dem inne tror jag da de sager 12 cm av sno i morgon.. de kan sta inne i boxar och mumsa.. nattis alla..

dato har du ratt.. ngn fran soder vet jag inte.. men voffie kommer fran dalsland, samma sak, folj E45 norrut och plocka upp en voffie som star pa sidan av vagen med skylt i handen lol.. vet inte hur det ar med ngn anna fran det omradet.. annars blir det val du och voffie..du far diskutera med henne.. jag haller bara med husrum och arbete och mat lol.. du kan ju ta taget ocksa.. eller tag och buss till karlstad och sen till sunne.. vad som blir billigast..

Cho3 är från mina trakter, så vi löser nog det;) Och så plockar vi upp Voff på vägen:)

just ja, hon bor ju vid det stora varuhuset.. dit hon skulle i afton.. lol.. ja ni far koordinera saker som ni vill.. jag ar bara har jag.. forhoppningsvis sitter jag pa min "inte sa adle springare" valdemar och ser ut som en vandrande michelin gubbe.. nu maste jag sova..

Nähää du Kat, mina byxor med hängröv rör dom inte, jag har thermobyxor på mej utanpå :D

Hoppas allt går bra i morron vid doktorn. Håller tummarna för dej!

Blev det ngt kvar åt de andra när du shoppat färdigt?:D

Hoppas att det går bra imorgon,glöm inte pisken,den är bra att ha när man ska sätta fart på läkarna(har en på jobbet:D)

Och så plockar vi upp Voff på vägen

Ja vi måste ju ta oss förbi Mellerud alleman här "nere från" och dit har jag inte långt. Kanske kan ställa Passaten där och hoppas att den försvunnit spårlöst för alltid när jag kommer tillbaka?:angel:

voffie, det finns ingen dorr till koket.. bara ett draperi..

Då får du knyta fast mig i spisen, jag kommer nog att känna mig som hemma. Och varm lär jag ju hålla mig :D

brimmis, dom dar byxorna later skona.. men passa bara sa du inte gar ut i hagen med dem pa och de gor en "kelly" med dig ocksa.. lol..

För de som är nya här kan jag upplysa om att min :devil: häst trampade på ett långt byxben på mig i höstas och sen knuffade omkull mig. Resultatet blev en Voff som for huvudstupad frammåt i hagen och joggingbrallorna åkte ner över häcken :mad:

Det var veckan efter att hon hängde av mig på en gren i skogen så jag fick jogga bakom henne med stigbyglarna i handen :o

Ärligt talat så var vi väääldigt nära att göra om den där grenhängningen sist gång vi var ute och red. Ridkompisen visste inte om den dråpliga episoden men ropade direkt "Stanna så du inte åker av".

Puckade jag försökte rida mot en lika dan gren igen i förhoppning att jag skulle böja undan den och ta mig förbi. Kelly stannade dock innan och vägrade gå. Tur. Annars hade jag väl hängt där igen!

pinto, jag har en battre method.. som jag anvander pa akuten och pa vc speciellt.. jag lagger mig pa golvet och skriker och sparkar som en 5 arig mitt i ett temper tantrum.. det fungerar.. jag germig inte och forsoker de avvisa mig med, "du vet inte ngt om det har bara ta tabletterna" "ta tva ring mig i morgon" ja du vet, da kommer 5 aringen fram..
jag satt ju pa akuten i karlskoga och vagrade ga hem innan jag fick en operationstid for min hernia.. och sen kom head of surgery department och skulle tala om for mig.. jag gav honom en 30 minutes forelasning om "untreadted twisted intestines in equines and the consecvences of ignorance".... sa jag att jag hade surgery tva dagar laters.. lol..
Jag tror inte de blir sa glada om jag kommer med pisk i handen pa taget.. hahahaha...

Tja,jag blev så chockad över att det knappt var ngt folk där,så jag kom av mej alldeles.Så det blev nästan:angel: bara det jag behövde.
Kollade efter vinter täcken till min lilla(nåja) fyra åring,de hade jättesnygga bruna,men bara 135 o 165:crazy: så det fick vara. Lika bra det,hon välte hela skottkärran när jag kvällsmockade (hon är sist) så hon ska inte ha nåt:grin:

Men jag tog tillfället i akt att inventera bokavdelningen.....trots att det är billigt så blir det dyrt:confused:

...och jag har ingen aning om ifall jag kan slita mig. Får väl nåt schema från februari och först då vet jag. Men, skulle det vara så att det var möjligt att ge sig ut på en resa kan jag plocka med mig någon som står med skylt och ser ut som en tant... :D

Har precis nattat mina raringar. Dom fick hö och vatten, uppskattat! Det är -15 nu...

Hi hi det är rätta tag men pisken funkar bra när jag jobbar och ska sätta fart på jouren.
Hmm när dottern skadade sej i höstas så tog jag dem på direktnumret,opps konstigt att jag hade det i mobilen :devil:Tja kom in direkt ,10 min, väntan på läkaren o sen rtg direkt:D

Oh nu blir jag avis, 165 det är det min 4-åring behöver nu:crazy:
Hoppas på scandinavium:d
Så så för små bäbisar är det tillåtet att vara lite busiga

Ja,men ett Jackson täcke för 629........ å så snygg brun färg! Visst skulle hon nog kunna ha 165,men gränsfall.Hon är 167 men ganska kort i ryggen. Och,handen på hjärtat,behöver hon ett nytt täcke??? Svar: NEJ!!

Vår lilla "fölis" mäter ca 165 men hon har ingen manke:o
o lilla mamma är 146,5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2