TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Förlåt Voff,det var ju inte du som undrade,det var ju Grodan!!:p

McMarco - Vilka härliga bilder på lille hästen! Känner igen det där, att de är så nyfikna så man bara får mulen hela tiden:crazy:

Ensammamma - välkommen! Var i landet finns du?

Senast ändrad:

skall gora en thermos med coffee for tant cho nar hon kommer hit sa hon kan ga och dricka sitt coffee i fred.. SEN ar hon helt mansklig igen lol..

Skamt asido, tror och vet fran egen erfarenhet att manga fungerar inte forrann koffeet har akt ner.. \Jag sjalv ar helt borta.. brukar saga, im before coffee, vilket ger mig tillatelse att vara helt borta.. Tyvarr ar jag heltborta aven efter ett par koppar.. Oh well, sant ar det i livet..

Inte mkt har hant har, korde ner 4 pasar med skrap till tunnan, fick en ny glodlamap pa farstykvisten satt in sa nu kan jag see lite battre dar ute.. och sa har jag haft mig en good cup med Gevalia cappuccino. den med dajm.. mums..

Nu skall pallar in.. toots

Daimcappuccino är inte kaffe, det är godis :D

Ensammamma: Här har vi väldigt stora hjärtan allihopa och där det finns hjärterum finns det stjärterum :laugh: Jag glömde ju att säja Varmt välkommen!

Dagen har gått sin gilla gång även i dag och det blev en soffvända på em men jag somnade aldrig i dag utan jag kikade på skidåkning på teven i stället. Men skönt var det iaf.

Nu ska jag ta min andra hälft med mej och fara till affärn innan dom stänger för det är lite tomt i skåpen och jag är dessutom sugen på nå gott.

Appropå det här med trivselvikt och om man har under- eller överlängd så hamnar jag under kategorin pygmèlängd :angel:

Senast ändrad:

Tack så mycket:laugh:
Jag finns i västragötaland.
Har varit ute och tagit in hästarna och ser att den stora pållen har slängt av sig en sko i fram:( Det är andra gången nu på ett par veckor, mina hästar som aldrig brukar ta av sig skorna.
Ringde hovis med en gång och han kommer på tisdag, har en så bra hovslagare:laugh:
Vill ha vår nu, vore så skönt och mycket lättare.

ja ett riktigt rejält vårregn så snön smälter och hästarna står i knädjup lera och pållarna riktigt kan bara dyka ner o gyttjebada:laugh:

nä du föredrar frusen snö och rena pållar , tur smaken är delad :laugh:

Nja.. Det var väll inte riktigt vad jag ser framför mig:D

Jag såg grönt gräs, spirande blommor och träd, fåglar som kvittrar och hästar som får springa runt utan täcke:love:

Välkomna alla nya! :)

Ja, jag sa till sambon igår, att om man tänker efter, så gnällde vi mer på sommaren förra året än vi gnällt på denna vintern.
Ok, det är bökigt att elda och skotta snö ,men hästarna är rena och verkar må bra och har lite kul med snön. Vi slipper ta in och ut dem pga en massa knott och broms och skit. Vi slipper passa att 4-åringen blir uppäten av mygg som han är allergisk mot.
man kan vara ute utan att få värmeslag.

Det är väl egentligen det med mörkret som är värst, tycker jag.
Hade det varit ljust till 21 på kvällarna, hade jag nog tyckt att vintern var riktigt bra.

förstod de :laugh: leran glömmer man ju gärna , synd bara att med värmer blommor o blader kommer de där små bitande surrande odjuren också :laugh:

det är som vanligt , man är aldrig nöjd men vi är bara 3 månader till vår s¨häng i :laugh:

:bow: jag håller med dig Lobell :laugh: vintertäcke byts mot eksemtäcke för en del o leran ställer till de med mugg så lagom vinter är bättre..

Det kanske är bra med olika årstider som vi har, då har vi ju hela tiden något att se fram mot:D

Jag måste fråga vad är snabbsvar?
Är så mycket jag inte fattar hur det fungerar:confused:

Kombon personlig assistent som är inlärt hjälplös är inte någon bra kombo...:mad:

Tur att de finns iaf, pers assistent alltså, trots dåliga arbetsvillkor (jag utgår att villkoren är lika dåliga nu som på min tid - måste ju ha förutfattad mening!;))

Du kan inte förhandsgranska. Sen kanske det är mindre urval i menyn..

Hej ensammamma!
Passar på att välkomna dig och fluffig o lyrik på samma gång.Hoppas jag inte glömde någon,ber om ursäkt i så fall.

Att vara tant eller gubbe måste ju helt klart vara ett tillstånd mer än ålder eftersom undre gränsen här nu är ca 35!Eller kan det vara det att vi har så kul här så ingen bryr sig:laugh:?

Apropå årstider,det finns ju en alldeles underbar tid i maj o början av juni som gärna kunde förlängas för min del:).

Här har jag faktiskt känt av lite vår idag,det var något med luften eller hur det luktade eller nåt som gav hopp!Sen var det ju lika mörkt som vanligt vid fyra men ändå:).

Har jobbat idag och en bra bit in på dagen hade jag planer på att göra något med hästarna när jag kom hem...men sen när måstena var avklarade och det blivit mörkt hade luften gått ur mig:(.Inte precis första gången...får ta mig i kragen och passa på de dagar jag är ledig istället.

äsch du har fel prioriteringsordning ju...:laugh: måstena finns alltid kvar men denna årstid går ridningen före :laugh:

okey en del måsten kanske måste göras men nog går de oftast o rucka någon timme på dem för hästarnas skull.

testa får du se ,,, går förvånansvärt bra ...oftast :laugh:

får jag min stund med hästarna så går måstena fortare o lättare o jag mår bättre

vi är vanemänniskor o gör som vi alltid gjort ,, tyvärr ibland :D

Du har naturligtvis helt rätt:)!Ska faktiskt testa redan i morgon.Tack för puffen;)!

så lite s¨å:laugh: gjorde om prioriering själv för några år sedan själv.:)

är ju inte så väldigt många år kvar och de gäller o göra de man vill o tycker är kul ,,, måstena finns där men är de egentligen så viktiga :)

nej dammtussarna är kvar närhelst man dammsuger o inget försvinner ,,, så rid du när du kan .. är bra för själ o sinne :laugh:

Har du testat och haft Trullan i vagn eller tömkört med selen.... nyfiken ju:laugh:

KL.
Kommer förbi en sväng och säger hej och god fortsättning till gamla och nya!
166843_1629317567699_1079388511_3211285_3752649_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar