TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jodå natten fortsatte ganska lugnt,fick bara ett liiiitet utbrott:devil:
Usch din stackare sån start på dagen är inte skojig,hoppas att du kunde koppla bort det när du kom ut till stallet

Vålkommen till en go tråd.Men som alltid kommer frågan,använder du pall vid uppsittning?:D
Sen berätta gärna om pållarna och så kort naturligtvis;)
Lyrik vill hälsa även dej välkommen

Tackar!
Ska snart iväg till stallet. Är bara -3 här, snöar lite.

Välkommen du med ensammamma.

Nu finns det ingen övervikt, bara underlängd. Och all form av trivsel är bra. :laugh:

Tack så jätte mycket alla:laugh:
Ja dom gångerna jag får för mig att rida så har ja en plast pall som jag hoppar upp ifrån:D
Jag har skaffat mig ett löpband nu som jag ska försöka springa bort några kg på. Börjar även att jobba i morgon igen så då kanske jag kan lyckas med att inte stoppa i mig godis i tid och otid :o
Vi har en stor häst som är tolv i år som vi ska lämna till försäljning snart då den inte passar ihop med dottern, tog lång tid att ta det beslutet men nu har vi gjort det.
Sen har vi en D-ponny som är sju i år som det är meningen att dottern ska komma igång ordentligt med och ut och tävla lite med under hennes sista ponny år.
Och sist och minst våran shettis som är som stöd till dom stora förvirrade pållarna:D
Det är lite om hästarna.

Här har vi en fantastisk dag i dag med sol och -1 grad bara. Alltså inte helt myggfritt för att använda Cizmas termer.

Har varit i pulkabacken hela förmiddagen och nu puttrar käket. Sen blir det stallmys. Hade tänkt rida men sambon ville köra bil på isen idag och med tanke på allt han ställt upp för mig med det sista så blev jag hemma med Filip. Svårt att komma ut i skogen då. Istället så har en av mina stallkompisar lånat Kelly och rider ut med sin mamma som äger den andra ridbara pållen i stallet. Är lite nyfiken på hur det går. Kelly är ju jättepigg nu och ingen annan än jag har ju ridit henne på flera år. Nu är dottern jätteduktig så det ska absolut inte vara några problem. Och så är man ju lite nyfiken över vad hon tycker om min älskade och fina lilla häst :D

Hoppas Kelly uppför sig

-5 här och strålande sol.Ska oxå iväg nu efter de obligatoriska kaffemuggarna som väckt mej till liv.Blir nog livat,de har fått stå i 3 dar så jag vågar knappt tänka på hur busiga de ska vara:crazy:

Mmm jag har alltid misstänkt att jag borde vara åtminstonde två och en halv meter lång:p Skönt att det är så.

Hmm hade du inte en vacker nordis som ska bli körhäst o så går du o sliter med höet :)

de är allt bra vackert i skogen nu ... satt o bara va på ädle springaren idag ...

rena styrketräningen o pulsa i snön med en o annan galopp när Springaren tycker de behövs :laugh:

Oh gillar ponnyer,vi har 2 stycken som numera går som stora hästar pga dotterns ålder:D

ut på ett gärde o sen är de bara o blunda o åkalla alla goda makter o har amn ätit sin gröt så brukar de gå bra :laugh:

Aha inget möte med älgar idag med påföljande pulsning?:D
Opps kanske ska vara tyst ska strax ge mej iväg till busan

Det gör vi med:)
Vi får väll se sen vad hon gör med ponnyn nästa år, kan tänka mig att hon vill ha kvar honom.
Tävlar din dotter bland stora hästar med ponnysarna?

nope .. jag tror de flttade till en annan skog när de hörde min väna skönsång :laugh: inte en klöv efter dem såg jag .... nu hade ja ju inte så mycket tid o titta efter spårstämplar :p de gicl liiiiite fort så att säga ibland:laugh:

Japp det gör hon med min,hennes rider vi bara hemma numera,hon har gjort sitt på tävlingsbanan om det inte blir en ny gren dvs

Känneer igen det nepp nu ska jag ut och se om lilla damen kan hålla sej på marken:o

Ett utbrott är ok,man måste få utlopp för sina aggressioner ibland:D

Tant Kat,ja du fattade alldeles rätt!Och ja,jag skulle inte klara mej utan dom och de flesta är bra,men visst går de mej på nerverna rätt ofta.... Jag gillar ju att vara för mej själv,sitta själv o lösa korsord,pilla på datorn osv men det blir inte så ofta..... Och även om de flesta är bra så kanske de ändå inte är den typen av människa man skulle umgås med om man själv fick välja. Missförstå mej rätt,men det är ju oftast yngre folk det här. Att man "orkar" är ju för att man måste.....

Voff,min son har personliga assistenter. De jobbar dygn och de flesta sover som små stockar när jag kliver upp,vilket passar mej utmärkt då mitt morgonhumör är absolut livsfarligt innan de obligatoriska kopparna:D
Utom just denna,som hänger mej i hälarna hela tiden.....:mad:
Han frågar om allt,vill ha hjälp med allt osv osv. Man skulle tro att han är ny men icke,han begriper bara inte vad man säger:crazy: (Han har arb här sen i juni) Han är snäll o rar o "tar" sonen bra,sonen tycker om honom. Men jag fixar inte honom.... Jag blir galen!:devil: Han har dock bara ett grav vik.:laugh:

Då har du inte undervikt utan överlängd ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 467
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar