TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hmm men för att kunna slå dem i huvudet med flaska så måste jag ju gå i närkamp,tror nog jag tar med pisken istället:devil:
Sitter o kollar på klockan ,vill inte iväg:cry:

Jag kan inte ha dom i bilen, fast de är små. Det är dyrt att hyra transport i över en vecka. Sen har jag ingen som vill sköta hästarna medans jag är borta. Det blir också dyrt att betala någon för att göra det. Jag har inte heller så lätt för att lämna hästarna till en främmande. Det hade varit trevligare om det var en man kände och litade på.
En helg tycker jag är ok att lämna dom hemma själv, men inte en vecka.

Om man vill avla mulldjur måste man ha häststo och åsnahingst! Det blir inget bra att göra tvärt om.

Mina är gråskimlar utan kors miniåsnor så klart.:D

och jag tankte jag skulle pigga upp dig med heja heja.. men det bara rang och rang.. sa har goes..

heja heja, du kan piska bra istallet.. och lat dem inte komma for nara.. du dor av angorna pa andedrakten..lol.. natten ar snart over med.. jag hoppas du far en semilugn och kan hoppa in online emellanat..
vi hors till veckan.. nu skall jag ut med vatten..

GOTT NYTT ÅR!!!

Din semi lugna natt blev inte riktigt så va??? Kan se dej svettig,med håret rakt upp,arg som ett bi när du försökt förklara för 500:de gången varför Olle är där...... varför han inte får gå hem,hur länge han ska stanna.....puh!:devil:
Stackars dej ,Jag lider verkligen med dej!

Ett riktigt riktigt Gott Nytt År på er alla!

Vi har just varit ute och tittat på raketerna alla i byn med omnejd skjuter upp, och kunde till vår glädje konstatera att vår lilla vovve Becky, som vi tog över i somras, inte ens bryr sig om knallarna. Hon var mest bekymrad över att det var så mycket djup och jobbig nysnö att skutta i med sina nätt och jämt decimeterlånga ben :) Gubben, sonen, vovven och jag gick upp till stallet när det smällde som värst och lyssnade mot fönster och dörrar och där var det stilla frid *glad*

och fran torpet dar hastar fortfarande var ute nar det borjade smalla, ett hoppy new year..
jag maste ha varldens basta pallar.. det satte igang som det varsta chinook anfall har och alla 4 bara stod och vantade pa att fa komma in, undrar om det ar "vapentraning" som vi korde med i hostas innan algjakten?? Jag har namligen skjutbanor runt mig har och nar lokala jaktlaget (som jag tillhor) skulle ha sin arliga algtraning var jag ute och betade de tva sma pa graset vid skjutbanan, val i vag forstas fran skottlinjen.. ja vad det an ar sa ingen reaktion.. valdemar och fanta ar ju bada skogstranade och de kanske later det samma nar tran ramlar ner..
sa inga problems dar inte.. kissen var ju inne och sov, hon gor det mkt nu, och vill inte ga ut..
tempen har gatt fran -14 tror jag det var till -3. Har inte varit sa har "varmt" sedan november lol..
Nu skall jag tillbaka till loppladan, ha en god fortsattning, woohoo helgerna ar over med an en gang..

mcmarco, hur gar det med din "lilla" extra palle? ar den fortfarande kvar och hur har den anpassat sig?? kom just pa vi har inte hort ngt om den pa lange.. sa skriv, satt in bilder och beratta...pls??

Här har varit lugnt.
Tog in dem 22.30 och satte på lampa och radio, men det smällde bara lite runt 12-slaget. Ingen verkade bry sig. De ville bara ha sitt hö :)

Dags för sängen.

Gott Nytt År allihopa, här är det 1 plusgrad och det regnar:confused:för en vecka sen var det ju 20 minusgrader, har tittat på fyrverkerier och skålat in det nya året med lite champagne. Nu ska vi natta oss. Natti natti

Jaha, hemma igen efter kvällens firande. Ett nytt år... Vad ska det bära med sig?

Har haft en bra kväll med goda vänner. Började med en promenad med häst och hund och damerna/tanterna som skulle vara med på kvällen. Sen tog jag in hästarna och åkte in till stan och bastade med nämnda damer, herrarna fixade maten. De hade gjort kräftsoppa, hjortstek med ädelost-potatísgratäng och till dessert en fondant med hallonsås. :d

Mycket trevligt tjat, men nu är det dags för bingen, god natt!

God morgon....

Här blev det en tidig morgon på det nya året.

Vaknade vid 5 tiden.... Jo... jag hörde en hund gnälla... Upp fort som bara den.. Gnällande på natten brukar det betyda rännskita...

Kom upp... Två hundar låg och sov djupt, och gjorde inte en min av att de behövde gå ut....

Två hundar saknades....:eek:..... hittade dem inte inne...

Hörde gnällandet igen.... Det kom från ytterdörren.... Öppnade den och där ute i blåsten stod de två saknade... Brunte och Läxa... En tax och en karelare...
De var överlyckliga och tacksamma över att bli insläppte... :bow:

Hur fanken har de hamnat på fel sida av dörren mitt i natten:confused:
Och framför allt.... Vad fanken har de haft för sig??? :eek:

När jag gick och la mig så var de i alla fall på rätt sida av dörren.... Och när jag vaknade var dörren stängd...:cool:

Nåja ... Det mysteriet får jag grotta i lite senare...

När jag ändå var vaken så kunde jag ju lika gärna gå ner i stallet och släppa ut damerna. Sagt och gjort... Båda damerna blev uppspelta av vinden och drog en rejäl repa i hagen när jag släppte dem. Bar ut hö och fyllde på vatten... Mockningen kan jag ju ta lite senare idag..

Vinden (det har stormat här... och blåser rejält fortfarande)... hade blåst upp logdörrarna... Och tövädret hade fått snön att släppa från logtaket... Så jag har ägnat en halvtimme åt att skotta undan takrashögen så jag kunde stänga logdörrarna igen... Det kyler på... så jag ville inte vänta med skottningen till senare... Risken är att den hinner frysa till is....

En tidig och effektiv morgon på det nya året således.... Nu funderar jag på att gå och lägga mig igen... :D Hästarna är ute så nu kan jag ju ta en sovmorgon om jag vill....

kl

Gott Nytt År på er när ni vaknar till liv:)
Pust nu vill jag bli avbytt så jag får åka hem och sova,hmm en del tycker nog att det är skönt att argbiggan försvinner:o

Underbara morgon, lite vind men inget som syrran, men jag vaknade tidigt i alla fall.. vantar pa coffee koppen och sen skall jag val satta igang har.. Temp ar endast -4 sa kan kanske fa ngt gjort ute ocksa..
sov gott till de som arbetat, ha en bra dag de som ar uppe eller tanker pa att ga upp, och syrran, du maste beratta vad dina vovvar har gjort.. kallardorren oppen kanske??

God morgon o gott nytt!!

Syrran,du skulle följt Cizmas råd o tjyvlyssnat på hundarna vid 12 slaget:laugh: Då kanske du fått reda på vad de hade i görningen!:D

God morgon! Har släppt ut hästarna, så nu blir det nog nån timme till i bingen. Här ligger temperaturen på nollan, och det blåser bara lite. Snorhalt på vägen...

Syrran - vilket mysterium. Undrar hur det gick till. Tur att vovvarna kom in i värmen igen iaf:)

Lille Prinsen är kvar :) Han är söt som socker och en riktig liten buse. Dottern tog med honom till ridbanan för några dagar sedan och skulle busa med honom där. Hon stängde noga grinden för att han inte skulle smita men självklart lyckades han springa under nedersta brädan. Han är ju inte så stor :D Dottern blev ändå inte orolig, för där han tog sig igenom är det en stenmur bara några meter utanför staketet som den lille skiten liksom blev instängd mot. Bara att gå och hämta busfröet, trodde hon. Då gör han ett jämnfotahopp rätt upp på muren och ställer sig på den, den är rätt bred. Innan dottern hann fram hoppade han ner igen, på andra sidan. I hundra kilometer i timmen satte han av rätt över grannens tomt, upp över kullen och ner igen, in i nästa grannes trädgård och mot de stora hästarnas hage. Där tvärnitade han när han nästan kom mule mot mule mot stora Draken Divan, som är fullkomligt livrädd för alla pyttehästar. Så hon stod så klart och frustade och blåste upp sig :eek: Dottern hade vid det laget en puls strax under 200 och var säker på att Draken nu skulle mörda den lille, men inget hände (och hade nog inte gjort det heller för Draken var på andra sidan eltråden). Däremot gick lillmonstret nu lätt att fånga :love:

Bilder utlovas, det är dock inget vidare fotoväder idag. Fy så det blåser. Vi ska åka ner och fika hos familjen som vi tagit hand om Prinsen åt idag. Det är nog livsfarligt eftersom hon just nu har en hel kull maine coons i sin allra sötaste ålder :)

God morgon god morgon :angel:

Vaknade av larmet kl 8 och drog mej upp 8.30 . Släppte ut hästar, och försökte smyga mej i säng igen, men då vaknade skrutt nr 1 och ville ha frukost. Nu sitter båda och tittar på barnprogram.

Sambon som jobbade dag och sen natt, sov på jobbet och är säkert igång igen, stackaren.

Sonen och jag ska försöka ta en ridtur runt 12 och sen ska hans flickvän få ta över Trullan, så de kan rida ihop för första gången.
Det är bara -2 grader, men lite blåsigt.
På lördag ska det bli +3 och sol :)
Risk för blaskväder men det ser ju härligt ut med + grader.

:banana::bump::rofl::rofl: heja heja prinsen...shettisar sötnosar.

titta de snöar vitt vitt vitt......:)

upp o hoppa slöfockar....ett helt fräscht oprövar år ligger framför er...

Precis hemkommen efter en liten morgontur med Ädle Springaren.... så fint i skogen,,, tyst lätt snöfall ,, fräscht..var en njutning och låta Springaren rulla på i sitt eget tempo.

en kopp kaffe o sen ska vi ta o flytta på 15 cm snö så den här dagen lär försvinna den med ...:laugh:

går allt väl så blir de en ridtur i eftermiddag med ....

god forsättning på " tanter " se till o ta vara på detta året ,,tjillevippen på er från oss " insnöade " grankottar :)

Här är strålande sol,ca -1-2,något sånt. Blåser gör det tyvärr,emellanåt friskar det i ordentligt! Kan dock klara mej utan snö så det är väl ok,då!
Fruktansvärt halt,så salt o sand blir det istället för skottning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar