TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

får inte jag vara här längre :cry: jag har ju ingen pall :eek:

:eek:det här året kommer att vara ditt år voff ,,, otur o tur jämnar ut sig vet du...:idea:

Du kan ju bevisa din ridderlighet och agera pall åt oss väna damer:idea:

Ny OS gren kanske?

Kast med (otympliga?) ridande tanter:rofl:

Välkommen Lyrik:laugh: Här skriver vi om både stort och smått och är alltid snälla mot varandra:D

God fortsättning allihop, nytt år med nya utmaningar och framgångar önskar jag alla gubbar och tanter :banana::banana:

å där kände jag hur ryggskottet kom lika snabbt som vinterkräksjukan:angel:

älgen gör en notering i agentboken för senare hågkomst :laugh:

Nää, bevare mig väl. Kräksjuka och ryggskott ska undvikas!
Det vill jag INTE ge dig.

Gubbtjyv är simulant - där har vi det! :cool:

Välkommen Lyrik ;)

Jovars. Vi är rätt snälla i den här tråden... :D Känns bra tycker jag!

Får nog erkänna att jag inte använt pall innan igår:o Då tänkte jag att jag skulle prova, man är ju otymplig som ett kylskåp med alla kläder och attiraljer man måste ha på sig:crazy: Och vilken enkel uppsittning det blev, jag fortsätter nog med pallen:idea:

Idag har det varit blåsigt och fuktigt här, och därmed riktigt ruggigt kallt, så ridturen frös inne. Tycker faktiskt att det är bättre med några minus och ingen fukt. Men allra helst skulle jag vilja ha det som Karin:p 20 grader och sol

hörre du Grodis ,, simulant hmm är ju karl ju o då har man de genetiskt :laugh:

ähhh kan inte vara så farligt med otympligheten , du har säkert krympt den där centimetern som gjorde skillnaden :idea:

jag fuskar ju använder westernsadel men de är precis de går ...funderar på om man ska lära Springaren o lägga sig ner så man kan kliva på o sen reser han sig ... kan de funka tro:angel:

Och sa var det nytt ar.. igen.. poch forstas borjade jag aret med att satta mig pladask, vattendunkar flog overallt, jag har blamarke och sen upptacker jag buset de gjorde i gar kvall.. Varenda vit plasticstolpe ar sonder.. De busade vid intag och tydligen sprungit genom traden och japp det ar kallt, stolpar bojer sig inte, de gar av.. sa nu far de vanta till kalen har slappt att kunna anvanda roundcorrallen.. som ar fyrkantig forresten lol.. jag har slut pa vita stolp...for tillfallet och ser inga forrann i slutet av march..
Sa var det mockning time.. Allt gick bra tills jag skulle dra presenning med shit till ridpaddocken, for temporar forvaring.. Klev fel, och slet sonder den dar trasiga hoften igen lol.. Klockan ar nastan 9 nu och jag har fortfarande inte fatt in kraken... drar mig for att dra vatten med krycka i ena naven och snore i andra.. Och jag ringde petra hasttjej, men hon skulle ut i kvall sa hon kan inte komma i morgon...:::slanger oronen i luften:::: hur jag an gor blir det fel.. Enda goda ar att ett stall ar gjort och har ny halm..
Det finns tva broder, 15 och 16 men de ar dyra, de begar 100 per timme.. Lite haftigt tycker jag for stall mockning, speciellt sedan det ar taxfree pengar.. Plus de kor inte sa jag far hamta dem, 18km fran har och ta hem dem och ge dem mat.. Det ar massor av arbetslosa ungdomar i trakten men de vill inte arbeta, de far ju pengar fran socialen i alla fall aven om de sitter hemma pa arslet.. sa varfor ga ut och gora ngt??
Jaja, pallar mar bra, nu skall de fa komma in i alla fall.. tack och lov de kan springa in sjalva till sina boxar.. ha en bra dag.

Kat, Kat. jag blir så ledsen för din skull när jag läser det här. Hur eländigt ska du behöva ha det egentligen?

Usch vilket elände så här första dan på nya året men vi får väl hoppas att fortsättningen blir bättre för dej, Kat!

Välkommen Lyrik till tråden där ingen elakhet eller spott och spe finnes bara glada tillrop när man behöver stöttning och hurrarop när man varit duktig :D

Här har dagen gått sin gilla gång, jag har sovit middag på soffan under en filt och jösses vad jag sov skönt :angel: Nu i kväll var vi till yngste sonen och hälsade på en sväng och vi hade sån tur att vi blev bjudna på mat. Det gillas skarpt :D

Finns inte den grenen redan i Finland? Kast med liten kärring :rofl:

Om han inte vill lägga sej ner får du väl lära honom att stå i ett krondike medan du kliver upp :D

Senast ändrad:

Jag norpar den här bilden som dottern och hennes kompisar fixat som nyårshälsning på sin blogg. Det gör väl inget att jag önskar er Gott Nytt År en gång till, eller hur? :)

vigeby_124449808.jpg

Från vänster har vi Draken Divan, Herkules, Lille Prinsen (den lille rackarräven), hans lilla hagkompis Polly, Leo (min vackra lilla arab) och sist Soraya som är dotterns ponny.

Hörredu Kat, kan du inte dra ut en vattenslang från kökskranen och ha vattentunnan utanför fönstret så slipper du släpa på dunkarna? Det var en liten tanke jag fick bara.

Åh, så fina kusar! Jag hänger på McMarco å säger Skål för det nya året! ;)

Jag är flexibel å firar idag istället... Jag inledde nyårsaftonsdagen med att vara lite simulant - tänkte att jag på så vis kunde få lite extra vila efter allt arbete..., verkligheten överträffade sedan dikten :grin: så jag var lite låg resten av dygnet å missade allt fyrverkeri med skumpa vid midnatt!

Tja, då fick man korka upp nu istället. Skam den som ger sig! :d

Kat - jag kan inte föreställa mig hur ont du måste ha hela tiden och sen att du råkar få det så ställt med höften igen. Hoppas att du hittar en lösning! Kanske Brimmis idé är en sådan lösning som funkar för dig. En slang som fixar kylan. Bauhaus, K -rauta och sådana affärer kan ha en sådan.

Senast ändrad:

Nää,vilket elände du har,faan,du får ju aldrig vila heller,som du sliter!!
Jag ska försöka ta mej iväg till dej inom snar framtid,kanske kan jag bidra med något som kan hjälpa dej??? Jag är ju förbaskat lat av naturen och har fixat en massa lösningar här så jag kan upprätthålla min lata stil:D

Att jag är lat straffar sej tyvärr ibland oxå...... Mina hagar ligger högt,man kan gå runt (tar 2 min extra,samt några extra steg) och man kan gå upp för en väldigt brant trappa. Trappan är inte skottad,av ren lättja,det går nog ändå..:crazy:
Beväpnad med en stor påse hö i ena handen o en vattenkanna ljummet vatten i andra slirade jag således(sakta,sakta) upp för trappan. Kom ända upp till sista trappsteget när jag kände att, detta går inte..! så för att minimera fallet tog jag ett steg ner,ett till och tjoho,där förlorade mina fötter fäste med fast mark:eek:
Flög som en vante genom luften o buklandade med vattenkannan över mej:mad:
Slog mej inte ett dugg men blev väldigt blöt...
Gjorde om hela proceduren igen......det ska gå!!! fast med en sak i taget.
Det gick!:D

Annars har det som sagt varit segt här idag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII