TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

NU äntligen har jag kommit till skott och beställt en ThermoBar :banana:
Har förstått att det ska vara en bra investering.

Jag är alltid orolig för att de ska få för lite vatten i sig på vintern.
Vatten kan finns kvar i spannen.. men fruset :cool:

Jag ska strax i väg på Nyårsfirande hos bästa grannarna i byn, men får lämna redan efter 21 för det ska jobbas i natt.
Phuu säger jag redan :devil::mad::eek:

Gott Nytt År på er alla :D

Jag har mailat henne!

Tajger & Karin. Jag vill gärna hänga på ngn gång! Jag passerar förbi ett par ggr/år när jag ska hälsa på släkt o vänner. Och så vill jag ju SÅ gärna träffa Karins åsnor!!!!!

Det räcker inte med foto - vill se FILM! :)
Tränaren rekommenderas alltså?

Och det ror sig i skogen.. Har varit till stan (las sunne) och pantat 85 krona vart av julmust/coke/etc flaskor, inhandlat half price marizpanbrod, mer herljunga cider och forstas ostkrokar for kvallens festande ha.. MEN oxfilen var slut och jag var inte glad.. Men jag plockade upp tva paket pa ICA/Posten, 5 hastfiltar ala militar och en ny kaffekanna. Bada paketen skulle ha levererats hit pa torpet, men igen posten gjorde fel.. Det ar en bannad tur att jag kan ta mig platser..
Och jag hamtade posten. pa gamla postanstalten.. OCH gissa vad, dar lag kuvertet med magnesium.. jaha, en annan sak som skulle leverererats hit.. jag borjar bli valdigt irriterad pa dem..
Men nu kan vi starta pregnancy feeding har och forhoppningsvis kommer det ut en babies som ar superduper..

Annars inte mkt.. jag undrar dock vad tant kamel vill fa maken att gora i spanet?? men glad att hora om el camelo, hoppas ni far en god tur i roliga skogen.. om du hittar en ren, fanga och sand soderut..
Tant Pinto, du far ta med dig en flaska cider och klunka pa nar det blir for livat pa folket.. I varsta fall kan du ju sla dem i skallen med den

Tant Piraja, vet du inte att man skall just for sina hastars valmaende ha hallonbuskar planterat i hasthagen?? Inget sa gott som hallon tycker pallar.. Men dar Rocket ar en filur han, glad att ni fick motion i alla fall.. lol

Tant Mirameja, boka mig for en bumpersticker ocksa..och som du sa, forr eller senare hamnar vi pa den. och sen kan vi ta det ett steg langre, och trycka upp tshirts.. haha.. men det ar ju inte alltfor svart,

Nu skall jag ut med vatten till bullarna och rabarberna.. De star har och tittat in genom koksfonstret.. Yep, det ar 3 meter mellan hus och hage.. harligt..
ha en bra ny ar alla, var forsiktiga med varandra..

Vad f-n har du för postis??:mad: Magnesium nu?? Asch vad sur man blir! Tog just det kuvertet för att det skulle gå fort för dej att få det paketet i LÅDAN!
Jaja nu har du ju fått det iallafall!!

grattis till de bästa grej du köpt till hästarna :bow: Har haft min nu i 8 år utan problem ..

Var skönt o veta de fanns 12 gradigt vatten åt pållarna när de var - 24 ute .

du kommer inte att ångra dig ...:)

Go middag.... Några skälvande timmar kvar av det här året... Snart är det ett nytt...

Jag har i alla fall avslutat mitt hästår på ett bra sätt..:D

Insåg idag att jag inte är sjuk längre... Förkylningen har ju gett sig.. Jag hade ett par timmar kvar att slå ihjäl... Vackert väder ute...

Gick ut i hagen och donade lite med tjejerna i dagsljus..
Tränade lite linövningar.. Ge efter för tryck... Lyfta hovar med linans hjälp.. och ja... lite enkla övningar..

Avslutade med att ta 3 åringen till en stor sten och sen hängde jag på henne från båda hållen... Det var ytterst nära att jag satte mig på henne... Men jag hade ett litet rödhårigt störningsmoment vid namn Loppan runt oss hela tiden.

Så jag valde att avstå själva uppsittningen.

3 åringen stod i alla fall helt still.. Hon var helt ok med att ha mig hängade över henne... Helt cool och helt avslappnad... Prövar nog en sväng i morgon igen... Om jag ramlar av så faller jag ju i alla fall mjukt i snön...:D

ähummm harkel hmm .. rocket mattes gullefjun :angel: säger inget mer näpp ,,,tyyst min mun får du socker :laugh:

spjuvern rocket :rofl::banana::bump:

räcker upp handen :laugh: intygar att snön är väääääldigt mjuk , dock kall särskilt den som kommer innanför kläderna :laugh:

äsch i Värmland har de inga brevbärare de kör med brevduvor , å på vintern klaarar de inte att öppna brevlådorna :laugh:

Du kommer INTE att ångra dej! Jag har ju iofs en Bole-tunna men skitsamma vad den heter det är ju samma princip på dom och den är värd varendaste krona. Den första vi köpte var det ju nåt fel på så den fick vi utbytt men den nya funkar så underbart bra. När vi hade -32 grader så ångade det av vattnet och det var alldeles ljummet och dom dricker som bara den.

Nu ska jag och dotra gå ner och sätta på pållarna sina grimmor utifall att det bär i väg med dom när byfolket brakar i gång på fyrverkerierna :grin:

Gör en rallysväng in här och säger GOTT NYTT ÅR mina vänner!! :banana:

Detta år kan bara bli bättre och överlevde jag 2010 så ska jag klara detta med en dans :laugh:

Själv var jag uppe halv sex i morse och åkte till stallet och tog utsläpp och pyssel. I natt hade Kelly legat ner och sovit i boxen ( Av bajsen på skinkan och spånet i svansen att dömma) så det betyder att hon helt funnit sig till rätta.

Åkte hem och kröp ner i sängen och vaknade inte förens klockan 12.00 :eek:
Det blev nog en rejäl urladdning efter igår. Sen har jag farit runt som en virvelvind och fixat för kvällens lilla fest. Det blir lugnt. Ett par som nyss fått barn och de har en son till som är Filips bästis. En lagom grupp idag. Har ingen aning om vad som vankas till förrätt och efterrätt för den står de för. Men Peter har skottat fram Webergrillen så här ska helgrillas oxfilé, göras hasselbackspotatis, en hemmagjord pepparsås med en skvätt rödvin och fransk senap i och en sallad till det med fetaost, rödlök, tomat, roccola och lite annat purgas i....Givetvis blir det rödvin i glas också ;)

Ha en toppenkväll runt om i landet alla vänner. Kram på er :love:

ähummm harkel hmm .. rocket mattes gullefjun :angel: säger inget mer näpp ,,,tyyst min mun får du socker :laugh:

spjuvern rocket :rofl::banana::bump:
Nä, är nog lugnast att du inte säger nåt...hmpf...
räcker upp handen :laugh: intygar att snön är väääääldigt mjuk , dock kall särskilt den som kommer innanför kläderna :laugh:
Den där snön är förb*skat kall innanför kläderna...inte mjuk!!! Jisses, fick en hel hög innanför kragen sista ridturen och blev blöt ända ner till underkläderna...huuuuu!
Du kommer INTE att ångra dej! Jag har ju iofs en Bole-tunna men skitsamma vad den heter det är ju samma princip på dom och den är värd varendaste krona. Den första vi köpte var det ju nåt fel på så den fick vi utbytt men den nya funkar så underbart bra. När vi hade -32 grader så ångade det av vattnet och det var alldeles ljummet och dom dricker som bara den.

Nu ska jag och dotra gå ner och sätta på pållarna sina grimmor utifall att det bär i väg med dom när byfolket brakar i gång på fyrverkerierna :grin:

Jag la på mina hästar reflexgrimmorna för flera dagar sen. Dom syns SÅÅÅÅ bra...och det är väl nödvändigt med en sån äventyrare som Rocket här är...suck!

och jag funderar fortfarande.. man maste alltsa ha vatten TILL baljan och elektrisitet ocksa formodarjag.. nu om man INTE har det, vad gor man da?? jag har en 20 liters historia som jag fyller pa flera ganger om dagen, vattnet hinner inte frysa i dar..nej jag avstar nog for just nu och forsoker fa 140 000 tillsammans sa jag kan fa mig en ny barn dar jag har en aisleway och jag kan satta in en varmesak sa jag kan pyssla med mina pallar.. Stackars valdemars lugg var frusen nar jag skulle gora om den haromdagen.

Om nagon vet ngt om hur man gjuter en platta av cement 7x10 i storlek yes pls sand info..

vantar nu pa klockan skall ticka lite mer, vill ju inte ha in dem odjuren for tidigt.. och de har fortfarande massor av ho kvar ute.. maste atas innan man kommer in och far mojot..

toots pa er yalls

Aha,vi ska bygga stall i mars!!:D

Gubbtjyv,ja det har väl kanske varit för kallt för att flyga oxå,kan jag tro!:d

Haver nu tagit in hästarna,blev som vanligt kvar alldeles för länge i stallet o glömde kalle kalkon i ugnen..... tror ni inte på f-n att jag reducerat honom till en kyckling...:devil: Mycket grönsaker o potatis o sås,kan det gå tro???

Nähä,gott slut,alla!! Nu måste jag fixa käk!

Men fyyyy, stackars stackars er älgen! Magsjuka är så jobbigt. Jag hoppas ni blir friska och pigga snabbt.

Skulle kunna berätta länge om vilket :devil: elände vi hade på jobbet för ganska exakt ett år sedan när precis alla i personalen utom två eller tre (inklusive alla upptänkliga vikarier) samt i stort sett alla boende på mitt jobb insjuknade inom loppet av tre-fyra dagar. Totalt 46 personer!!!!! Jag kan ju säga att vi släpade oss till jobbet så snart vi ens kunde stå på benen till slut. Katastrof var bara förnamnet.

Varje gång du beskriver denna ångande "badtunna" Ser jag ett bild. När man kommer ut till hästarna, sitter de alla i denna ångande tunna med bara huvudena över vattenytan.:D
Jag är säker på att mina skulle njuta det.
Riskerar man inte att det blir så kalt att komma upp, att hästarna lever hela vinterhalvåret i tunnan och envisas om att ville ha all mat serverat där?:p

Tajger & Karin. Jag vill gärna hänga på ngn gång! Jag passerar förbi ett par ggr/år när jag ska hälsa på släkt o vänner. Och så vill jag ju SÅ gärna träffa Karins åsnor!!!!!

Det räcker inte med foto - vill se FILM! :)
Tränaren rekommenderas alltså?
Det är bara att hojta när du kommer, då planerar vi det.
Jag ska prova att komma på en bra åsna film.:D

karin varfor tar du inte och spanner for dina asnor och kommer pa ritten? det ar bra korvagar ocksa dar sa inga problem.. och jag vet att i alla fall valdemar behover vanja sig vid "longears". Plus de ar ju sa sota.. LOL risken finns vi alla bara satter vara hastar i hagen och star och gullar med the donkeys halva natten.. lol. morots kontot gar ner fort denvagen..

Nu maste jag fraga, vad slags asnor ar de? Jag ar ju van med scicillian crossdonkeys, alltsa de sma, gra med "kors" pa ryggen, bade vanlig storlek och miniature.. Men vet att det finns andra varianter ocksa.. ar dock inte hemma pa dem.. Granne anvande sina asnor som vakthundar till sina far.. fungerade utmarkt.. Och om du ngn gang skulle vilja ha en mule sag bara till, Mirri kommer och "levererar". Yep, det finns faktiskt en avelsforening for arab/donky crosses.. toppenhastar, aven satt dem pa tavlingsbanan, dock ar de inte godkanda som "halfarabians" lol.. undrar varfor..

Hade tankt svara lite andra men maste ta in mina pallar, det borjar ju bli sent.. och jag vill sova i vanligt tid i afton.. ha det, aterkommer..

KL*

Här står en stek i ugnen.
Jag och sonens flickvän skulle ta in hästarna och bara borsta en stund, men sen blev det sadling och hon fick testa Trullan en tur. Tjejen är islandsryttare som tävlar på hög nivå, så jag var väl beredd på att få ser Trullan strutta iväg from som ett lamm, så att jag fick känna mej värdelös. MEN Trullan bråkade lika mkt med henne, så det är inte personligen tydligen :D

Imorgon ska vi testa igen fast då får hon nog ta Lasse.
Vet inte hur länge våra ska va ute ikväll. Än så länge har det småskjutits lite, men jag väntar så länge det går. De brukar massakrera boxarna om de står inne för länge :)

Ha ett bra avslut alla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V