TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Eftrsom jag alltid kommer till läget att jag är tvungen att minska användandet av smilies, så blir det två poster:laugh:

jag hade en diskussion med min stallkompis, några år äldre än mig, om ridning när man blir äldre. Våra flingor är 4 resp 5 år och vi insåg att vi kan rida dem tills vi är 75! Då kom vi på att vi måste ha check listor att bocka av på innan vi ger oss ut, annars kommer vi säkert rida ut utan det mesta, eftersom det är kvar i stallet :rofl:

Detta efter vissa ridturer utan väst, hjälm, åtdragen sadelgjord, mm som vi lyckats med. Tränset brukar vi dock komma ihåg;) Blev påmind om detta av den fantastiska Cow girl på filmen, hon har säkert alla hästar hemma även om inte vi har det:p

Vi kommer att ha en kanon helg hos Kat, och visst skall vi jobba så att verktyg/utrustning/vi glöder, sen blir det vin och skrämselhicka för alla inom 10 mils radie. Ljudet färdas långt på landsbygden:p

Vi var ute på en kvällstur i går kväll, långa galopper i snön i mörkret med pannlampa, prinsessan verkligen älskar det, igår fick dock jag välja väg:angel: Tycker fortfarande att det är för kallt, men det tycker jag å andra sidan ända tills termometern visar mer än 10+:o

Nädå, det blir inga större smällar här ute i skogen heller.
Lite pangar och ljussken från småbyarna omkring bara.
brukar ta in dem lite tidigare, runt 20, och sen går jag ner och kollar till dem, mockar ur lite och ger natthö.

Jag och sonen med flickvän ska äta lite gott bara. Sambon jobbar, men har lagt en lucka så att han oxå kan komma hem och äta.
Sen blir det lite ICA-cider och tv / dator bara.

Öppnade precis ett Tradera-köp , ett reflexländtäcke, åh jäklar vad stort det var! Brukar ha allt i full på Trullan, men detta såg jättelångt ut.
Men det gör väl inget om det hänger ner över rumpan? Ska kolla och se om jag ser nån bild med nån som har liknande täcke. Tror det är det som Hööks säljer.
Har ett mer rundsytt som är ok , oxå i full, men det är mer mot orangegult, och jag vill ju matcha hennes fina :) luva.

På den gamla sidan här hos oss brukar det vara ganska lugnt med raketer, vi tar ändå in dem lite tidigare för säkerhets skull och låta radion och lyse vara på tills allt smällande är över. Ingen av dem reagerade något speciellt förra nyår, så det skall nog funka i år också:)

Jag kollade precis upp hur långt det är till de värmländska skogarna, det var ju inte alls farligt långt, jag hade gissat på det dubbla:o

Jag tar nog in kusarna lite tidigare än vanligt. Såg idag att de var lite yviga, särskilt min kuse. Kan vara vildsvin, men jag tror mer på att det beror på smällare.

Idavallen - jag drar minsann åt sadelgjorden, men kan ändå landa på rumpan då kusen är rund som en boll... Har en sten som jag brukar ha som hjälp att kliva upp så sadeln inte hamnar under magen... Ytterligare en ursäkt för att använda pall :angel:

Jag ska nog också prova radio.

Min första häst fick lyssna på grammofon när jag tyckte att han kanske kände sig för ensam - ni vet den där manicken med snurrande skivor på... :)

Gapskratt, ja fasen vilken syn det skulle vara ha ha ha ha En slurk vin eller whisky sen åker luggen bort hihi

På den gamla sidan här hos oss brukar det vara ganska lugnt med raketer, vi tar ändå in dem lite tidigare för säkerhets skull och låta radion och lyse vara på tills allt smällande är över. Ingen av dem reagerade något speciellt förra nyår, så det skall nog funka i år också:)

Jag kollade precis upp hur långt det är till de värmländska skogarna, det var ju inte alls farligt långt, jag hade gissat på det dubbla:o

Runt 3 timmar från dej va?

*KL*
Nu har jag läst upp tråden!!!:eek::love:
Jag köpte en ridlektion igår.
Det är en ny ridskola som precis har kommit. Lektionshästarna är utbildat i dressyr till grand prix nivå!
Det var ju roligt att prova att rida piaff, galopppiruett och sådant på sin första ridlektion. Ridläraren är riktigt bra på att undervisa, jag lärde mig jätte mycket.
Jag är så inspirerat, tyvärr var jag på jobb hela dagen idag, men imorgon, då ska det tränas!
Jag var där med en kompis, vi tänker fortsätta med att gå till ridning där.:laugh:

ok det ar 450 km fran mig till hargshamn som ar ute vid kusten oster om uppsala om det hjalper ngt.
det skall ga att kora pa 4 timmar.. katrineholm har jag ingen aning om men rakna 3 timmar fran har till orebro om ni inte har massor av pitstops och sant..
beroende pa hur mkt drickande och atande och hur sent det blir fredag kvall ar vi nog i gang runt 11 kanske? Jag ar val uppe och foder djuren 8 men ser nog garna sangen igen.. men jag maste snart fa reda pa hur manga som kommer sa det finns mat i huset.. kaffee finns det alltid. men vi kan ju tyvarr inte leva pa det..

Dock skall det bli skoj med besok. Hander inte alltfor ofta har i skogen och det ger mig en anledning att forsoka packa upp de lador som fortfarande star i vardagsrum/sadelkammare och vantar.. Inte klokt vad saker man samlar pa sig och hur fort det gar.. Det ar bra att flytta, man kan rensa.. Tyvarr var det inte jag som packade nar jag flyttade hit, sa aven skrap fran gamla stallet akte med.. som jag hittade ett ar senare.. lol..

Om ngn har de dar uppblasbara mattresserna som ar lite hogre sa att saga, ta garna med, jag har 3 som ar ganska vida, tva kan sova pa en, men vet inte om det ar nog. jo jag har en taltsang ocksa..
och ngn far ta min sang sa tar jag kokssoffan.. en forlangningskabel kan vara bra att ha .. jag har tva men slang garna in en..

Jag har idag tankt pa Voffie och undrat hur hon mar.. Ville inte ringa men sande en sms till henne med styrkekramar.. Forstar fullt att hon inte har varit har idag, men hoppas hon orkar komma tillbaka i morgon och livet inte ar alltfor hart for henne.. Nar man forlorar ngn tar livet manga ganger en vandning som man inte raknar med..
Nu skall jag fa ngt mer gjort.. Jag blir faktiskt inspirerad av the excitment fran er alla, och aven om det gor ont i kroppen sa har jag sagt att banne mig, satt igang.. och det blir ngt gjort i alla fall..
toots

Klart att du ska sova i din egen säng! Du får säga hur många - max som kan sova över så får vi/jag rätta oss/mig efter det.

Det går att ha knytkalas... Potatisgratäng, kyckling - You name it! Eller tacos!

Jag är iofs en katastrof i köket (jag brukar säga att jag inte är något kap för en hungrig karl... ;) ), men kyckling o tzatziki är jag en fena på. :idea:

Vila nu! Ja, jag hoppas att Voff oxå vilar och kommer tillbaks snart.

Vet inte,tror jag har sagt att jag kommer,eller? Förvirrad som vanligt:angel:

Har oxå tänkt på Voffie idag....hoppas ändå,mitt i all sorg och smärta, att det blev "bra" och minnesvärt,kan man säga så?

Idavallen,vilken sida av Katrineholm bor du på? Jag är ju ursprungligen från Västerås o mina föräldrar har sommarstuga i Hjälmaresund,så jag har vistats rätt mkt i de trakterna! Sultans konditori,finns det kvar? Mmmmm,potatisbakelse:love:

varfor skall jag inte lata ngn anvanda min sang nar det gar tva personer i dar... jag kan inte sova bredvid ngn, sa darfor tar jag kokssoffan som jag for ovrigt hanger ut i ganska ofta.. hard som en sten och mkt bra for ryggen..

just nu om folk inte har ngt emot att dela de dar mattresserna, sa har jag plats for 8 personer. eller rattare sagt jag har sangplats for sa manga. men det gar nog att klamma in nagra till lol.. om fler folk vill komma, ja det finns campin som har stugor nara till har som jag kan lana.. och eventuellt jaktmastare torpet som ligger nagra hundra meter upp finns, beroende pa om Henrik ar hemma eller inte.. dar gar det val in nagra stycken.. jag sager som sa, de som vill komma far, bara jag far reda pa i god tid sa ordnar vi sang och sittplatser.
tillbaka till tvatten.. nattis yall

Nääää,inte jag heller:angel:

Kat,jag har liggunderlag,duger fint åt en gammal motorcyklist som campat i sina dar!:D
Knytis tycker jag oxå låter bra,faktiskt! Annars blir det ju en jäkla peng för dej,och det är ju inte meningen!

KL

Nattningen är avklarad och dom har allt dom behöver. Det har snöat till o från i kväll men just nu är det uppehåll men ska tydligen bli mycket i morronkväll. Bra, då kanske ljudet från alla smällare och raketer dämpas lite iaf. Förhoppningen nu är att dom börjar smälla och skjuta raketer medan det fortfarande är ljust så hästarna hinner vänja sej lite innan det brakar lös vid midnatt. Ja vi får ta det som det kommer, dom får ha grimmor på sej i fall att dom sticker så det går att få tag i dom.

Tankarna har varit hos Voff i dag och jag hoppas att det inte har varit alltför svårt för dom. Håller med dej Cho, hoppas det ändå blev minnesvärt och fint trots allt.

cho, visst ar liggunderlag ok men det ar torpargrund, och golvet ar INTE isolerat.. du far nog kora dubbla i sa fall lol.. och ta med tofflor, jag sitter har med ulliga saker pa mina tassar men fotter ar som isbitar i alla fall.. dock far vi hoppas det ar lite varmare an nu i march.. men aterkommer val med rapport om vader nar det ar narmare..

brimmis, grimmor ar smart idea, och sa lange smallen inte ar rakt dar du bor sa kanske pallar star och tittar pa allt pa himlen.. man vet inte vad de tanker de smal liven.. lol..

nu skall jag hitta sangen.. nattis igen.

Norpar sista knappen och passar på att önska alla en trevlig nyårsafton. Jag ska strax åka ner till jobbet (orkar inte promenera idag) och när jag slutar klockan halv fem hoppas jag att maten ska vara i det närmaste färdig. Det blir kalkon idag :d Förmodligen somnar jag i soffan vid tio - halv elvataget sedan :)

Ha det så gott allihop, jag tittar nog in här i kväll en stund.

morgon , nyss hemkommen efter en natt på jobbet , hästar mummsar hö i väntan på hovis ankomst.

Fossingarna måste ju vara fina vid inträdet på de nya året , vilket förmodligen kommer att vara rätt likt de gamla:)

Förmodligen avstår jag firande vid klockslaget , varit igång 35 timmar så med stor säkerhet jobbar jag på sågverket vid den tiden:)

från oss alla i skogens bryn till er alla GOTT NYTT ÅR och gör och lova nu inget jag inte skulle göra :laugh:

Berätta mer om ridskolan!!! Ridskola med GP-hästar???? Låter spännande.

God morgon Gubbtjyv! Blir en lugn kväll här med, men jag lär vara vaken till tolvslaget då hästarna går ute...måste kika till dom och se hur dom reagerar. Hoppas dock att det här ute i obygden inte blir så mycket fyrverkerier men å andra sidan drar man som regel av lite studsare och annat som smäller högt...lite vilda väster, liksom...

Gott slut alla och ETT GOTT NYTT ÅR !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar