TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

@Lilla Grodan - en sådan mannick med snurrande skiva på har jag här med Lynyrd Skynyrd snurrandes.. Spotify är super, men jag gillar att vara lite vintage/retro ibland :)

@Alla - Ni är fantastiska och duktiga och jag blir så inspirerad av er! TÄNK på vad ni har åstadkommit i år! NYÅRSKRAM TILL ER ALLA!

Kvällen ska tillbringas med mor som hämtas hit. Ska kika på JVM ikväll - två "små" kusiner till dottern spelar och då är det ju extra spännande! (Junior-VM ishockey).

Nej, inget träns putsat.
Dottern behövde toaletten. Stackarn.
Men nu kanske man skulel passa på?

Vi får avlägga rapport i morron du och jag om hur natten avlöpt. Mina är ju ute dom med så det ska bli lite spännande. Tur är då iaf att grannens hingst är inne om nätterna så det blir då inga barn gjorda om dom drar :angel:.

Solen håller på att böka sej upp på himlen så jag hoppas att det blir en fin dag i dag. Vi ska köra in en halmboll i ligghallen och jag håller alla tummar och tår för att hönätet kommer idag och gör det inte det så ställer vi in höbollen ändå.

Kvällen blir lugn, vi ska fira med våra kompisar som vi firat med få se.........det måste bli 11 år nu :eek: Kors va tiden går när man har roligt! Den ena kompisen har vuxit upp med travhästar och har haft egen så jag får bra hjälp om dom sticker.

Ett Gott Nytt År önskar jag Er alla!

25416599.jpg

Har eländet gett sej nu? Usch och tvi för magsjuka! Så här års brukar magsjukan komma som ett brev på posten till äldreboendet där jag jobbar så du kan ju tro att jag är glad att slippa vara där nu.

Skit var just rätta ordet.
Men bara en hutt?? En pava menar du:idea::angel::D

Börjar se ljuset i tunneln nu.
Tänkte försöka se om det går servera mig och övriga familjen något ätbart.
Vi har alla sprungit samma gatlopp, men förhoppnngsvis är det värsta över nu.

Kl

Kom bara att tänka på de där dekalerna som fanns i bakrutorna på bilar förr(?).Vi gör det-saker.Vi skulle kunna ha en.Hästgalna tanter/gubbar-GÖR DET PÅ PALLEN:).Vet att det inte gäller alla här än.....men... förr eller senare kära ni;)

Berätta mer om ridskolan!!! Ridskola med GP-hästar???? Låter spännande.
Ja så är det. Hon har två hästar, den ena är 17 år och har tävlat grand prix. Han tävlas inte längre, men är en super bra elevhäst. Den andra är 11år och tävlas fortfarande(GP), men används även som elev häst.
Det är en upplevelse jag vill rekommendera! Hon har precis flyttat hit, så billigt är det också.
Kom hit en dag och prova! Det är värt resan, jag lovar.

:D En sån dekal vill jag ha...... Boka in mig på en :D

Äntligen ledig.... skulle jag vilja sammanfatta statusen just nu....
Sen jul har veckan varit hysterisk... Väldigt sena kvällar...
Men nu stundar nytt år.... och förhoppningsvis ett lugnare år på jobbfronten...

Här hemma har det inte hänt speciellt mycket med damerna... Hästträningen har bokstavligen snöat in... Det blir bara lite enkel grooming av damerna i samband med kvällsfodringen. Förhoppningsvis blir det även ändring på det nu på nyåret... Jag har ju i alla fall rätt mycket plustid att ta ut... så en dag extra ledigt varje vecka i en månad kan jag ta ut om jag vill.

I kväll kommer mina damer att få stå inne ... Tar väl in dem rätt tidigt... men planerar att släppa ut dem igen efter att det värsta bombardemanget är över..
På så vis får jag ju sov morgon i morgonbitti ;)

Övrigt så skall dagen ägnas åt köksarbete... En trerätters nyårsmeny skall förberedas... Lite jaktkamrater kommer hit och firar...

En sillbaserad entrèrätt... till det serveras en god öl..
Älgstek med trattkantarellsås tranbärsgelé och potatisgratäng... vin till det.
Fruktsallad med vaniljgrädde... och till det serveras ett glas portvin..

Sen vickning frammåt nattkröken bestående av lite fina ostar och kex...

Gott Nytt år på er alla tanter och gubbar....

Ja, jag lägger in en rapport senare om hur det gått. Vet ju att Rocket gillade fyrverkerier i Småland men Lilly kan bli lite uppvarvad. Hoppas nu att Rocket har en lugnande verkan på henne när han är äldre. Han är verkligen en cool kille:love:

Jag har haft många hästar genom mitt liv, men aldrig en som var räd för fyrverkeri. Så jag känner mig trygg. Många kor blir rädda! Min granne har kor som blev rädda ett år, så nu går de annanstans klockan tolv när de ska skjuta nyåret in.
Jag kommer ihåg en nyårsnatt där en stor tjur fick panik och kom ut av stallet på tolvslaget. Den jagade in alla folk och förstörde alla bilar som stod ute längs vägen. Vill säga alla gästars bilar. Som tur var skadades ingen, inte ens tjuren.
Vem sa det är tråkigt på landet?!!

Ja det nyårsfirandet var det garanterat ingen som glömde!Herregud:eek:!

Lösa tjurar ja..I höstas,korna var inte installade än men morgnarna var mörka,jag hämtar min tidning vid 4:30.Går då förbi brorsans gård.Samtidigt tar de in för mjölkning.När jag är halvvägs ringer han på mobilen,säjer du kan inte gå förbi nu för tjuren är inte med korna in i lagården.

Istället för att gå hem väntar jag(och hunden) i mörkret.Jag ser ljuset från deras ladugårdsdörr,så jag tänker att jag ser när tjuren går in,vill gärna ha tidningen:grin:.Då ringer han igen:Bara så du vet så försvann han nerför backen åt ditt håll.:eek:Där står jag i mörkret och vet inte om tjuren kanske är strax intill.Vände och försökte gå lungt men efter några meter så blev det rusning hemåt.Hunden blev uppskrämd av mitt konstiga beteende och fattade ingen ting.

Tidningen fick vara den morgonen::D!

Var, Karin, var? Jag som bor i krokarna tycker det låter intressant!

Annars är stallet gjort, nyårsbadet avklarat. Ingen champagne än dock, eftersom vi ska ut och köra en runda först.

Vi firar med goda vänner inne i stan, börjar väl närma sig 15-20 år tillsammans. Men det är lite smolk i bägaren, då mina tankar en sån här kväll går till min bästa väninna, som vi hade firat ihop med i 21 år när hon för drygt två år sen dog när hon backades på av en bil. Hon fattas mig:cry:

Men, livet går vidare för oss andra, om än lite fattigare, så

GOTT NYTT ÅR, allihopa!

KL

Välkommen Tant Anita:D

Iaf, läst ikapp mig i tråden å ser att ni avhandlat både overaller, snömängd,gamla fornminnen och handhygien vid fika dags...

Kan ju säga att fornminnen har jag massor av, fast inga hästar är inblandande i dom, overall skulle jag inte överleva utan vintertid, snömängden fortsätter växa för varje dag och detta om detta att komma ihåg å tvätta händerna efter ett stallpass/ridtur är det dåligt me....:o dessutom så är jag ju en urusel husmor som obestridligen HATAR allt vad hushållssysslor vill säga, dammtorkar 1 ggr per år och alltid drar in hästprylar, foderhinkar å halva höbollen med mig in på kvällen.... spånet i trosorna är mer en regel än ett undantag och jag vet faktiskt inte i ärlighetens namn hur ända in i h-vete det kan hamna där.....:crazy: det är ju inte som om jag struttar runt i boxarna med bara trosorna på heller..... å jag har aldrig fått maken till att kuckelimucka i spånet heller så det kan inte vara orsaken...så jag VET INTE varför det finns spån där....:confused: dessutom, jag är ganska övertygad om att det inte är så pass torrt så det boder damma spån just där...men iof, kanske....om det läcker från själva skallebasen...rakt nedstigande...:angel: JO, så är det nog.....

Well well... förutom att El Camelo med kompizar fick blinka rejält snabbt för att inte ögonfransarna skulle frysa ihop i går har vi inte gjort så mkt ( Göte hade inte fattat det, så han fick uppleva att vänster öga förblev stängt för ett par sekunder:grin:) Minen han gav när ögat inte gjorde det som var tänkt var totalt obetalbart.....:angel:...Såg nästan ut som en fågelholk... ni vet..så där frågande, vandrande blick och gapande mun.....

Idag har jag blivit väckt av lillprinsen som vid detta laget är hela 5 månader...ojojoj, mosters lilla korv.... Ni kan ju tro att jag snosar, gosar, smakar, kelar och kramar den lilla.... Dessutom ska jag lura med den lilles mamma på en redig tur med pållarna... har längtat mig fördärvad till att få rida i sällskap av henne igen... vi var alltid ute tillsammans med våra hästar medans hon bodde här och det blev ganska ensamt när hon flyttade hela vägen ner till Skåne...

Vi har klarat oss från kräksjuka vilket är skönt, dock ropar jag inte HEJ innan vi är över bron, den kan slå till när som helst och hur som helst...

Jag och pållarna vill iaf önska er ett GOTT SLUT och ett GOTT NYTT ÅR, vi ska äta gott, njuta underbart sällskap och lyssna vad hästarna säger vid tolvslaget inatt...för det vet ni väl...att 1 ggr per år, alldeles när året är sekundernytt kan vi människor höra vad hästarna säger med ord vi redan kan...så, mina vänner.... lyssna tyst och klokt så kanske ni får höra lite pålleskvaller.....

KRAMAR i tusen....

Oj vad det har skrivits,nu har jag läst ikapp:D
Fuskade och firade nyår igår med god mat o dryck eftersom jag jobbar inatt.
Hmm om det blir som vanligt så kommer väl jag springa runt fräsande,spottande som en ilsken katt och med håret på ända,när man får in såna som gjort det dom inte ska:mad:

Ja, det är definitivt inte tråkigt på landet. Här underhåller Rocket mig mest hela tiden:mad:!

Pratade med en vän i telefonen, kikade ut och vad tror ni jag ser????? Jopp, en Rocket som hängde i tråden och käkade hallonbuskar...uppenbarligen var det ingen stret i tråden där inte:cool:.

Blev till att studsa ut med mätaren i högsta hugg och kolla VAR det slutade leda någonstans och vi hittade ett par ställen som genast rättades till. För säkerhetsskull kollades hela stängslet kring hagen och så la vi till lite på baksidan av ladan...Rocket är uppenbarligen lite av en bäver också...En telefonstolpe utanför hagen har också fått spår efter Rockets tänder...BRAT!

När vi kollat överallt på tråden testade vi det som är längst bort från aggregatet...5000 volt:devil: . I pannrummet står nu en flasta "antibit" på upptining och så fort den är i spraybar form ska jag ut och spraya...he he he...

Nåja, vi har fått motion så här på årets sista dag :)

Hej alla glada!:laugh:
Hugger en knapp i högen o skriver till alla o ingen!

Stallet klart o skinande,bara att ta in när det är dax:laugh:
Solen skiner,det är riktigt härligt!

Kalkonen i ugnen. Hoppar förrätt iår,men grannen tar med efterrätten som ännu så länge är hemlig..... spännande!
Det blir väldigt enkelt o avslappnat,vi har ju stall o hästar att se till,både grannen o jag.

GP-hästar på lektion låter spännande! Man kanske skulle ta några lektioner? Har ju en (snart)6-åring som är blivande GP-häst:D eller om hon ska bli hopp häst?:confused: Har både dressyr ryttare o hopp ryttare som rycker i henne:love:

Nåväl,min nyårsafton blir iaf lite lugnare än vanligt,jag är ju ledig:laugh: Annars brukar jag oxå låsa in såna som gjort sånt dom inte ska:crazy:
Jodå,lite spott o fräs brukar det bli,både på mej och dom!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar