TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tja,vad jag kunde se hade hon inte ens börjat med pall ännu....
Så oddsen för en annan är väl sådär:crazy:

Hon verkar ju inte så lång heller...jag fuskar ju med att ha mindre hästar :o ...*men jag har en pall*...så det så :angel:

Måste ju vara ärlig o säga att jag inte alltid använder pall..... Trots åldern!!:D
Så det kanske finns hopp,då? Annars är ju mindre hästar ett bra alternativ!

Morr morr, 1051 och jag har nu vaknat for andra gangen.. var ute och fodde pallarna dressed i vanlig utstyrel... ni vet den dar tomatmorgonrocken och militar grotrock och tofflor/uggs.. kom tillbaka in och det var sa morkt och kurigt sa det blev sangen igen.. Inte for att jag kanner mig mer vaken nu, men det ar ljust i alla fall..
skall val forsoka fa ut djuren, dock snoar det igen..hade ju tankt hamta foder idag men ar inte i mood for att ge mig ut pa vagar..

tant brimmis: pic of blingflingor ar ett maste..
tant piraja: liten hast ar helt ok, sno pa magen killar sa gott och klart man blir inspirerad att ta en gallopp... och tank, inga problem med komma upp pa palle, en vanlig pall racker...

usch min hjarna ar helt mosig idag... alla ha en underbar dag, sno eller inte..

Jösses!!! Jag har ju inte hunnit igenom dom gamla!! Vad flitiga ni är!!
Jag har en fråga. Finns det några tanter eller gubbar i närheten av Svedala, Staffanstorp, Genarp? Jag letar lösdrift till mina två kallblodsgodingar!!! Har inte bott här så länge och har inte så stort kontaktnät när det gäller kusarna. Är en halvtokig västgötabonntös med norrländsk make och halvstor dotter som är ett hopkok av västgöte och skåning:rofl:
Någon??:banana::banana::banana:

Så här såg det ut i förrgår :)

31975424.jpg

Overallen är en XL och jag ser ut som en jättemänniska i den...men är faktiskt inte så stor :o

ni har sno.. inte alls sa mkt har..och inte har jag ngn overall heller.. kor med den grona grotrocken aven till ridning.. lol. vinter ar det allt jag har som ar nagotlunda varm.. mitt problem ar fotter. just nu gar jag i mina fula uggs stovlar. men sa ar jag ju inte mer an nodvandigt heller..kroppen ar inte gjord for detta klimatet..
jag hoppas och ber att jag inte behover vara har nasta vinter, sa jag slipper kopa mer varma klader.. normalt racker det med blunnies for vintertid, men alltsa inte har..
det ser skont ut dock, och du har ju en bra bit till snon.. lol.

NU har jag kommit igenom alla tant och gubbtrådar. SOM jag har garvat!!! Vilka störtsköna människor ni är!:rofl::rofl::rofl:

Nån, minns inte vem nu, skrev att det skulle va skitkul att köra ihop alla i verkliga livet och träffas.....jisses vilket liv ha ha ha ha ha

Såg att det är en och annan tosing från mina hemtrakter också! Jag är född och uppväxt i en liten liten byhåla som heter Korrebo. Ligger inte långt från Ulricehamn! Gick gymnasiet där ha ha ha Före finska vinterkriget hihihi

Nu får man väl jobba lite, men ikväll när hästarna fått sitt så blir det trådläsning och ett stort glas Mackmyra:d

PS... använder pall...jag är två skitar hög (och står på den ene) med en jättenordis på 165..DS

Senast ändrad:

Så här såg det ut i förrgår :)

31975424.jpg

Overallen är en XL och jag ser ut som en jättemänniska i den...men är faktiskt inte så stor :o

Världen skönaste overall :bump:
En sådan stoltserar jag oxå i ,det var ett lyckat köp :banana:

Helt plötsligt kan en ovan vinterkronobergare stå ut med lite kyla.
Det är ju andra vintern i rad med en massa snö och kyla, så det är lika bra att vara rustad. även om man ser ut som en jättebaby :rofl:

Ni är alltid lika fina :) Ser harmoniska ut .

Vilken fin overall! Är det Julas?
Jag har inte provat rida med min röda än. Sen jag köpte den har det ju legat runt -6 och jag är rädd att jag blir ännu mer michelin-lik än jag är i vanliga fall :)
Nu rider jag med fleecefodrade leggings under ridbyxor. Funkar bra än så länge.

Tänkte ha min när jag kör rockarden, vilket ligger på hyllan ett tag till.

Japp, det är en Julas-overall. Underbart skön och något eh...stor :o Men, det behövs så inte benen åker upp så långt. Ska sy dit lite attiraljer som förhindrar sådant längre fram.

Kom just in från en skön tur i skogen. Det är snö, snö och ännu mer snö. En hel del av det lyckades hamna innanför min krage...iiiiih, vad kallt:crazy: Men annars var det en skön runda. Lilly var lite busig och drog flera gånger, körde ner huvudet i snön och blåste och sen JIPPPIIIKAJJJEJJJ:bump:...ha ha ha, snacka om ponnytag :)

Rocket hade lyckats ta sig ut ur hagen när vi var borta. J*drans illbatting!!! Nu har han inget täcke på för han behöver påminnas om att det gör ont att gå på staketet:devil:

Så här ser det ut i vår skog:
31975762.jpg

haha den dar rocket.. han far skylla sig sjalv om han fryser da.. man SKA inte ga ut genom traden, avenom den inte ar pa..

jag ar lycklig, mina respekterar trad, nar valdemar kom "lyckades" jag satta handtaget pa hans nos, och strommen var pa.. lol har aldrig sett en hast flytta sig bakat sa fort ngn gang. lol. nu behover jag bara visa handtag och han gar..

skall ut med vatten igen har, -14 och kallt. men pallar ar glada.. jag haller mig inne och eldar ivag i spisen..

och tack tant pinto for samtal och "overraskning".. ser fram emot nasta vecka..

toots till er alla

oh nej, du har fatt den dar vinter buggen som inte ger sig.. men jag maste fraga, fick du ditt trans polerat?? LOL.. kanske var det doften av putsmedel som gjorde revolt pa dig..

hoppas du mar battre snart och hall dig ivag fran de du inte behover se.. och snart, snart blir du battre.. trakigt att det inte ger sig..

Tråden är på för fullt här...ger 5000 volt ut. Bara det att täcket skyddar honom, vilket han upptäckt tidigare och då går det ju att knata på...rackarns buse:mad:. Det är dock inte så kallt här och ingen nederbörd så han kan gott vara utan täcket. Lilly däremot jobbas ju så pass varm att hon behöver lite extra skydd.

Har oxå stått o ryckt i en såndäringa overall,de finns ju oxå på "mitt" varuhus:D
Men ångrat mej när jag kommit att tänka på: Hur gör man när man blir pinkenödig??? Alltså,jag vet hur man gör! men det blir ju så jämrans kallt:( eller??
Jag kan ju pinka fem gånger i kvarten,beroende på hur mkt kaffe jag bälgat i mej!!

Älgen,din stackare!!:cry: Men se det från den ljusa sidan:idea:,alla träns o sadlar som behöver putsas/rengöras tar du lämpligen med dej in på toaletten:D
Han märker nog inget:angel:

Jag ser till att gå på toaletten det sista jag gör innan jag drar iväg till skogs. Har inte krisat än...:o

Älgstackare :( ...provat att svälja hela kryddpepparkorn? Minst en tesked full! Varje morgon...så fort det är magåkommor på g gör jag det och har, peppar peppar, inte drabbats på många år nu :) ...Kram och krya på dig!

Nu så har det provats blingbling-grimmor och jag blev så ledsen, den ena passar kanonbra medans den andra har ett nackstycke som är cob men underdelen av grimman är ponny så den är alldeles för trång :cry: Men jag ringde till Hööks och tyvärr så var just dom grimmorna slut men det finns en som är snarlik och den skulle dom skicka i rosa så den får Winnie :laugh: Kort kommer strax.

ar det inte typiskt.. alltid ar det ngt som trasslar till sig. hoppas de far saker och ting ratt nasta gang.. far du behalla den som var fel eller maste du sanda tillbaka den?? om sa, skall de betala tycker jag.. yep jag ar gnidig idag..
men winnie i rosa blir sott. hon gillar nog det..

hur gar det med montage av din sittupp pall? jag hade det storsta besvar och hade behovt 4 hander lol.. kanske hubby kan vara hjalpreda..

nej nu maste jag gora ngt har.. toots igen

Här kommer det en bildbomb :D

Ina med nya blingblingen!

31975946.jpg

Winnies blingbling!

31975945.jpg

Åhhhhh, nu har vi oxå en pall :bump:

31975948.jpg

Hur gör man?

31975949.jpg

Så här tror jag!

31975950.jpg

Sötgrisarna mina :love: Var ju tvungen att kränga på Winnie grimman ändå så ni fick se hur fin hon var i den!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar