TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Shiiit. Kat kanske måste ringa saneringsfirma efter att vi har varit där och städat:crazy:

Hahaha det törs man ju inte ens tänka på! Det kommer att bli ett gapskratt som kommer att eka i värmlandsskogarna ända fram till hösten :rofl:

Välkommen fluffig till detta vanvettiga gäng :D Du har ju tydligen smygläst så då vet du hur vi är, bortom all sans och vett men vi är glada iaf :banana:

Fick mina blingbling grimmor i dag från Hööks men har inte hunnit prova dom. Kommer kort i morron sen har jag ju budat hem 2 auktioner på tradera, paddar och ett skitsnyggt brunt Claridge House (heter det så) träns så jag är nöjd och glad :D

Nu vill vi se kort på en blingflinga eller två snarast:laugh:

Japp och till hösten så börjar jägarna fundera på vart alla älgar tagit vägen för de har flyttat lååång bort efter vårat besök :D

Inte bara älgarna,nä det kommer att vara dödstyst i värmlands skogarna efter det,alla har flytt:D

Oj oj då är det ju risk att det blir tomt på flera ställen om planerna går som tänkt att vi ska runt på sk shoppingraider oxå:o

Åhhh vilken fin häst du har :love: Men fölis.......nää inte rider man på en fölis inte :D

Äsch,jag är inte orolig,härikring är djuren i skogen vana.....:D
Grannens son är hårdrockande trummis,å så bor ju jag här;)
Fast skogen ligger en bit bort förstås!

Skäms lite hon kommer nog alltid gå under fölis ,opps damen blir ju snart 4:o

Nu är det dags för kudden,natti alla som är vakna får se hur mkt jag har att läsa till morgonkaffet:)

ok det tog 3 tradar, men vi har nu blvit sa sammansvetsade som man bara kan bli pa ett internetforum.. vissa av er vet jag mer om an jag egentligen vill, som ni probably vet om mig. Men vet ni, jag tycker det ar ganska skont. manhar en vankrets som finns dar aven om man inte kan traffas dagligen eller prata med dagligen, det ar bara att poppa in pa buke och nan har alltid skrivit nanting..
och aven om det skall handla om hastar och vad vi gor med dem, det dagliga livet runt hasteriet ar ju lika viktigt det.. banne mig om jag inte skall forsoka ta mig till shoppingrundorna i sommar och sen ar det forstas ritten.. Jag onskar fler kunde komma, men om tant kamel kommer till torptraffen, och drar med sig piraja, da har vi nog fattmed alla..
Pa tisdag skall jag till stan (det ar karlstad det) och neurologen och fa en bedomning plus meds hoppas jag.. Idag har jag bara ramlat 3 ganger, alldeles av mig sjalv plus en gang dar fanta nastan satte sig pa mig nar jag holl pa att klia henne i tutteriet.. jag har borjat att anvanda en s.k vandrings stav nu nar jag har vingliga dagar..
Voffie, ar det dags for glasses?? har satts inte pa ngnting.. remember jag var inte "wanted"...
Och bra om jamn vecka.. jag ringer nar saker har lugnat ner sig och vi kan planera trippen.. kanske kor till dig och vi kan ta tag resten av vagen. eller lokaltrafik eller sa.. pain att parkera i stora staden Gotenburg.
Jag behover hjalp med overtalningen till herr gubbe att komma pa torptraff. Han kommer ocksa att vara som en tupp med alla honsen, men tror inte han "ger oss ngt" nar vi vill hahahaha.. Dock kan det ju bli skoj att se den dar swishing av andan med drinks i handen.. Fragan ar bara, TORS han komma hit?
Jag ser verkligen fram emot ert besok. Ni far ta det som det ar, och upptackte att OM ngn har airmattress typ de dar tjocka varianterna, med tag garna.. jag har pump.. Visst det blir trangt, det blir stokigt men jag har ett stort koksbord och stolar, Plus forstas Bekvam, och finns det hjarterum finns det skjarterum..
Forresten Folis ar jattefin.. Ar ledsen om jag inte ger kommentarer pa era fina pallar ibland, jag snurrar sa enormt i mitt eget har. och ja, vissa dagar far jag bara inte alla tradar att motas dar de skall..Om jag inte skriver ner saker forsvinner det ut i rymden..
Ladan kallar, skall forsoka gora en ny tripp down the yellow brick road (utan Elton dock),sa kanske jag kommer upp i morgon..Nattis yalls

ps. televink eh?? never seen that thing before..

God morgon alla!

Idag var det väldigt trögt att komma ur bingen..! Nå,ska alldeles strax gå ut till pållarna,är inte så bekymrad,de får så mkt att de oftast har kvar på morgonen.

Håller med dej Tant Kat! Känns bra att kunna gå in här o tjattra lite!
Även om det är ett forum så känns det som att man faktiskt kan fråga om allt när det gäller hästeriet. Jag skriver ju tyvärr inte värst mkt om mitt hästeri,men saken är den att det händer inte så mkt just nu,det är in,ut,mocka i stort sett.

Jag har heller inte så stort umgänge,orkar inte riktigt med det alla gånger. Har ju folk här alltid,som ibland suger musten ur en totalt! Men utan de personliga ass skulle jag ju ha häcken än fullare....! Så det är både på gott o ont!!
Men ibland står det mej ärligt talat upp i halsen.......Och utan hästarna vet jag inte om jag stått ut,även om jag ibland undrar vad jag ska med hästarna till,om det är värt allt slit,men vad ska jag annars hitta på??? Knyppla.....? Nä de håller mej iaf igång och stallet är min fristad!!

Nä nu ska jag iaf gå ut i stallet,får se hur mkt de små marodörerna skitat ner idag då! Alltid lika spännande!

Hoppas du får hjälp på tisd så du slipper ramla,så där kan du ju inte ha det!
Betr kommentarer om allas hästar,ja,det är inte bara du!!! Jag tänker att å vilken fin häst/foto osv,men virrar till det o glömmer lika fort. Ledsen men jag tycker att ni alla har fina hästar!!

:eek:!!!!!!!!!!!!!!! Jag hinner ju inte med i ert tempo:o

Här rullar det på som vanligt och vi tar oss små turer i djupsnön. Nackdelen med att ha en rätt liten häst är ju att så fort det blir lite djup på snön går det upp till magen på henne och det blir rätt tungt för henne att gå...dock hindrar det ju henne inte från att bli lagom busig och dra iväg i full galopp mitt i skogen när man minst anar det ;)...hon är kul min rödhätta :D

Kat nu får de banne mej ta tag i det ,för så här kan du ju inte ha det.Du har ju det tillräckligt jobbigt .vill det sej illa så kan du ju bryta dej dessutom.
Håller oxå med dej,alltid skoj att gå ut här och läsa vad som skrivits.
Ang. Göteborg så tar jag oxå tåget,usch gillar inte att köra bil där.Bekvämt tåg+ spårvagn:D
Ska till stan nu och fylla på förråden och fixa en almenacka så jag kan fylla i schemat,hoppas verkligen att jag är ledig för semester går nog inte få för det fattas så mkt folk:crazy:

Cho3 håller med dej oxå,stallet är ett andningshål,man blir så lugn och glad när man går där med pållarna.

Gääääääääääääsp!

Jösses vad det var trögt att rulla ur sänghalmen i dag. Hade mer än gärna legat kvar men det tyckte inte Kira och Nala (mina schäfrar) som ville gå ut och kissa. Tur vi bor som vi gör så det är bara att öppna dörren och släppa ut vilddjuren!

Nu sitter jag iaf här med en kopp kaffe och försöker ta fart så jag kommer ut till hästarna, är nog ingen brådska direkt för jag tror dom ligger och sover förmiddagsluren inne i ligghallen.

I dag ska det bli blingbling fotografering iaf :D

Helt underbart!! Kanske någon av oss blir "sån"? Eller alla??!

Så länge jag förmår att ta mig upp i sadeln SKA jag fortsätta. Den dagen det inte går längre får jag väl börja köra...:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar