Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Jaha då får man väl krypa ur garderoben och sluta smygläsa.
Här kommer en ny tant och anmäler sig som tjänstgörande skribent/läsare i tråden.
Anita heter jag och har enligt passet passerat 40 strecket och närmar mig 50 strecket med ett tempo som får en trafikpolis att plocka fram bötesblocket.
Har hållit på med hästar till och från under måååånga år och köpte min första häst för 2,5 år sedan. Han slukar pengar men är värd varje öre han kostar. Orkan (även kallad sommarvind när han är i sin lugna fas) och han är en korsning halvblod/fullblod, vi har tävlat lite i både hoppning och dressyr med blandat resultat men tävling är bara en liten del av vårt liv tillsammans. Han är min vän och träningskompis och han bara MIIIIN! Nä nu ljuger jag för han är nog den mest sociala häst jag någonsin sysslat med och vill snacka med både två och fyrbenta vänner så fort han får en chans. Jag har honom på lösdrift sen 1,5 år tillbaka och han stortrivs, kan bero på att han går med fyra tjejer och verkligen är tuppen i hönsgården. Han var hingst länge så han ger tjejerna vad de vill ha om han känner för det.
Bor i ett litet, gammalt orenoverat hus som är kallt som f..n nu på vintern men jag trivs i röran som uppstår runt mig i huset. Är pedant i stallet men hemma skulle nog städnördarna få krupp. Delar huset med två katter, en gammal farbror på 15 år som tyvärr går på sista versen, han har jag fött upp med nappflaska sen han hittats utomhus i -15 grader. Den andra katten är en Main Coon som jag är fodervärd på men som skrivs över på mig när hon uppnått den fabulösa titeln Grand International Champion. Ja å så har jag då dammråttor, möss och några silverfiskar också.
Har en kronisk sjukdom som inte riktigt vill vad jag vill men det tar vi en annan gång.
Skriver ofta på min mer eller mindre intelligenta telefon och då blir meddelandena väldigt korta, orkar inte alltid dra igång den stora datorburken om ni undrar varför jag ibland kommer att skriva kort och koncist, eller bara virrigt.