TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Har ca 3 mil till Falköping. Fika?

Min dotter är ju oxå vuxen,men jag säger ponnymamma ändå:o

Kan inte låta bli att sätta in bild på "fölis"
Första hoppet
DSC01700.jpg

Vinterbild
DSC_0115-Copy-Copy.jpg

Jag har jobbat i Mullsjö och Sandhem.
Ni råkade inte rida där?

Jaha då får man väl krypa ur garderoben och sluta smygläsa.:)

Här kommer en ny tant och anmäler sig som tjänstgörande skribent/läsare i tråden.

Anita heter jag och har enligt passet passerat 40 strecket och närmar mig 50 strecket med ett tempo som får en trafikpolis att plocka fram bötesblocket.
Har hållit på med hästar till och från under måååånga år och köpte min första häst för 2,5 år sedan. Han slukar pengar men är värd varje öre han kostar. Orkan (även kallad sommarvind när han är i sin lugna fas) och han är en korsning halvblod/fullblod, vi har tävlat lite i både hoppning och dressyr med blandat resultat men tävling är bara en liten del av vårt liv tillsammans. Han är min vän och träningskompis och han bara MIIIIN! Nä nu ljuger jag för han är nog den mest sociala häst jag någonsin sysslat med och vill snacka med både två och fyrbenta vänner så fort han får en chans. Jag har honom på lösdrift sen 1,5 år tillbaka och han stortrivs, kan bero på att han går med fyra tjejer och verkligen är tuppen i hönsgården. Han var hingst länge så han ger tjejerna vad de vill ha om han känner för det. :o

Bor i ett litet, gammalt orenoverat hus som är kallt som f..n nu på vintern men jag trivs i röran som uppstår runt mig i huset. Är pedant i stallet men hemma skulle nog städnördarna få krupp. Delar huset med två katter, en gammal farbror på 15 år som tyvärr går på sista versen, han har jag fött upp med nappflaska sen han hittats utomhus i -15 grader. Den andra katten är en Main Coon som jag är fodervärd på men som skrivs över på mig när hon uppnått den fabulösa titeln Grand International Champion. Ja å så har jag då dammråttor, möss och några silverfiskar också.:eek:

Har en kronisk sjukdom som inte riktigt vill vad jag vill men det tar vi en annan gång.

Skriver ofta på min mer eller mindre intelligenta telefon och då blir meddelandena väldigt korta, orkar inte alltid dra igång den stora datorburken om ni undrar varför jag ibland kommer att skriva kort och koncist, eller bara virrigt.
:angel:

Välkommen:) önskar jag och säjer samtidigt god natt.Går upp strax efter 4 när jag ska jobba så måste i säng nu.Vet att en del av er är riktiga nattsuddare så det finns säkert massor att läsa i morgon em.

Nä, inte är jag ledig inte. Här går hela familjen hemma hela dagarna och myser i luddiga morgonrockar, käkar skinkmackor och tar dagen som den kommer medan jag sliter från morgon till kväll på jobbet :cry: Snälla dottern har i alla fall mockat åt mig de dagar jag jobbar sent, det är riktigt gulligt av henne. Och idag red hon Leo också :love: Jag får se när jag tar mig ifrån jobbet i morgon, Egentligen slutar jag klockan ett men måste stanna kvar tills läkarronden har behagat dyka upp på eftermiddagen. Det krävs en anhörig närvarande när svårt sjuka gamla svärfäder ska sättas in på palliativt morfin :( Men kommer jag hem i skaplig tid blir det kanske lite rida av!

Jag har suttit och räknat helger och det verkar som om jag är ledig de nya datumen Kat satte för arbetslägret i Rottneros :bump: Tur vi bytte helg för annars hade det kört ihop sig för min del. Så inträffar här inga större katastrofer kan Kat räkna med min elektriska motorsåg, vindunk och dynggrep. Och mig förstås. Jag kör E18 från min ytterdörr i stort sett, någon som bor efter vägen och vill åka med?

Jag har jobbat i Mullsjö och Sandhem.
Ni råkade inte rida där?

Nja - jag red inte direkt - inte seriöst, några gånger var vi iväg och red på islandshästar. Men detta var... hmmmm. :o 30 år sedan (KAN det vara SANT????).
Men jag har varit på Mullsjö HSK senare när dottern tävlade. I Sandhem känner jag till Tuntorps Säteri. Är det där du jobbat? Där är SÅ vackert!!!!

Jag har jobbat som stallchef på Tunarps säteri och som tränare/instruktör i Mullsjö.:D

Ha,ha.
Är man en fattig raggare (strögar) och inte har råd med en amerikanare får man ta två amazondörrar, för ströga måste raggare göra.:D

Jag har jobbat som stallchef på Tunarps säteri och som tränare/instruktör i Mullsjö.:D

Ja - SÅ hette det ju! Det var ett tag sedan jag var där - vilka år var du där - och i Mullsjö?

I Habo har jag inte varit........ (bara när jag gick på skolan var vi där några gånger och köpte godis - men inte i samband med hästeri).

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar