TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

@mirameja - var i skaraborg bor du och var (+vad) tränar du? Du har säkert berättat tidigare - men jag frågar, så slipper jag leta igenom trådarna..... Mor bor i Skara och vi är där och hälsar på every now and then.

Okey,jag tar med ett fårskinn till dej att sitta på:D

Funderar på att komma...kom att tänka på en sak, en del av er ska väl till Göteborg på hästtävlingarna där. Vi kan väl träffas där? Några skulle väl dit på lördagen? Jag ska dit på lördagen, någon mer?

S.

Smarta ni är!
Sambon har nickat till i soffan, så jag smyger mot badrummet. Kan ju alltid skylla på min magåkomma!:rofl:

KL

Appropå skinn....... HAR ni sett denna i barbacka-pad tråden???? Det är Gry som tråcklat. Beskrivning finns där (i tråden). Kolla bara:

(mitt inlägg)Ååååhhhh jösses! Det här var det roligaste jag sett på länge! Så j-a kreativt!!!! GRATTIS säger jag!

DSC03184.JPG

Ja precis vad jag tänkte! I nuläget är det väl ingen som ifrågasätter dina toalett besök:D Å lååång tid kan det ju ta oxå!

Jag brukar putsa mina över spisen. Sambon kollade till lite första gången, men nu är han van.
Bra lampa där och så kan man sitta på en stol.

Jag brukar ha en del småsaker liggande i huset ibland.
Hade en pad till en sadel i matsalsrummet i 2 månader. Den flyttades runt lite och började till slut ingå i möblemanget :)

Han är inte så förtjust när jag håller på med foderhinkarna på diskbänken.

När jag skulle börja rida igen efter 22 år, så var jag ute hos en tjej som hade hästar. När vi ridit så skulle vi fika och de tog fram kaffe och bulle.
Jag höll på att svimma när jag skulle äta bulle utan att tvätta mej.
Och jag påpekade det för sambon i bilen.

Nu skrattar han ibland åt det när jag står och mockar, och sen utan problem äter ett äpple i stallet utan att tvätta mej. :)

Funderar på att komma...kom att tänka på en sak, en del av er ska väl till Göteborg på hästtävlingarna där. Vi kan väl träffas där? Några skulle väl dit på lördagen? Jag ska dit på lördagen, någon mer?

S.

Jepp. Jag ska dit - och Pinto sa tidigare att hon skulle komma, så.... :)

Jajamen jag och dottern kommer vara där från morgon till kväll.

jag har tankt mig dit, beroende pa hur jag mar och drar voffie med mig.. lordag alltsa.. far val ordna ett meet dar ocksa.. pratade du inte om Indisk buffet nara stallet tant ponny?? dock mitt tag gar hem vid 5 tiden sa det blir inte sa langt for mig.. Om jag inte far hastvakt forstas, da kan jag stanna over natten i stora staden och aka hem sondag morgon..

Ponnytant och Pinto, vad kul, då kan vi ju ses där. Får väl säga tid och plats längre fram.

Fler som ska dit?

S.

tant ponny, vad AR det for ngt?? in sadel gjord av en nalle eller vad?? och var ar den har traden du pratar om??? ja jag vet jag ar daft...

Inte hunnit kolla in mitt schema än men hoppas att jag är ledig,
Brr -13 här har nu lyckats tina upp efter ridturerna.
Igår var det första gången vi red "fölis" efter olyckan,så idag var vi 2 mammor som var ute med döttrarna:D
Innan så var jag ute med min stolla på härlig galopp i snön,möjligen så gick det stundtals lite väl fort:o

Pinto - när jag träffade dig sist DRÖMDE jag om att kunna rida igen.... Jag tror jag hade suttit och åkt på häst ett par gånger men fått ge upp p g a höft & knä, var det inte så?

Bor utanför Falköping,dock inte åt Skarahållet.

Och tränar..nja,så mycket sånt blir det inte.Eller rättare sagt inget alls:o.Tar en tur på någon av ridtravarna i skogen bara,just nu är det mycket stiltje på den fronten tyvärr:(.Detta p.g.a viss feghet och lite lathet just nu.

Red på ridskola en gång i veckan i 7-8 år tills för 3 år sedan.Det var ju jättekul och bra träning men blev sjuk och fick avbryta.Sedan dess nöjer jag mig med mina hästar hemma.

Synd - annars hade jag kunnat "titta in" på vägen. Är aldrig åt det hållet och känner inte några hästmänniskor i Falköping (som jag kommer på just nu iaf). Jag hade några skolkamrater som var därifrån (när jag gock på Mullsjö FHSK) men det var för typ 100 år sedan....

Jo visst var det så och så var du ju ponnymamma.
Härligt att du kommit igång så mkt,finns ju inget bättre så länge man inte åker av.Satt löst för ngn dag sedan då min stolla fick för sej att hon var en rodeohäst:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V