Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Oj förlåt! Tänkte inte att hos så kända individer bör man boka tid hos assistenten :o Hoppas han inte tycker att vi var för fräcka, Kellan och jag:crazy:

Nja, han är rätt ödmjuk. Bara han får sina morötter så är han nöjd:)

Så här ser han ut när han rör sig på bygden, allt för att inte bli igenkänd:)

021.jpg

Med en sån snygging i stallet står väl en hel flock med gruopies i form av söta små shettisbrudar i rosa grimmor utanför hagen och gnäggar.

Har han klätt ut sig till någon form av superhjälte på kortet? Halloween...

tage ar kandis!!!! med en san vacker kostym vet val alla vem han ar.. haha.
skamt asido, ar han allergisk till mygg sedan han ar i mygg klader? undrar bara, tack och lov har jag inga problem med mina, de har flug huvvor men inget for mygg och knott. dock har det inte varit mkt av den varan har for ngn anledning.. men skall aldirg saga aldrig, med min tur kommer de val i sommar..

jag har sovit, nu ar jag uppe och eldar i speisen.. idag var pallar ute och kom in jattevata.. sa det var stora handdukstorken som gallde, och sen fleece jammers. de ar glada.. inatt var forsta natten som vattnet inte hade frusit.. sa nu diskar jag hinkar och hanger ut igen.. de har haft en annan sorts "hink" under vintern som det var latt att fa isblockenur. Snart smalter resten av snon ocksa, hahaha, och kanske jag kan hitta min slang som blev "glomd" och aldrig ihoprullad och upphangd av en person, som inte heter kat forresten..

Jag tror inte att det kommer att vara nastan snofritt nar ni alla kommer, snarare samma 30 cm som jag har nu. om inget under sker forstas.. det kan ju handa.. trakigt men sa ar det..
skall nu tillbaka till sangen, natti natti

Ja den är ju sååå mysig den där! Tänk när vi kan ligga i gröngräset med pållarna, men än dröjer det.

Jösses vilket väder vi har haft hela dan i dag. Det har blåst och snöat på tvären. Till o med mina flickor har varit inne i ligghallen nästan hela kvällen och det hör inte till det vanliga.

Det vi kan trösta oss med är att det är blötsnö som kommer och det har varit plusgrader hela dan så då försvinner snön som va fortare.

Men nu så är jag trött så det börjar bli dax att krypa ner i sängen.

Go natt med er, vi hörs i möro ;)

Ps, vilken goding han är Tage :love:

God morgon! Nu har jag varit ute i stallet och fixat i 1½ timme. Blev lite extra städning runt fodertunnorna, svabbat golvet i sadelkammaren och städat toaletten. Solen sken ju! Då får jag lite vårkänslor och vill ha rent och fräscht:)

Nu ska här städas inne, men det är inte alls lika kul...

Kat - Tage har (typisk) tunn fullblodspäls och reagerar ganska mycket på flugor och knott. Han springer och springer och springer...så på sommaren ser han ut som en burkaklädd muslim (får man säga så utan att trampa nån på tårna?).

Brimmis - tack. Visst är han fin, hjärtat:love:

Ponnytant - den är mysig!

God morgon!
Här är det +2 och sol, blåser.

Inget att göra idag, förutom att fortsätta leta efter bästa sättet att paketera in en sele i , för vidare transport till Finland. Selen väger en hel del, lokorna vägde enbart dem 7½ kg när jag vägde dem på hövågen i stallet. Resten lika mkt till med bjällerkrans och hintertyg.

Ska iväg till pålle em. Förhoppningsvis ta en promenad i skogen, om det inte är alltför blött efter gårdagens snö/regn. Mocka, fixa käk och vatten. Borsta av lite mm.

Igår när jag hade insläppet (oväder då) kom han i full galopp, gnäggade:love: upp till grinden när jag skulle hämta in honom. Travade lös bakom mig ända fram till stalldörren. Pigg gammelman!

Hej allihopa... Hur har ni det i den annalkande våren..Här yr snön som värsta stormen, jag har slutat röka och är sur och grinig och mina lungor är inte alls piggare bara för att jag snusar istället...

Så, då har jag fått gnälla lite.... är ju ett tag sen jag hälsade på, det är ganska mkt just nu för mig i livet och Kamel tycker nog att jag övergivit honom... just nu längtar jag faktiskt till sommaren, är grymt less på oväder, förkylning och annat skit...

Har inte läst ikapp mig utan jag hoppar bara rätt in.... så är det nått superduperviktigt får ni hojta till....'

Hej hej så länge från mig i Norr...

Bra jobb med rökningen :) Fast synd att du inte mår bättre. Det kanske märks mer på sikt när det gått ett tag.
Själv skulle jag väl oxå sluta, men jag tror inte att jag klarar det tyvärr. Funderar på att testa el-cigg. Verkar ju åtminstone vara ett miljövänligare sätt att röka på :crazy:

Här är sol och kanonfint väder, dock en del blåst, men bättre än regn och snö.
Det börjar synas lite gräs och buskar, och en del av vägen är helt isfri. Vi bor ju tyvärr i ett hål omgivet av berg och skog , och oftast är det nästan sommar överallt i Björnlunda, innan vår snö är borta.
Men vi är på väg!

Idag ska sonen ev sluta tidigare, vilket innebär att jag ska ut med Trullan :) Hoppas att hon går lika bra som sist fast vi är ensamma :)

Men, vad kul de verkar ha :)
Nåt sånt hade varit kul att göra med hästarna. Med morot på pinne kanske Trullan skulle åtminstone följa efter en bit.

Den första filmen var ju magiskt vacker!! Och jäklar va skoj den andra va!! Va duktiga dom va :bump:

Här har ett gäng med små shettisar dragit i gång med agility, jag har inte varit och kollat på dom än men det vore skoj att se :laugh:

Det vore nog nånting för Winnie som är så himelens nyfiken och ska vara med på allt.

Hon höll ju på att tippa ur vattentunnan hela tiden i vintras och när gubben min var där och satte fast plattjärn och grejer som skulle hålla fast tunnan var hon väl med och grejsade. Till slut fick hon tag på gubbens kalsonger bak och drog upp dom :rofl::rofl: Han var inte det minsta imponerad :angel:

Solen skiner och den värmer ordentligt nu, härligt! Men i skuggan är det ff någon minusgrad och det blåser lite men det är bara bra för då försvinner snön ännu fortare :bow:

Har varit ut till flickorna med frukosten och fyllt på vatten, rundbal körde vi in i går em så dom skulle ha ordentligt med mat i ovädret i gårkväll.

Vi har återupptagit ensamhetsträningen igen och igår tog jag och Ina en liiiten sväng utom synhåll från Winnie i hagen. Ina brydde sej nästan inte alls men Winnie sprang och ropade i hagen. Hon blev inte hysterisk utan det var mer som hon skulle kolla vart vi tog vägen. "Ho hooo, vart ska ni?"

Båda är uppväxta i flock och har aldrig varit ensamma förrän dom kom hit till mej och vi startade upp med träning. Vi hade kommit så lågt att jag kunde ta med mej en på en skogspromenad utan att världen gick under för den som blev kvar hemma i hagen.

Det måste fungera om jag ska kunna ha dom här hemma iom att jag är ensam om det här med hästeri. Madde blev så rädd när vi gick promenad med dom sist då Ina var lite stökig så hon törs inte längre, synd. Jag har ju yngste sonens sambo som varit hästtjej så jag kan nog få lite sällskap och hjälp nån gång i bland.

Nu ska jag fösöka städa av lite här inne sen ska jag ut till flickorna och mysa i solskenet :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 701
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 312
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer