Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Ohhh....har fått ett mail från intresserad medis som jag ska svara på:)

En dressyrryttare :banana: Precis vad Kelly skulle älska. Håll tummarna att detta kan vara något.

Får du gärna göra!
Jag brukar skicka mina på inridning hos Eamon Hickey o det finns ingen bättre...
tar oxå ca 1 månad o där har hon varit. Tyvärr så måste man kunna rida själv för att få ngn ekonomi i det efteråt o jag anser mej inte tillräckligt skicklig för en fyraåring...... Så grunden är gjord o hon är helt okomplicerad i ridningen. Så alternativet nu är den här tjejen,Olivia eller Eamon,och att någon av dem visar henne i sept. Så långt allt väl,men jag skulle ju vilja att ngn kunde tävla henne o det är där det brister! Ska jag betala för att ha henne hos tränare som tävlar så blir det dyyyyrt o det handlar ju inte om bara en månad eller två,tyvärr!
Då kanske vi får en ny Madick härva,hahaha :D

Haha...nä..ingen ny Maddick :D Men då har du ju någon som kan erbjuda det samma redan. Och du vill ju att hon skall tävla. Jag är så dålig på det här området. Låter som hon bra behöver mer kött på benen i ridningen så att säga tills du hittar rätt ryttare.

Hon som mailade mig hade tävlat dressyr på egna hästar. Lät väldigt trevlig och rätt. Hoppas hoppas hon ringer.......

Det är faktisk konstigt att hästar måste vara så stora, med tanke på hur många kortbenta kvinnor som rider.
Vist vill man synas, men jag tycker att en bra häst synas oavsett storleken.

Brimmis - Häftigt! Man blir så sugen på att träna när man ser sånt här:) Har bara tittat på början, får titta när jag kommer hem, har smugit in på jobbet nu...

Hoppas att hon hör av sig :)

Här är mockat och allt klart för idag. Hästarna fick regntäcken på sig för en gångs skull. Ska tydligen regna och blåsa hela kvällen.

Är hemma med stora sonen + de små i helgen. Så vi tänkte dela upp ridning och barnpassning.
En rider och en passar barn, och så byter vi :)
Bättre än inget.

Här börjar man se lite grästuvor, och lite av grusvägen nu. Snart är det vår!!!
Isen håller på att smälta bort , gott!

Ja precis,ungefär så,någon som kan fortsätta hennes "utbildning" o tävla henne skulle sitta fint!
Gick o funderade på hur man skulle kunna beskriva hennes temperament o kom fram till att "excentrisk" och "besserwisser" skulle passa bra!
Spelar ingen roll vad du föreslår så vet hon bättre.Sen är hon inte särskilt påstridig, men påhittig, hon har ett stort register och testar gärna!
Nåväl,betäcks hon så är ju problemet löst ett tag framöver!:D

Positiva nyheter om min 6 åring,alltid något!! Har varit o hopptränat för en ansedd tränare idag och det gick superbra! Han tyckte att hon hade stor potential och att hon dessutom var snygg!:laugh:

De här två är halvsystrar o olika som natt o dag....
sex åringen är försynt,"ödmjuk",frågar alltid om hon gör rätt och gör allt för att vara till lags.Inte alls spec modig..... aningens nervig o blir lätt spänd.
Och så är hon 167.......Så olika det kan vara!

Hoppas hon ringer nu då,din "kanske" medis!!!!

Karin,storleken vill dels dressyrryttare ha,de vill ha maffiga hästar och många hoppryttare får för sej att en liten häst inte räcker till över hindren....men det finns ju hästar på 170 som inte varken kan hoppa eller röra sej heller!

Grattis till sådana posetiva omdömen om 6-åringen.
Måste ju bara säga att jag tycker din "lilla" låter härlig,precis sån inställning jag gillar hos hästar.
Har du bestämt att du ska betäcka henne?

Ja hon är faktiskt ganska rolig!
Bestämt till 99,8% om det inte dyker upp någon ryttare som jag o hon skulle kunna trivas med:angel:
Har till och med bestämt hingst!

Riktig linslus den där Tage. Kelly vill gärna ha en hovograf. Tror du han kan tänka sig att pressa ett avtryck till henne som hon kan skryta för de andra polarna med :D

Grattulerar mig själv till att ha vunnit en snorig näsa och en begynnande feber från Filip :(

Men det är ju omtänksamt att han delar med sig till sin gamla mor.

O så svårt....... En allsidig hopp eller fältävlans ryttare. Behöver alls inte vara proffs men ska vara villig att lära o gärna rida för instruktör regelbundet. Det ska framförallt kännas bra både för mej o den personen. Hästen är ju lite speciell....hon behöver omväxling o flexibilitet för att inte bli uttråkad.....Det viktigaste är att hästen blir riden på ett bra sätt.Ung eller gammal kvittar,bara personen är beredd att ta hand om hästen på ett bra sätt och har ett mål med sin ridning o träning.Att häst o person trivs ihop givetvis! Annars har jag inga större krav,jag tror du vet vad jag menar.'
Lite stressad,ska byta om och till jobbet!

Senast ändrad:

Kom genast att tänka på en person,inte sååå gammal men för jä....duktig.Kan ju inte säga att hon har tid men kan ju ta mer via pm om du är nyfiken

Skickar pm senare ikväll när jag har mera tid:D

Hoppas du får det skapligt på jobbet,en annan är ledig

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 701
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 312
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer