Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vädret växlar........ i morse när jag körde hem från jobbet så sken solen och det såg ut att bli en fin dag......nu är det grått o snön vräker ner:(
Täckade den frusna femåringen ändå,tur!

Sitter här och försöker hitta på alla möjliga anledningar till att slippa att gå ut i stallet,läser på buke,läser ridsport,dricker kaffe osv......idiotiskt!! Det fixar sej ju inte själv precis!
Och nu förbannar jag mej själv,hade jag gått ut på en gång så hade det varit klart nu!!!

Har så ini:devil: ont i ryggen idag!! Varför? Jag har ALDRIG ont i ryggen!
Har ingen aning om vad jag gjort men något galet är det väl.

Tack Pinto! Du har PM!!

Nähä,det är väl bara att bita i det sura....ut å sätta fart!
Ha en bra dag!:laugh:

Brimmis, konstigt att din man inte uppskattade det där med kalsongerna:confused:
Jag tyckte det var jättekul!:D:rofl:

Till Lyrik:

Ga till bussgodset och kop deras storsta lada och packa selen i. Den skall vara stor nog, annars skaffa en flyttlada (finns pa OB) och packa i. Hor med posten om mesta vikten, du kanske far packa i tva lador om det vager for mycket...

Enda forslaget jag har...

Här skiftar vädret också väldeliga:) Ena sekunden snöar det, för att sen bli härligt vårväder nästa:crazy:

Just nu är det fint, så jag ska gå ut och kratta gången till hagarna, blir en del hö och torvspill från hovarna när man tar ut. Huset är färdigstädat och ommöblerat, fönster (inte alla) putsade, så en timme ute så har jag gjort mig förtjänt av en öl på altanen:d

Var håller gubbarna hus? Har ni försvunnit till en gubbtråd, eller är det "bara" jobb? Saknar er!

Här har varit kanonväder hela dan. Lite vårvärme ute.
Tyvärr verkar inte sonen sluta förrän kl 17 idag, så vet inte om det blir nån ridtur, typiskt när det är så fint väder.

Nästa vecka ska det bli sol varje dag. Sen moln och ev lite regn till helgen när sambon är ledig :)

ho ho ....räcker upp handen....min arbetsgivare har en fix ide om att jag skall vara på arbetsplatsen ett visst antal timmar , mutter..ett i mitt tycke mycket osympatiskt drag...

Har med en dåres envishet hävdat att jag tänker på jobbet vissa stunder ....om inte de kunde räcka.....tycker man...:cool:

ånä....ska till o med vara fysiskt närvarande annars hotar han med att dra in matbidraget :cool: ohyffsat uppförande ...

tja annars händer de inget att skriva om....Springaren med bihang härjar i sedvanlig ordning i skog o mark....

idag var jag o gjorde något som jag inte gjort på 20 år tror jag.....:laugh:

var o körde ett travare på en träningscamp i närheten....körde intervaller o sedan avslutade vi med några varv i 1.30 tempo.....:laugh:

var en härlig känsla o känna fartvinden i ansiktet o känna styrkan i tömmarna .....o tydligen satt takterna i enligt tränaren....så gjorde tydligen inte bort mig helt.....

var välkommen tillbaks o köra när jag ville .......:eek:

Har fått 2 nya bekanta på torpet på kvällskvisten.....ett par rådjur kommer vid skymmningen o går å betar på de bara fläckarna under äppelträden....

var ut med några kilo havre så de får lite godis o smaska på....trevligt o stå i stugfönstret o studera dem på andra sidan endast någon meter ifrån....

vackra gracila varelser.....

annars är de lugna gatan....solen skiner o fåglarna har fått pippi...eftermidagsfikat intas numera sittandes i solskenet vid stallväggen....

flugskiten syns på stugfönstret så nu är de snart vår....:p

ser ut som ni får en nordis märr till på eran kant av sverige.....fölis mamma verkar vara på gång mot göteborg....ja innanför göteborg....om alla saker går i lås....:angel:

Hi hi vilken smart häst som lärt sej det rycket:D

Hallå skicka hit solen,varit grått hela dan och precis när jag suttit upp så blåste det upp och började snöa:crazy:
Hade en fröken som inte var på bra humör ,snö på backen är skoj men när det kommer uppifrån så surar hon ihop

..//var o körde ett travare på en träningscamp i närheten....körde intervaller o sedan avslutade vi med några varv i 1.30 tempo.....:laugh:

var en härlig känsla o känna fartvinden i ansiktet o känna styrkan i tömmarna .....o tydligen satt takterna i enligt tränaren....så gjorde tydligen inte bort mig helt.....

var välkommen tillbaks o köra när jag ville .......:eek:

Åh vad härligt! Jag har inte kört "på riktigt" någon gång. Skulle gärna vilja ösa på. Vår hovis är i branchen - jag ska faktiskt ta och höra med honom om jag kan få testa. Har iof inte kört på ett tag öht - så jag kan ju öva med ngn ponny i stallet först :d

Kul!!
Men jag vill bara meddela att jag är oskyldig.........:D
Skulle annars kunna tänka mej en ny nordis när denna tar slut,är bara så kräsen med stam.......vill ha "samma" som denne! Svårt,Rosing o Frank har varit döa länge!

Hallå skicka hit solen,varit grått hela dan och precis när jag suttit upp så blåste det upp och började snöa:crazy:
..//

HOPPAS det inte kommer hit något! Vi ska köra pålle till träning imorgon och första lilla sträckan är inte kul om det är halt. Det skulle i så fall bli att rida ner till den större vägen (som inte heller är någon större farled) - och det är en bit.

mja är de döda behövs de ett smärre under :laugh: om de inte finns i frysboxen då men de tror jag inte är brukligt inom kallblodsaveln....

märren är efter Vind..o morsan kommer jag inte ihåg men är en gammal stam...

hon är ingen aha upplevelse , liten men duktig morsa.....

Go kväll.... Det har varit ett tag sen nu... Hoppas ni minns mig.... Ni vet ... hon med den där knäppa arbetsgivaren...:D

Slinker in en stund så här på kvällen... Har tillbringat en väldigt lång stund med att försöka uppdatera mig....

Ni lever vidare ser jag..:D

Det gör jag också även om det är på håret vissa dagar...:crazy:

Lovade en uppdatering för länge sen.... Men i söndags använde jag en självmordspilot och började med de första insittningsövningarna.. Märkte direkt att Bäcka var mycket skeptiskt till att ha en okänd människa "klängade" på henne... Om jag klänger omkring på henne så reagerar hon inte alls... Så för att det skulle bli positivt så gjorde vi det enkelt för henne och endast mest basic övningar...

Efter en liten stund var hon mer med på noterna... och tyckte att det hela var rätt kul till slut. Eftersom hon reagerade med skeptism i början så avbröt vi när självmords piloten lyfts upp liggande över henne från båda hållen och hon burit runt på piloten en ytterst kort bit..

Det fick räcka...

Sen har tiden inte räckt till till fler övningar ... av kända orsaker...
Och vädret har ju de senaste dygnen inte heller inbjudit till sådana övningar.

Men..På söndag... då disponerar jag piloten igen ett antal timmar och då tar vi nya tag igen...

Senast ändrad:

Tiden räcker alltid ,,,:laugh: de är prioriteringarna o organisationen de är fel på....:angel:

ja men de där låtr väl inte så tokigt med Frk Grå....kommer säkert o gå bra...med tiden:D

när de blivit mer isfritt ska de börjas med kompisens nordisföl...hon blir 9 månader nu..så de är dax...ska bli spännande ..tror jag:angel:

KL

Ja här har ni en bönnröten Voff :( Hostar, snorar, feber och yrsel. Vet knappt vad som är fram eller bak på mig själv. Lyckades ta mig till stallet halv sex i morse och fodra pållar. Alla täcken var dyngsura efter igår. Bara jag har ombytestäcken. Fick ringa och höra med de andra hur de ville göra med sina pållar och täcken. Fick ett underbart svar

-Åk hem och lägg dig så släpper vi ut om ett par timmar.

Åkte hem och dog. Vaknade klockan tio. Bredbandet har legat nere hela dagen men jag har inte orkat bry mig ens.....

Åkte tillbaka till stallet vid lunch för att göra färdigt för kvällen. Solen sken så jag tog av Kelly täcket. 5 min efter att jag kom hem gick solen i moln och det började snöregna igen :mad:

Fick tur igen. En av stallisarna ringde. Hon hade nyss kommit till stallet och undrade om jag ville ha täcke på Kelly. :love: Ja tack!!

Nu blir det soffmys under en filt där jag skall vårda min feber. Har utsläppet i morgon bitti igen.

Tiden räcker alltid ,,,:laugh: de är prioriteringarna o organisationen de är fel på....:angel:

ja men de där låtr väl inte så tokigt med Frk Grå....kommer säkert o gå bra...med tiden:D

Vad gäller tiden så har du så rätt.... egentligen....

Och att det kommer att gå bra..... det är ju självklart... Har inte förväntat mig något annat... Skepticismen från Bäckas sida beror nog mest på att det aldrig är någon annan än jag som donar med henne.... Ytterst sällan det är andra människor som pysslar med henne....

Blir ju lätt så när man är ensammen , o de är väl både bra o dåligt som vanligt.

De blir ju lite av en mans hästar vilket kan ställa till de lite ibland men å andra sidan känns de rätt bra också att de är så...

vet inte om jag vill ha en häst vem som helst kan hantera obehindrat , de brukar inte vara så personliga o roliga sådana hästar.....men smaken är ju som akterkastellet...:laugh:

jag vill ju ha egen vilja o stor personlighet på hästarna....

ho ho ....räcker upp handen....min arbetsgivare har en fix ide om att jag skall vara på arbetsplatsen ett visst antal timmar , mutter..ett i mitt tycke mycket osympatiskt drag...

Visst är de lite kinkiga, de där som betalar ut bidraget de kallar lön...

Travare har jag aldrig kört, bara ponny. Men kraft är alltid häftigt. Tages galopp på stranden går inte av för hackor. Motorcykeln när det blir varmare...

Men din stackare, är du så klen? Jag hoppas du kryar på dej i ilfart.

Kl.

Vi brukar ha rådjur ätandes från fågelmaten utanför köksfönstret men i vinter har jag inte sett ett endaste rådjur här på gårn. Men dom svälter ihjäl stog det i lokaltidningen så jag antar att det är vad som hänt med våra rådjur.

I dag har jag haft en jättebra dag, har till o me städat huset :D Efter det gick jag ut till flickorna och så tog vi en liten promenad i solskenet igen jag och Ina. Sen tränade vi lite på gårn när vi kom tillbaka. I morron ska Winnie få en dust :laugh:

Syrran, du får väl slänga dej upp på Bäcka själv så hon slipper vara så fundersam :D

Senast ändrad:

Jo, jag ska höra med dem. Blir på måndag fm, stängt i helgen
Det är ju bara lokorna som är stora. Resten är bara remmar, så det borde få plats i en stor papplåda?

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen... 97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 700
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort... 2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31