Sv: Tänkte kika på ett hus idag
Så här känns det just nu:
Vi har varit och tittat på två nya hus som såg lovande ut men som jag inte kunde ta mig ifrån fort nog när jag väl var på plats. Beundransvärt att lyckas fota i en skog utan att få med granarna. Det ena var värre än det andra. Det första såg så fint ut på bild, (på Blocket) men vi kan väl sluta oss till att västkuststugan bygger fina fasader, ungefär där slutade det. Det fanns ingenstans ägaren inte hade "kollat lite", slitit upp golvet, glömt att skruva fast trappräcken, byggt om köket på "eget sätt", börjat bygga om hela källaren och tappat farten, slagit handen genom gipsskivan, glömt spola i toaletten, kört bandvagn över tomten mm...
Den andra tronade som prinsessan på ärten på en enorm stenkulle, komplett med brant uppfart som man knappt kommer upp för på vintern, tallar och surt barrigt gräs. PÅ väg därifrån körde vi förbi ett JÄTTEfint hus som vi skojade om nog kostade 7-8 miljoner. När jag slog upp det på nätet senare (det var också till salu) så visade det sig att det kostade ynka 4,9 miljoner.
Missförstå mig rätt, det är mycket pengar, men hur kan 2,9 miljoner vara exemplena ovan och 4,9 fantastiska hus på plana grästomter med mälarutsikt?